⁨⁨מעריב⁩, 13 דצמבר 1951⁩ — Untitled [⁨כתבה⁩]

‭26-3‬ להודש זח, ג' דחנוכה ייערף בחיפהיום " האפ• החיפאי. אמהות תשכנה כבית, ילדים יגישו מתנות ונכרים ובעלים יעטקו בעבודות הבית הרגילות. היו8 יחיה מלא וגדוש תפניות והאם החיפאית תעמוד המרכז חהתענינות. מת הביא לעריכת יום וח וכיצד נולד רעיון חדש זה? לפני שלושה חושים יצא ראש עירית חיפה, אבא חושי, לשתי מעברות בסביבות העיר‭.. ‬תוך כדי סיור היא הציץ לאחד האוהלים ומספר צריפונים, התמונה שנתגלתה בכל מקום' עשתה עליו רושם קשה. גברים, מהם צעירים וזקנים? שבכו. על מיטות, עישנו נרגילות? שיחקו נקוניות ולפעמים לגמו גט טיפת י"ש. הנשים היו נתוץ. וכר פנש אשד?הרה נשהיא סוחבת דלי מים ופח נפט. הוא הזדעזע ומיד חש לעזרתה. משחזר לאוהל והחל חוקר | את בעלה' בשפת1 הוא, לפשר חתנהגות זו נלפי אשתו — הביטו עליו נעל אחד שלא מן הישוב. מתוך שיחות שניהל באותי נושא, שמע ככל מקום אוחד, תשובה: "גט היא בן אדם‭?"‬ ומה שראה במעברה הוליד בו את הרעיון. לא עברו ימים ובעיר הוברז לראשונה עליום " האם‭. ''‬לדברי ראש העיר, מטרתו היא חינוכית. חוסר דרך ארץ וחינוך דורש תיקון. וביחוד נשאין כיום חיי חגרה תקינים במדינה. ומדוע לא יקדמו פני אדם בחיוך, בצורה אנושית ההולמת עם תרבותי? ומהלכה למעשה. חשבו על תאריך ומועד שיתאימו לנושא. אחרי _התייע־

צויות ושאלות הוחלט על ימי חנונה?אין כמותם לסמל את האשד?העבריה וגבורתה ‭"!‬יום האם" נקבע לנר שלישי של הנובה. על לוחות המודעות _מתנוססות כבר מזה ימים ברזות' בהן נאמר בין השאר: "אם זו אשר חינכה את בנינו ובנותינו למלחמה על שחרור ארצנו, מתוך עמידה גאה ואיתנה בבל קר־ בנותיהם, זכאית, שנעמידנד, מחדש במרכז חיי החברה והאומה ונקדיש לה את תשומת הלב והכבוד שהיא יאויה להט‭.. ". ‬ ביצוע מקין?ומגוון ביצוע תכנית ‭?!. !‬ולה זו חייבי. התיעצות מומחים?מנהלי כהי ספד,

בשטח זה. והתבנית נמסרה לביצוע. תכנית היום ‭,, ‬ ‭!^_. ;!-? _!-‬ת וחמות אם כי "היום" הישמי נקבע לגי דחנוכה, מתחילי. התכנית כבי יום קוים לכן. בבתי הספד, בגני הילדים ובאדגוגי הנשים _חוכיו כבי הנישאים המיוחויב ליום זה ד20 אלף ילדים משננים מידי יום את החומר העיוני. עיקר עבודתם של הילדים היא כיום הכנת, מתנות לאמהות. אלה?שיהיו ברובן פרי עבו־ ות יד, ימסרו לאמהות על ירי הילדים בערב " יום האם" — שמיועד אך ורק למשפתה. כל הארגונים ודר

‭20 I‬ אלו_?תלמידים בגנים ובתי ספר מכינים הפתעות לאמהות - ביום בו הגברים ימלאו תפקידי נשים. - ילודי -יום האם" יירשמו בספר הילד של הקרן הקיימת. " _מאתידאו3ן 3ן‭338_"‬י -

