⁨⁨מעריב⁩, 11 מאי 1953⁩ — ‭_8111* ‬ [⁨כתבה⁩]

‭_8111* ‬

מה בוטל ? (ב. ה‭(. ‬ ביטול הפיקוה על טכסטיל ועור — הוא לגבי הצרכן ביטול־פיקוח להלכה בלבד. למעשה לא הדגיש הצרכן בקיום הפיקוח הזה מזה זמן רב. המכוון את שוק לא היה הפיקוה התיאודיטי מאוד — אלא רמת המהירים המוחשית מאוד מזה וחוסר מזומנים עוד יותד מוח־ שי מזה. אך הביטול הפורמלי של פיקוח שלמעשה אינו קיים, נתן לשלטונות הזדמנות לבטל את השער השלישי — דולר ללידה — שעל פיו הוקצב מטבע־הוץ לקנית גלמים לתעשית העור וההלבשה וע"י חשלום תוספת של 800 פרוטה לכל דולר לקרן השוואה להנהיג למעשה שער הדש (הרביעי, החמישי‭(?‬ לגבי מוצרי טכסטיל ועור בסך ‭1. 800‬ ל"י לדולר. שינויים אלה יביאו, כמובן, להעלאת מחירים, גם אם הסוחרים נצטוו להמשיך ולחסל את מחסני םחורות־לכל במחירים הקודמים.

הסול שלא נשמע (ר, ע‭(. ‬ שדורי "קול אמריקה" בעברית עומדים להפסק. העובדה שאין איש יודע ושלא איכפת לאיש מ ת י יקרה הדבר' מוכיחה יותר מאלף עדים בי אמנם היה בזבוז בקיומם של שדודים אלה. מספר המאזינים שהיו להם כאן לא הצדיק את קיום המנגנון, ועתה הובהר למעלה מכל ספק כי הפסקתם של השדודים היא בההלט ענין של הסכון כספי ולא יאות לשינוי. קו. •השגרירות האמריקנית בישראל שלא •ידעה בדיוק מתי יופסקו השדודים ושלא נשאלה כפי הנראה לדעתה על קיומם ויעילותם של השדודים במשך כל הזמן שקדם להפסקתם, אינה יודעת גם מה יהיה על עובדיוישראליים ה של "קול אמריקה בעברית‭. "‬דבר אחד ברור! לא יכריחו אותם לחזור לישראל בנגוד לרצונם. הם יועסקו במדת מה על ידי "קול אמריקה" להכנת שדודים מוקל‭--‬-טים שיומצאו בדואר אויר ל־ "קול ישראל" וישוררו כאף אין ספק כי כ ך ישמעו אותם יותר מאזינים מיאשר קודם לכן, היכן. זהנהוצז7י ‭" ?‬ (י. ב‭(. ‬ מתוך תור של קהל מעוצבן, שציפה לאוטובוס אשר יסיעו לישובי השפלה, התפרצה אשה באה בימים ברוגזה ניכרת : "כיצד זה כל האוטובוסים נוסעים לבהרצד‭— ''?. ‬ ותוך כדי כך כיונה אצבעה אל הכתבת המתנוססת בחזית המכונית. טרח אחד משכניה והסביר לה, כי "בהרצה" אינו שם מקום אלא מושג טכבי־מכונאי הבא ללמד על מצב המכונית‭_£. ‬ך האשה לא השחכנעה: "פה הכל פרוטקציה. בודאי כל. הפקידים של הממשלה גרים בהרצת‭. " ‬