⁨⁨מעריב⁩, 4 דצמבר 1959⁩ — גנרל י הוד ייי ט סוב י : חלק מ יהוד י בר יה " [⁨כתבה⁩]

גנרל י הוד ייי ט סוב י : חלק מ יהוד י בר יה "

רוצ ים לעלות לישראל

יהדות רוסיה מ עוניינת בטובת ישראל"

— מאת פיליפ בן, סופר . מעריב־ _בפארינז ‭, , —‬רק הלק מיהודי רופיה, ובעיקר הזקניפ, רוצים לעלות לישראל" — אמר גנדאל יהודי בצבא הפוכ־ י ט, דוד דראגונפקי, במפיבת _עתונאים כפאריפ. הוא מען, פי ממשלת כרית־המועצות נותנת להפ , רשיונות יציאה.

הגנרי דראגונסקי הוסיף. כי הנוער היהודי בבריה"מ, שהוא או קומוניסטי או קשור ברגשי־ תיו לרוסיה, איננו רוצה יהגר. אולם אין פירושו של דבר זה, שיהודי ברית־המוע? צותהפ אדישים או עויי? ניפ כלפי ישראל. הפ רד צימ, כי ישראל תתקיים כשלופ והזהה‭-, ‬ אמר. במאלאחובקה כו אמר הגבראל לפני : זמן " ביקרתי קצר. כניגוד לידיעות שנתפרסמו ב־ תוץ־לארץ, בית־הכנםת שם לא נשרף‭. "‬ גנרל דראגונסקי. שבא להשהודי תתף , בועידת הנתון לפיקוה ארגון המרי הסקציה היהיהודית במפלגה הקומוניסטית של צרפת, אמר, כי הוא מוסיף להחזיק משרה השובה בצבא. הגנראל הוא יליד בריאנסק. אמו ו־75 בני־משפחתו הושמדו על ידי הנאצים.

, אין הפלייה נגד יהודיפ" גנראל דראגונםקי, בעל, קומה בינונית, שמנמן, אבל בעל אישיות הזקה, זכה פעמיים ב־ תואר . גבור בדית־המועצות‭. '‬ חזהו מקושט בשני עטורים. נ־ פאתוט רב ונבפחון הוא הכריז, כי אין הפלייה נגד יהודים ב־ ברית־המועצות. וכי היהודים תופסים משרות בתור _גנרא־ לים. אדמידאליפ, פרופכוריפ באוניברסיטאות וכראשי התע־ שיה והמדע. אם אין תיאטרון יהודי במוסקבה — אמר — הרי זה מאותה סיבה שאין תיאטרון יהודי בפאריס: הציבור מעדיף תיאטרון דופי. אם _אין ב־ תי־ספד יחודיים בברית־המוע־ צות. הרי הסיבה לכד היא, שהילדים אינם יודעים עוד לדבר אידיש. ממש נמו בישוב היהר די הצרפתי. האנגלי והאמריקני. הוא הודה. ני קיימת אנטיש־ מיות בקרב קבוצות מםוייפית של העם הרוסי, אבל היא מוגבלת ופוחתת והולכת. המארגנים הייבסקאיים של מסיבת־העתונאים בפאריס לא הזמינו את הכתבים הישראלים, נראה משום שרצו למנוע ש ־ אלות מפי אותם אנשים היודעים היטב את מצבט של יהודי נרית־המועצות.