⁨⁨מעריב⁩, 12 אוקטובר 1956⁩ — Untitled [⁨כתבה⁩]

_םאחורי הקלעים:

ע?הבמה נראית רינה פז — צ י פ הקטנה ב"איי לייק מייק‭. "‬לאהרן מגד ב־ "הבימה" — צעידה לא מעט מגילה, אכל כשתדבר עמך בכובד־הראש האופייני לה, תחשוב שהיא קשישה משנותיה בעשר שנים לפחות‭". ‬אני בת שתים עשרה וחצי‭, "‬ עונה רינה לסקרנים הבאים אליה מאחורי הקלעים (ויש וקשה לה לצאח מחדר האפור מרוב קהל‭", (. "‬אני כמעט בת שבע־ עשרה‭"!‬ הודיעה לי בגאוה בראיון המםוייג שנתנה‭". ‬רק בת שש עשרה ורבע‭, "‬ מתקנת טניה פרס‭", ‬אחותה" בהצגה. בתלבושת "ציווילית" נראית דינה כנערה דקה, גבו־ תיה מתלכדות במרץ מעל לחוטט מזדקר לרקיע ושערה החוט — מתולתל, נופל על עיניים נוגות. אף שזה ראיונה הראשון‭_")‬אמנם דואיינ־ תי לפני המון־המון שנים‭, "‬ נזכרת דינה, "נסעתי מגרמניה לשווייץ עם הרבה ילדים. ישב שם אדם שההליט שעיני יפות וכתב עלי — בלי קשר לתיאטרון‭— (,.. "‬ נהגה כמבוגרת ו"בקיאה‭. "‬על עצמי לא אספר‭, "‬ הכריזה‭". ‬אינני מערבבח " חיים פרטיים עם הבמה. זה פרינציפ‭"!‬ (כמובן — "ציש מת־ הרז עם פרינציפ‭. (... " ‬

ואשר לבמה — "לפני שנה נכנסתי לבית־ הספר של‭,. ‬הבימה‭. '‬למדתי בהדרכת בנימין צמח. בסוף השנה קיבלתי תפקיד זה‭... ‬בדור ששמחתי מאד מאד להזדמנות הגדולה, שהיא די נדידה כעת‭". "‬ לשחקנית הצעידה חוש קולגיאלי. " יש־ ראל בקד עזר לי הרבה מאד, בכל צעד, ב־ כל משפט ורסליקה. לא היה לי _מורה־נאמן יותר ממנו - חוץ מאמי‭... ‬גס אחותי ה־ בכירה, טניה, מתחילה את הדרך - אינני יחידה'' . ‭.. ‬ אמא היא "נקודתה העדינה‭". "‬אמא בצעירותה שיחקה ורקדה — עד למלחמה. אחר־כך השתדלה להגשים את הדעיון ש־ לה בי ‭". ‬ תודות לה קיבלתי חינוך תיאטרלי‭. "‬ דיפלומט גדול היא רינה הקטנה. הנושא התפקיד חן בעיניה ז - "למה לא ‭"?‬ דעתה על המחזה ז "אני משחקת באהבה, אבל איני מבקרת‭". "‬ מדוע נבחרה דוקא היא לתפקיד‭"?‬כשקולים שהיו אין לי מושג‭". "‬ בחוט הטרגיות המשוך, עליה ובכל גנו־ נינה ניכר, שאינה צברית, בקושי הוצאתי מטיה שהיא עלתה מליטה לשני חמש שניט ועברית למדה בישראל, בעקימין טתגלמ

ציה ‭.... ‬ " ר. פו שהיא גדה ברמח־השרון עם הודים ואח בד גד, ששמה היה קליבנםקי , כי סיימה שביעית בגמנסיה "שלווה" ובדעתה להכנם לשמינית ‭"?-‬תעודת־בגרות זה אחד הדברים החשובים לי‭. "‬אצל נערה זו ־־־ המזכירה קצת את סדנסואז סגן וקצת את‭,.. ‬ציפ (בלי השובבות) מלה אצלה בסלע ודעות מוצקות: הקטע האהוב עליה ביותר ‭-"‬ זו הסצינה הקצרה עם המכתב‭", ‬כשאני מדברת עמ האלוהים‭; ... "‬השחקנים האהובים — מםקין, רובינה, ארנה שורת. מבין השחקנים הזרים: א ד ו ד ק איגגדיד ברגמן‭. "‬חלומה — לשחק את ז'אן דאדק, דמות משמיים אדומים‭". ‬אני. אוהבת טרגדיות ומשונה שתפקידי הראשון " היה קומדיה. היה קשה להתגבר ולהצחיק את הקהל‭,.. "‬אומדת דינה: "קראתי את הטקסט, בדקתי אותו וכשנד כחתי בכוחותי , מצא התפקיד מאד. חן בעיני‭". "‬ "אימת־ציבוד" לא הדגישה בכלל: "זו יותר הדגשה נעימה ־־ הדגשה של אמא הרואה. לראשונה את ילרה. תשקיד מו‭--‬לידים ונעים כשהוא נושא פרי‭"/‬ לא דע לגביי בת שש עשרה! _תקןוה וויינשטומ