⁨⁨מעריב⁩, 22 דצמבר 1960⁩ — " ש יכו ך ברבה דיחח־פאר בבירה [⁨כתבה⁩]

" ש יכו ך ברבה דיחח־פאר בבירה

החברה ההסתדרותית מבטיחה להגביר את הבניה בירושלים גם למיעוטי־יכולת ולסטודנטים ‭" . ‬

‭- . ‬ מאת ו. אריאל - כאשר דאשי הכרתשיכון עוכרים" עלו לירושלים, כדי להציג כפני עתונאי " הכירה את תוכניות הפניה של החברה לשנה הקרובה, לא ציפו למטר השאלות שהופנה _אליהכ — על מיעוט פעולותיה של החברה כירושליפ. מתוך 58 _אלןז דירות שניבנו עד ידי חכרה זו, זכתה ירושלים להקמתן של ‭2, 200‬ יהירות כלבד. התגונן מנהלה הכללי של ה־ ן הסתיר את נוף העיר העתיקה הברה פד ז ואמר ב עתה לעיני וטיילים נ

‭., ‬לבון‭-:, ‬- עבר שגתה התבדה בכך שלא דכשד, מגרשים פנויים במרכז העיר, אלא בעיקר בפרבריט. בשנים האחרונות היה אמנט ביקוש לדירות בשכונות, אולט חלק גדול מהדיירים הפומנציא־ לייט, מבקש לרכוש דירות דו־ קא במרכז, או בסביבה הקרויה, והחברה לא יבלה להיענות לפונים אליה. עומדים לתי_!ו י1_עייי ‭__ _. ‬ כדי לתקן במקצת את , העוול‭, "‬שנגרם לירושלמים, הודיע מר ז. לבון, כי בשנה הקרובה יהלו בבניית 237 יחידות דיור הדשות ומגוונות‭". ‬אנו בונים — אמד — לבל החוגים והשכבות : לעולים, מפונים, זו־ גות צעירים ואמידים‭. "‬ כשנתבקש לפרט אלו דירות בונה ההברה ההסתדרותית לאמידים, גילה להפתעת הכל, כי הברתו שותפה בהקמת הבניין הגדול. בן שמונה הקומות, דר הולד ונבנה עתה מול , היכל שלמד‭, ", ‬בו נפתח כבר הסופרמרקט החרש של הברת ‭,. ‬שופר־ סל‭. "‬ויוה בבניין זו, משתועת על שטה של לא פתור. מ־0כ1 ממ "ר ומתירה פ־55 אלף לירות ומעלה. בכל אהת משלושים דירות־הפאר ד, ללו, מצוי מטבח ששטחו 12 ממ"ר, שני בתי־שימוש, הדד־הלבשד" מלבד שלושה או ארבעה הדרי־שינה, טרקלין — אולט של 40 ממ"ר ומרפסת חיצונית על שטת 38 ממ' למעלה ירי. ממחציח חדירות נמכרו כבר ל"גביריט‭. "‬_הירושל־ מייט ורבים מתענ"ניט ברירות הפנויות, אולי מפאת סקרנות ואולי תוך יכולת ממשית לרכשן. עתה מתכננים הקמת שני בנינים נוספים, מול . היכל שלמה‭, "‬שבממדיהס לא יפלו מה־ בניין הראשון. כדי לפלא אחד משאלות רבים שטענו, כי בניית בתים ממול ל"היכל" עלולה ל־

חמזוקו החוב, הגיעו להסכם מיוחח עט עיריית ירושלים: את הקומה הראשונה ישאירו ריקה ואילו יתד הקומות ייבנו מעל לעמו־ דיפ, שיהוו "מחסום" יחידי כל־ פי החומה. דירות למפונים _ולםטודנמיב ומהבבד, אל הקל יותר. מנהל ההברה בירושליפ, המהנדס פו־ לונםקי, גילה כי חחברה נמצאת עתה בעיצומו של משא־ומתן עם האוניברסיטה העברית, בעניין בניית 40 חדרי־השכדת ל־ סטודנטים!בהתאט לתוכנית יהיה בכל חדר מקום לשני סטו־ דנטיט ולכמה חדרים ייבנו מת־ קני־שידות, חדר עבודה מיוהד ועוד. גם בירושלים ההדשה מצויים בר בחיפ ישנים, הפטיט ליפול. משום כך החלד החברה בשי־

תוף עם העירית, גבנייד, מזורזת של בתיט למפונים. ליד תחנות הדלק, בכניסה לעיר, הוק ־ מר, שכונה חדשה של דירות למפונים, כשדידה בת שני הדרים והול נמכרת במחיר ‭8, 1550‬ ליי ומתוך סכום זה ניתנת מיס ־ בנתא בשיעור ער 80 אהוז. משיכוני־הגיפונימ נע סיור ה־ עתונאים לכיוון קרית היובל, תוכננו בה נבנות עבור דירות זוגות ' מיותרות צעירים ‭. , ‬ ש ל ‭- -‬ דעת ז. לבון, יובל כל זוג צעיר למצוא רווהד, בדירה ההדשה בת 57 ממ"ר, המכילד, שני חד־ ריפ ומדפטת הגורה, שבמעט דמיון אפשר להפכה לתדר תינוק. התעניינותו המיותרת של אחד העתונאים בדירות אלה, לא הובנה למפיירים, אלא כאשר הודיע בחגיגיות, שעתה סלולה הדור לנישואיו: בוה הרגע החליט _לוכוש אתת רדידות הללו‭... ‬ככל האחרים יקנה דירה זו במחיר ‭9, 250‬ ל"י , כולל משכנתא של 3500 ל"י לעשר שניט ובריבית של תשעה אחוז, להברי הטתדרות, ולתם בלבד, עומד "שכון עובוים" להמשיו בבניית דירות מיוהדות ב"שי־ כוני פועלים‭. "‬חברי ההמתדרות משלמים עתה בצמוד למס החבר, תוספת מיוחדת עבור חבריהם מעוטי־היכולת, להט נב־ נות יתידות־הדיור תתדשות כ־ שהמשכנתא בהם נעה, לדברי מד לכון, בסביבות 80 אחה מפחיד הדירה.