⁨⁨מעריב⁩, 9 אפריל 1961⁩ — הפ ו ע ל פ ' ת ( בל י סטלמ _ך נ ) י צח את מכב י ת"א וזכהי פ באל ו ת [⁨כתבה⁩]

הפ ו ע ל פ ' ת ( בל י סטלמ _ך נ ) י צח את מכב י ת"א וזכהי פ באל ו ת

- מאת ד. _אכי־מגהמ - דזפועל _פתהיתקוה ידע אתמול לא דק את עמ‭- , :! -, -‬ הנצ־ץ על יריבו הנצהי, מכבי ת"א ‭. (0:2)‬הבע: הושג הנצהון כלי שיתופו של השחקן מפ' 1 בקכוצה‭:, ‬חופ סטלמך, שנעדר כגלל מחלת שפעת לא אוכטרלית‭. (‬ _תגניתו ־־ עול לע!ובשנשמעה שרי ש?

; סטלמך, :את הארץ ולהצטרף אל חלדי ולוי ־ באוסטרליה, היהה 'ביחד. היום רק הרוה בפ"ת. התיח ספלמך בהתקפת הוא הק־ לא כ"צה, מבקיע השערים מספר אהד •גלה והשחקן המוכשר ב‭---‬הר. הוא ממלא בהפועל־פ"ת _את תפקיד _הוויהיג_: הוא ה ־ משגין שלוב, הוא הפוסק בין חבריו. האפשרות, שסמלמך יעווב את הקבוצה, הכתה בתדהמה את אלה האוהדים של הפועל־ פיית ני . , הכל גם ההודעות בסדר‭, "‬לא המרגיעות היה ב- ו כוחן לשכנע את האוהדים, ש־ :אבנ ט הדפ ה הפגנ ה. האוהדים העתיקו אחמול את אגגניית־הוויכוהים מקרנות ה־ רהונדת ובתי־הקפה למגרש הכדורגל. השיחות ביציעים _נ־ שלא _"בו בעיקר שיהק. על ולא השחקן על 22 האחד ה- _£ שחקנים שהשקיעו מיטב מאמציהם על כר הדשא. באשד הלוץ של הפועל־פ"ח משך בדוד ולא הצליח לחדור דרו ־גנת מכבי‭:. ‬עקו ההמונים: איפה פפלמו 1 פחוות סל שמחה פרצו כ־

קת־"סיום השופט. את ההרגשה הבלליח היטיב להגדיר אוהד אחד, שאמר : , נו, הוכחנו, שאנחנו טובים גב בלי ססלמך!_־‭. '‬ פדי ?קרי בבדם יעבור לתיאור המ‭--‬ש-חק עצמו, איו להימנע מהערת־ בקורת המורה על הסדר הלקוי במורשו של אלוף ישראל. אין כמעט גל השיבות לשא־ לה, כמה שילמת בעד הכרטיס שלך ואלו !כויות הוא מעניק לו. עליך להילחם בשארית כוהותיד, להדוף, להי־ רמס, לקרוע את בנדיך, להי־ תבל בגופך, לריב , לספוג קללות, כדי להפוך את הזגות, ששילמת בעדה במיטב כספך — לעובדה ‭. ? .. ‬ ?ישחר ‭*_£. 1*‬ _יייייייי ‭>_£‬ו‭*:, ‬ המישחק עצמו היה הפרוע והנוקשה ביותר' שהציגו בפנינו שחי הקבוצות בשרשרת המישהקיב שביניהן בגל המש־ גרות: ידידותי, ליגה וגביע. היו רגעים בהם הייתי משוכנע. כי יחיה !ה מישהק הלינה הלאומית ־ראשון מזה ש-

