⁨⁨מעריב⁩, 17 אוגוסט 1952⁩ — החל בהשלמת הממשלה [⁨כתבה⁩]

החל בהשלמת הממשלה

פ ועל י אגודת־ישראל תובעים ת י ק ו של שר־התהבורה המנוח

המזרהי" דוהה מרמ הש ינו יי ם עד לאחר ה שבעה" ‭_" _" ‬

בחוגי הדתיים והקואליציה ככר החלו הדיונים המוקדמים על כעיית מילוי מקיומו של ד. צ. פנקס ז-ל כממשלה. פועלי אגודת ישראל תוכעיפ ‭_> _?‬ צמפ מקום זה יוה מ מציעים כעת חילופים עם המזרחי, שיש לו שני צירים ככנפת כמו לפועלי האגודה. ההצעה היא שהרכ נורוק ישמש סגן ין-ד הכנפת הדכ דוזנכדג גהנכנפ לכנפת כמקומו של ד. צ. פנקפ ז‭!"‬ל יקפל תפקיד של פגן שד‭-, ‬ שיתי משרות שהיו עד כה כידי פועלי האגודה - ותמורת זאת יקפלו פועלי האגודה משרית שר. . אלפ זהו . חשבון כלי כעל פית‭. "‬כיוון שעדיין לא ידועה עמדתו של כן־גודיון להצעה כזו.

מחוגי מפא"י נמסר, כי המזרחי קיבל בשעתי את המקום בממשלה לא תודות לשני ציריו בכנסת אלא בזנות כשרונותיו האישיים של ד, צ. פנקס. כן תמך בי הפועל המזרחי שיש לו שמונה צירים בכנסת. המזרחי והפועל המזרחי קיבלו יחד שלשה תיקים בעד 10 צירים בכנסת, לאגודה ישנו כיום שר אחו בממשלה בעד שלשה קולות בכנסת. יחד עם שני קולות פועלי האגודה יהיו לחם חמשה קולית ובעד חמשה קולות לא מגיעים להם שני תיקים.

מניחים כי בישיבת הממשלה היום יעורר בן גוריון בעיה זו, אולם ברור שהפתרון לא יוכל להמצא היום. השלישי ברשימת המזרחי לכ־ נסת היד, בתחילה מר הולנדר, שבמצב שנוצר עתה היה יכול להיות בעל סיכויים להיכנס לממשלה — אילו היה ברשימה. אולם ברגע האחרון לפני הבחירות התפטר מר הולנדר מן הרשימה, ומשום כך אינו בא עכשיו בחשבון לתפקיד שר, כיוון שבן גוריון איני רוצה בעת להרבות בשרים שלא משורות הכנסת

במשך ימי השבעה לא נטפל בשום _שאלית של מילוי מקומו של. המנוח, הרכב מוסדות הממשלה והכנסת — אמר לסופר "מעריב" הרב ר"ר מ. נומק, הבר הכנסת היחיד של המזרחי, לאחר פטירת שר התחבורה. הרב !ורוק הביע אמ השתוממותו על שחוגי אגודת ישראל מצאו לנכון להעלות שאלות אלה תוך ימי האכל,