⁨⁨מעריב⁩, 30 יוני 1957⁩ — הקמצן הדיקנסי [⁨כתבה⁩]

הקמצן הדיקנסי

א ל י ס ט ר טיט הוא אחד חשחקנים ה"בריטיים" ביותר בסרטים האנגליים, הופעתו הא‭-?--‬צילית, המאוכ-קח. ההומור שלו, התגובות המאוהרות־כלשהו וההתנגשות הבלתי־פוםקת שבין המסורת למציאות — כל אלה מבטאים הרבה יותר מדמות בודדת. הן מגלמות מה שמקובל לראות כטיפוס הבריטי. כד שבה את לבנו קו־ _מיקן מיוחד במינו זה בפרט "צהוק בגן עדך, שם גילם את קרבנו המרכזי ' ש_> תעלולן ירילל! ‭———‬־?שיש שהלך ל־ (ליוון‭??*‬עולמו. כך הב־ ‭, _, ‬ז, _ך_ ריק בחפקיד ה־ דיפלומאט הבריטי בסרט "תמימים בפאריס‭. "‬ י השבוע מוצג אצלנו סרט נוסף שלו‭", ‬לא בעושר האושר" _(ב"ארמון דוד ת"א) — ובו מתגלה אליםטר טיפ. גם כשתקן דדאמתי מצויין. בסרט זה הוטל על אליסטר סים לגלם אחת הדמויות ה‭--‬קלאסיות" מאוצרו של צירלס דיקנס, את מד ם ק ר ו ג י, הקמצן. סקרוג' זה הוא אחד _ה־ הקמצנים הגרועים ביותר. הוא הופך את קמצנותו לפילוסופ־ ית־חיים. הוא שונא את הנ־

א7יסטר טיס — הקמצן דיות ניחסן אליו אף הוא ברור) ומבלה את ימיו בצבירת דינרים ובבדידות איומה, לילד, אחד, בליל חנ המולד היה הדבר, מייסרו מצפונו בצורת ח ־ לום. הוא רואה בחלומו את דוחות העבד, ההווה והעתיד. הן מראות לו את חייו, את הצרות שגרם לאנשים, את האושר הפשוט והכן שהפסיד, משום ש־ כל מעשה טוב היה בעיניו "שטויות‭, "‬את העתיד הצפוי לו ואת השפהה שיש מהו במותו : כלמכדיו. סקרוג' משנה את עורו ומגלה, בי "לא בעושר האושר‭, "‬אלא "באושר — העושר‭. *‬ הבמאי בריאן דסמונד הרטט הצליה לשחזר את האווירה הלונדונית של אמצע המאה הקר דמת ולאסוף גלריה של דמויות דיקנסיות משכנעות. לצלילי המוסיקה של ריציארד אדינסל (קוגצ'רטו "ווארשח‭("‬ מתפתחת העלילה ומשתלבים בתובח שתקנים ידועים, 'י_*ז י הנהלת הברח? " ישראל ב ומ ן פילם" הודיעה, במכתב 9־ _ניטלח ?כ?העתונים, בי העבירה ע?הסרט "םקרה מוזר נק"ס ה־ 27־ (איטר ע?תוכנו הרחבתי אח ?מדיבור בשעתו ברשימה ‭.. ‬סרט ישראלי קופתי — קופת ש?נ-ור־ נונרפיה‭— (''‬ נפסקה. לאחר יציקו־ לים _גוספים החלימה החברה, בי הסיפור אמנם אינו מתאים. ההברה מקווה ?התחיל בר_!רוי אה ההכנות ?_חםרמח סיפור ישראלי אחר‭). ‬מתנחל על בד סו"ם עם אתרו מנד) בבימויו •‭?8‬בטאי סרטים מקומי (התפקיד חוצע לאדם גולדברג‭. (‬־שבוע ייחתמו חוזיט _סתאימיט בנידון. ר. עזריה