נים, שלא יבוא לסיומו בגל? המתיחות והעצבנות ללא תק-ד‭--‬ם. רגליים פצועות. שהקניפ שרועים על חקרקע. מריבות בתוך פקעות של שהקנים נרגשים, הפסקות תכופות של חסישיזק — כל אלת השאירו טעם מד. בדקה ה־58 של המישחק הורחקו מן המגרש פרופר ו ־ קופמן, לאחר שפגעו איש ב־ רעהו. ־וקא זו חיתח חהלטה אומללה. אפשר להבין את השופט קליין?שהרגיש. כי הוא מאבד את רסן המישחק ועליו לעשות משהו כדי להחזירו ליד- -ו, אך קופמו ומרופד לא היי. , אבירי" הפגיעות אתמול. אי ־ ספק, כי הפועל פ"ת זכה בנצחון צודק, אם בי ב־ מי-ך רגעים רבים, ביחוד ב-מ-צית השנייה, חציג דווקא מכבי _מי־שהק יפה יותר, מדוייק יותר. עשיר בצירופים ומבריק. כל מח שנאמר על מישחקו של מכבי בחדשים האחרונים, על חופר התכליתיות המשווע ואי־הידיעה מה לעשות בכדור ברחבת ח־16 של היריב, כא אתמול לכלל ?ביטוי מכסימאלי. מסירות לרוחב המגרש‭,,. ‬פסימי' מות קצרים, — לחטוטים אלד, הם , דברים חילופי יפים מקו ־ מאד• אך מכבי יכול לשחק ככה ב־10 מישחקים, ואפילו לז ־ נות במהיאות־גפיים, מבלי ל־ חוסיף למאזנו בליגח אפילו בלודח א־ת. איזו אוזלת־רגל בקירבת שער היריב!מדהים " ממש הפועל ! ויתד אתמול על גל חצהעצעות מיותרת. הוא נהג לפי העיקרון הפשוט ביותר: הכדור צריך להגיע לקידבת שער חיריב במרירות האפשרית, בדרך הקצרה ביותר, ואל השחקן החופשי ביותר. אי אפשר לומר, בי היעדרו של סמדמך לא חורגש?לחי־ פך: הקבוצח חסרח לא רק את ניתיריו הגבוהים ליד שער היריב, אלא גם את ההדרכה, ההכוונה והמסירות המדוייקות ההופכות להתקפות ממוגנות.

אך זוהי וכותו הגדולה של הפועל פית!חוא ידע לחפות על הסמן זה במידה כבירה של מרץ, בות רצון והבנה איך לפרוץ את הננת מכבי ולזכות _בנצחון• לאהד שווילנסקי בועט בד־ קח ה־2 החוצה מקרוב. ומתניה מחלץ בדקח ח־6 כדור מסוכן מרגלי קופמן. קובע ז• רצבי ‭0:1‬ בדקה ה־‭. 27‬רצבי מוצא עצמו עומד 10 מ' מהשער ובועט פצצה פנימה. נראה היה, בי שופט הקו עושה סימן נב־ דל, אך קליין פסק שער. הדקה ה־43 היא היפה ביותר פמישהק: נהרי בועט קרן ג־ בוהה מימין‭. !. ‬רצבי פנתר ר נוגח בחוזקה מקרוב, שרש־ _טינםקי מןנק נפלא וקולט• ה־ נגיהה העצומה והעצירה הטו־: בה זוכות לתשואות. מכבי פותח את המתצית השנייה בשליטח במגרש. חוא מגיע לרחבת ה־16 בכשרון רב, אך מגלח, כאמור, אוזלת־ רגל משוועת גסיום ההתקפות. גדקה האחרונה מגדיל הפועל את יתרונו: רצגי מושר מימין ובשעה, שהגנת מגבי ניצבת במקומה כמאובנת, תוא מגלגל את הכדור פנימה. תוצאות I ביתר ת"א — מכבי נתניה ‭. 1:2‬ הפועל פיית — מגבי ת"א ‭0:2‬ הפועל חיפה — בני־ יהודה ‭1:3‬ מכבי יפו — הפועל ירושלים ‭1:2‬ מגבי היפה — הפועל ת"א ‭0:1‬ שמשון — מכבי פ"ת ‭0:0 ‬