⁨⁨מעריב⁩, 20 נובמבר 1960⁩ — ‭£7*71399 -3(^ ‬ [⁨כתבה⁩]

‭£7*71399 -3(^ ‬

30 ניספובשטפונות בירדן־ 30 איש לפחות ניספו ורבים נעדרים כתיצאד, מן השטפונוח שפקדו ביומיים האחרונים את ירדן, בעקבות נשמי זעף שנמשכו ‭'18‬ שעות רצופות, הגשמים גרמו נזק רב לרכוש, הציפו אהלי בדואים ושווקים. תחנת השידור ב־ רבת עמון ניזוקה ושידוריה חופםקו ביום ו' למשך כמה שעות. כן נמסר. כי השווקים הוצפו מים ונגדם נזק רב לסוהרים. רעש אדמה פקד ביום ו' את ידיחו. כייי שנמסר, אירעו שני זעזועים קלים אך איש לא נפגע, ולא נגרמו נזקים. מבירור. נמסד, כי גשמי זעף גרפו גס לסגירת שדות התעופה במצרים ביום וי. גרמו לשפפונות בסוריה והסבו נזקים ל־ רשת הכבישים. לבנון: לא נציית למשרד החרם מיניסטר הכלכלה הלבנוני, כוליימן אד עלי. הכריז שלבנון לא תתחשב בהחלטותיו של משרד ההרס הערבי נגד ישראל, אם יהיו החלמות אלת נוגדות את האינטרסים של לבנון — מופרת סוכנות היידעות הערבית. הסוכנות מודיעה, כי עתונים לבנוניים תקפו לאהרונה את משדד ההדם הערבי בטענה, שהחלטותיו של משוד זה מזיקות לכלכלת לבנון. סבורים, כי להכרזתו של המיניסטר הלבנוני יעו קשר עם ועידת הנפט המתכנסת עתה בכוויית, שתדון בין השאר באספקת הנפט לישראל ובחיפושי נפם במכדר סהרה. ארה'יב עלולה להגביל הוצאות תייריה ממשלת _ארצות־הברית דנה עתה באפשרות להגביל את הוצאות התיירים האמריקניים בארצות חוץ. על כך מסרו פקידים יודעי דבר בוושינגטון. יתכן, כי יוגבל סכום הכסף שיוכל כל תייר אמריקני לקהת עמו בצאתו להוץ־לארץ. צעד זה יינקט אם לא יצליהו המאמצים לבלימת . בריתה הדולרים מארה"ב.

נזכר" בבתו תלונה" מוזרה הוגשה לאחרונה למשטרת' ישראל על ידי אב, שבתו :שלהר, למוסד לפני פ שניט, זמן קצר לאהד היוולדה, ומאז אינו יודע היכ! היא נמצאת. המתלונן, _סולמאן שבאם ממהנה ישראל, סיפר כי עלה לארץ בשנת ‭1951‬ _ונשלה למחנד _עיךשמר, שם נולדה לו בת שנקראה בשם רחל. חוד‭'?-‬ ימים אתרי לידתה נשלחה ה־ תינוקת למוסד על־ידי הנורמים ש־ טיפלו בסידורו, אולם אינו יודע •את שם המוסד. במשך תשע השנים-שהלפו האמין לחומו, כי הילדה מסודרת ר יא עלה כלל על דעתו לחפשה. עתה החליט לפנות למשטרה בבקשה, כי תעזור לו לאתרה.

מאסר 3 שנים על נסיע רצח מתון רחמים , מאסר 3 שניט הופל ביום ו' ע"י ביהמ"ש המחוזי בת"א, על יעקב טומברג, מראשון לציון, שהואשם בנסיון לרצ1 י ת את אשהו _יזתוך רחמים. אשתו של מר טומברנ סבלה י-י?חלה קשה ומשיתוק חלקי בגופה. הוא הודה ' , כי נתן לה כדורי הרדמה . כדי ל־ לצר ולסיים את הסבל שלה ושלי‭. "‬האשה נשארה בחיים ואף ההלימה בינתיים. 4 נשים נפצעו קשה בתאונה ארבע נשים מכפר יהושע שבעמק יזרעאל בפצעו קשה בתאונה שאירעה אתמול בבוקר למכונית פרטית בכביש ה־ _ח־ף ליד נתניה, הפצועות הועברו לבתי"ח _ביילינסון ותל השומר. המכונית שהיחד, נהוגה על ידי יהודה אור, ב‭, 62!‬מנהלל, סטתה מן הכביש ו־ התהפכה, מסיבות שלא הובררו עדיין. יד" ? המכונית _ונזדת זהבה המיר שישבה _לי -־דו נפצעו קל, ולאחד טיפול רפואי נשלחו לבתיהם. הפצועות קשה הן: זהי-ד, לוי, בח ‭. 49‬מנוחה ליפשיץ. בת ‭. 56‬ שושנה פלד, בת 04 ומרים בנר, בת ‭. 51!‬ כולן ממושב כפר יהושע. מנית ההוליט נמסר כי מצבן אינו מעורר דאגה. הביא פצועה לבי" ח ונעצר גבר צעיר, שהביא אשד, פצועה קשה ל־ בייח "הדמה‭, "‬נעצר על־ידי המשטרה בת"א _כח־לזד בפציעתה, הצעיר טעןבבי"ה, כי א‭"_3‬ את האשד, הצעירה כרה' _דיזננוף, וכי אייו מכירה כלל. הוא נעצר ובחקירה נת־ בר י ר, כי הפצועה היא אהובתו, תהילה טען, כי רב עמה ומשנפרדה ממנו‭,, ‬נפצעה קשה מורד. בחיפוש שנערך בהדרו נמצאו שברי בקב ק, בו הלם הצעיר בראשה של אהובתו, בבדיקה מעבדתית נמצאו על שבדי הבק־ יוק סימני דם וטביעת אצבעותיו של הצ־ עיר. הוא יובא לדין על פציעת האשה ועל מסירת הודעה כוזבח•

נפטר ר' א. נ0 שמאורסון ר' אהרן מנחם מנדל _שניאורםון, היועץ הכםפי של האוניברסיטה העברית וחבר הועד הפועל שלה, נפטר בשבת ב־4 לפנוח בוקר בבי"ח , הדסה" בירושלים, בגיל ‭. 75‬ לווייתו חצא היום ב־2 אוזח"צ מביח הסטודנט" לבית העלמין בסנהדויח. _" המנוח, היה אחד הדמויות הפעילות והאהובות בישוב בירושלים, בן למשפחת רב? נים מפוארת, צאצא הבעש"ט והרב מלאדי_. שהקדיש את חייו לעבודה ציבורית, נולד בצ'דקסי רוסיה בשנת ‭1885‬ ועט תום טלהכת העולם הראשונה עבר לפולין. עלה לארץ בשנה 1929 והיה למזבירה ה־ כספי של האוניברסיטה העברית בירושלים עד 1045 כשפרש מתפקידו זח וגתמנה ליו־ עצה הכספי. כ־1956 נבהר _כהנר הועד הפועל של מאוניברסיטת. _ב־‭. 1‬ו19 יסד יהד עט המשורר ה. נ. ביאליק ברל _כצנלפון ומ. אוסישקין את אגודת שר !זרי האוניברסיטה בישראל, ולא הסך טד חד, עד יומו האחרון לפיתוחה. נולה הכוהשל פעולתו היחה הקפת בית הסטודנט ו בירושלים " , השאיר אשה, בן ובת. בנו מרד כי שניאורסון הוא שגריר ישראל במקסיקו,