מורות, גננות ונציגות ארגוני הנשים נקראו לבנם דחוף. התבנית החדשה הועלתה בפניהם ונתקבלה. אך נכל זאת נמצאו מסתייגים. היי שם מורים וגננות שטענו' ואילי בצדק, שאין הילוים מסוגלים לשקוד על שני נושאים בבת אחת ודרשו לקבוע את היום לתאריך אחר. והיו שהתנגדו מסיבות דתיות. שנת שמיטה לנו, טענה אחת הנשים, ואין לערוך טקסיפ שיפגעו ברגשות האם הדתית. אך המניר את ראש העיר ידע מראש שאין הוא מוכן לוותר על תבנית' ואפילו הוא קורא, "להתעצות" של מומחים ומבינים

מוסדות נתבקשו שלא לערוך ישיבות וכינוסים על מנת לשחרר את האם למשפחתה‭". ‬קול ישראלי' יק־ ייש אותו עיב תבנית מיוחדת על נושא זה, ויוסיף, כפי שמבטיחים, לא מעט לאוייה‭-. ‬משפחתית, שרד צים כי תשיוי. אותו עיב יפתח ראש העיר את היום ישמית בנר־ רבה, שתשודר אף היא בראדיו. ל־ מתרת " יום האם" ' יפתח שידוד ־קול ישראלי' בברכת האם בישראל לאם החיפאית. כגר בשעות הבוקר המוקדמת של אותו יום תצאנה משלחות נשים לכל בתי החולים ל־ יולדות בעיר. לכל יולדת יוגש שי ,

ובל ילוד אותו יום ירשמו על יוי העירית בספי הילי של קרן הקיימת לישראל. תעודות ההרשמה ימסרו לאמהות עוד באותו יום. כן החליטה העיתד?להעניק לילדים תואר "א_!רחי יום האם‭. "‬בשעות לפני הצהרייפ חצאנה מחיפה כאלף נשים למעביות השונות שמסביב לעיר. הן תביאנה את רבי " יום האם" לעולות החדשות , מעוות המזרת בעיקר, תוך תקווה להעמידן מחוש נמרנו חיי החברה ולהעניק להוי את הכבוד שהן ראויות לו. בשעה שנשים אלה תשקודנה על משימה חיונית זו, יפתח על הת הכרמל‭", ‬גן־האם‭. "‬הגן, שהתכניות לגביו הן רבית היקף, יימםרו לטי־ פילן של נשי הארגונים השונים שבעיר. אלה יבחרו בועדות מתאימות, שישגיהו על הטיפול היימי לפי הסיר. אחר הצהרים תתקיימנה הצגות קולנוע לנשים בלבד, גט כלפי חוץ ' תלבש ? היפה הג. חלונות הראוה יקישטו באופן מייחד לקראת היום וכן הובטח ?ל ידי משרד המסחר לםפק צרכי בית וגל־ נטתה במתנות לאמהות. אם החיפאית תהיה פנויה מכל ע־ בודה "ביום האם‭". ‬ את מקימה יקתו ילדים ובעלים בעבירות בית וקניות. מפעלים נתבקשו לשהרר אמהות לפני הזמן על מנת לאפשר להן ליהנות ממאורע שהיכן במיוחד עבורן?לילדים יהיה " יום־האם" שעור לדוגמא במצוות "כבוד אב ואס" ולצבור הר־ חב אפשרות להגשים את מצוות "וא־ הבת לךעך כמוך‭. "‬ ביצוע התכנית נמסרה לשמיאל ביאליק מהעיריד" דמות מוכרת בחיפה, בעל וותק ינמיון למנביר בארגון חגיגות המיניות?בעיריה מנבאים למארגן חגיגות הראשון למאי הצלחה גט _במבציע זה.