⁨⁨מעריב⁩, 20 ינואר 1956⁩ — 001 !ר0ר‭^!0‬ר .םיוהדים" [⁨כתבה⁩]

001 !ר0ר‭^!0‬ר . םיוהדים"

הופעות _מוסגקליומ

יהודית מורצקה, מי שהיתר, כוכב עולה באופרה של לבוב לפני מלחמת העולם השניה הגיעה השבוע לארץ לביקור ומספר הופעות. מארגן את בי־

יהזוית מזדצמה קורה של וואמנית היהודית החוג המרוכז מסביב ל"ספריה ע"ש י. ל. פרץ‭, "‬שהביא לכאן לפני כשנה אח הקריין־האמן הערץ _־גרוסבאדד. יהודית מו־ רצקה היתה, בעצם, י ו ל י ה. בשנות הכיבוש הנאצי הוסתרה ע"י נוצרים. כשהגיעה לפאריס, עם השחרור, היה צורך ל י ד, ד אותה, ואימצה לעצמה את השם יהודית. גם הרפרטואר שלה יוהד כולו. בהופעותיה בישראל הוא כולל ‭?. !‬ספר שירים גם בעברית. ועד ציבורי כולל אישים ו"שמות‭. "‬כבר התארגן לקבלת פניה. ‭?_¥?‬ן&ולט איימק"א יהיה בלי ספק צר מהכיל את כל חובבי המוסיקה בירושלים שיבואו לשמוע במוצ"ש את הפסנתרן האורח שורה צ'רקסקי.

ברסיטל שלו בשבוע שעבר ב־ ת"א הוכיח צ'רקסקי פעם נוספת כי שליטתו בפסנתר היא ללא פגם. הפעם הוא כולל בתכניתו מיצירות באך—בחוני , בםהובן, שופן, ליסט ובארבר. ד!ד_5_יה בדיל, פסנתרנית ישראלית צעירה המופיעה ב‭--‬אולם _^ ב, צ. א. ביום גי, כללה במרכז תכניתה את יצירתו הנודעת של בטהובן, שלושים ושלוש ואריאציות על נושא מאת דיאבלי — יצירה רחבת־ יריעה המבוצעת לעתים נדירות. כן תבצע הדסה בריל מיצירות באך בעיבוד בחוני ו־ מיצירות בוזוני עצמו‭", ‬כולל ה"יומן האינדיאני" שלג

_+ מופיקה רומנטית ערב של שלישיות רומנטיות לכינור, פסנתר וצ'לו, יגישו ה־ אמנינדהאורהים. מפולין, ונדה, מריה וקאז'ימיז' וילקומירםקי. תכניתם כוללת שלישיה מאת שופן, שלישיה מאת בראהמם ואת השלישיה הסנטימנסלית המושמעת לעתים נדירות בלבד, בלה מינור, מאת צ'יקובס־ קי • במוזיאוז ח"א, ביו_6 ב' ב־‭. 8. 30‬ ‭_$?‬ הרצאה של המוסיקולוג ד"ר שטייניץ וביצוע שלם של ה"רקויאם" מאת מוצארט, מעל גבי תקליטים, יהוו ציון נוסף לחגיגות מלאות מאתיים שנה להולדת הקומפוזיטור הגדול. בבית לייםי‭, _[‬ביום ד י, _ב־‭. 8. 30 ‬

פיטר פריי, במאי ה־ התיאטרון והסרטים, ישתתף ביום ד' בסימפוזיון על פעולת מועדון הקולנוע, שיתקיים ב־ ב. צ. א.