מעריב, 30 יוני 1957 — הקמצן הדיקנסי [כתבה]
הקמצן הדיקנסי
א ל י ס ט ר טיט הוא אחד חשחקנים ה"בריטיים" ביותר בסרטים האנגליים, הופעתו הא-?--צילית, המאוכ-קח. ההומור שלו, התגובות המאוהרות־כלשהו וההתנגשות הבלתי־פוםקת שבין המסורת למציאות — כל אלה מבטאים הרבה יותר מדמות בודדת. הן מגלמות מה שמקובל לראות כטיפוס הבריטי. כד שבה את לבנו קו־ _מיקן מיוחד במינו זה בפרט "צהוק בגן עדך, שם גילם את קרבנו המרכזי ' ש_> תעלולן ירילל! ———־?שיש שהלך ל־ (ליוון??*עולמו. כך הב־ , _, ז, _ך_ ריק בחפקיד ה־ דיפלומאט הבריטי בסרט "תמימים בפאריס. " י השבוע מוצג אצלנו סרט נוסף שלו", לא בעושר האושר" _(ב"ארמון דוד ת"א) — ובו מתגלה אליםטר טיפ. גם כשתקן דדאמתי מצויין. בסרט זה הוטל על אליסטר סים לגלם אחת הדמויות ה--קלאסיות" מאוצרו של צירלס דיקנס, את מד ם ק ר ו ג י, הקמצן. סקרוג' זה הוא אחד _ה־ הקמצנים הגרועים ביותר. הוא הופך את קמצנותו לפילוסופ־ ית־חיים. הוא שונא את הנ־
א7יסטר טיס — הקמצן דיות ניחסן אליו אף הוא ברור) ומבלה את ימיו בצבירת דינרים ובבדידות איומה, לילד, אחד, בליל חנ המולד היה הדבר, מייסרו מצפונו בצורת ח ־ לום. הוא רואה בחלומו את דוחות העבד, ההווה והעתיד. הן מראות לו את חייו, את הצרות שגרם לאנשים, את האושר הפשוט והכן שהפסיד, משום ש־ כל מעשה טוב היה בעיניו "שטויות, "את העתיד הצפוי לו ואת השפהה שיש מהו במותו : כלמכדיו. סקרוג' משנה את עורו ומגלה, בי "לא בעושר האושר, "אלא "באושר — העושר. * הבמאי בריאן דסמונד הרטט הצליה לשחזר את האווירה הלונדונית של אמצע המאה הקר דמת ולאסוף גלריה של דמויות דיקנסיות משכנעות. לצלילי המוסיקה של ריציארד אדינסל (קוגצ'רטו "ווארשח(" מתפתחת העלילה ומשתלבים בתובח שתקנים ידועים, 'י_*ז י הנהלת הברח? " ישראל ב ומ ן פילם" הודיעה, במכתב 9־ _ניטלח ?כ?העתונים, בי העבירה ע?הסרט "םקרה מוזר נק"ס ה־ 27־ (איטר ע?תוכנו הרחבתי אח ?מדיבור בשעתו ברשימה .. סרט ישראלי קופתי — קופת ש?נ-ור־ נונרפיה— ('' נפסקה. לאחר יציקו־ לים _גוספים החלימה החברה, בי הסיפור אמנם אינו מתאים. ההברה מקווה ?התחיל בר_!רוי אה ההכנות ?_חםרמח סיפור ישראלי אחר). מתנחל על בד סו"ם עם אתרו מנד) בבימויו •?8בטאי סרטים מקומי (התפקיד חוצע לאדם גולדברג. (־שבוע ייחתמו חוזיט _סתאימיט בנידון. ר. עזריה