⁨⁨מעריב⁩, 30 ינואר 1950⁩ — ה נ _ו מ ' ה מ ! ד 011_מ [⁨כתבה⁩]

ה נ _ו מ ' ה מ ! ד 011_מ

_הישתתו אם _בדי!_ני מצת חנא_₪ת

השמלה העומדת. על הפרה בשיהות _כין _י לציגיי-ישדאל _י' ונציגי עבר הירדן הי‭: _8‬ היכן יינתן לעבה"י המוצא לים‭,. ‬ נציגי עבר הירדן תבעו תחילה מוצא לחיפה, אך הצעד, זו כבר הורי דר, מסדר היום. עתר, דנים על מוצא לנמל בדרום. העבר ירדנים רצו פרוזדור, אולם לא הסכמנו לכך, כי הם ביקשו ליישב פליטים בפרוזדור, ה־ הצעה הנידונה כעת היא רק על מעבר. אנו מציעים להם מעבר לעוד, שבידי המצרים, אולם הם רוצים ‭!''‬המעבר יהיה אל נמל שבידינו. מובן שתוצאת המו"מ בינינו, לבין עב־ ה"י תלויות במו"מ המצרי־בר'־טי, ואם מצרים תסכים להעביר לידי עבד_&ללה את עזה.

המנע עם עבה"י ו ותיווך ‭_^11‬י־_. זז‭:1‬י_^ייייי ועדת ‭8_^_"‬_זד ‭-?>? -_*-‬־1וזלו הפיוס ‭"*" , ‬וד‭-"-‬ז"• י _הידוש המגע עט קבר הירדן בא דוקא ערב חידוש פעילותה של ועדת _הפיום. הועדה רוצה להתחיל בתיווך אקטיבי בינינו לבין ארצות ערב, אך אנו נצביע על השיחות המתנהלות עכשיו עם עבר הירדן, כדי להוכיח

שאיו צורר _בתיויר ומותר להשאיד את הצדדים לנ?גע ישיר. _הרענה לפךת __ גארר? ‭'"‬ אבא אבן, שהגיע הבוקר _לישראל, ימפור דו"ה לשר ה־ הוץ ולממשלה . על שיחדתיו האהרונות עם נציגי המעצמות בשאלת ירושלים. השאלה שתעמוד לדיון _בהתיעצית שתיערך במשרד חחוץ היא, האם יש להיענות להזמנתו של גארו ולשגר משלחת רשמית לישיבת מועצת הנאמנות, אולם נראה, שההחלטה החיובית תלויה בנוסח ההזמנה. שר ההוץ נוטל, שנציגנו יופיע בפני מועצה הנאמנות בדי להסביר אח עמדתנו וחצעתנו לפיקוח בינלאומי על המקומות הקדושים, אולם השיקול הוא, המם תינתן לנו הזדמנות דו, או שנוזמן רק להעיר את הערותינו על • תקנון המשטר הבינלאי־ מי. לנוסח הזמנה כזה לא נוכל להסכים ולא ניענח. גם אז ישגר משלחת לג'ניבה, אולם חיא תפעל דק מאחורי הקלעים. ה-סטייט דפרממנט" משדל אותנו שניכנס למו"מ על בסיס "תכנית גארו תוך הבטחה שיכניסו כח שינויים מרחיקי לכת, אולם עמדתנו־ היא, שעל בטיט זה לא ניכנס למו"מ. אנו מובנים לפיקוח פונקציונאלי 'של או"ם על המקומית הקדושים ולא לפיקוח טריטוריאלי על כל שטח שהוא.

העליה מרומניה בתבנית עלית 150000 השנה — האומדן לעליה מרומניה הוא 12 אלןז. עדיין אין שינוי במדיניותה של ממשלת רומניה לגבי העליה היהודית, אולם למרות זאת _מגיעיפ מרומניה כאלף עולים לחודש, לרוב אנשים מעל לגיל חמישים, וגם כמה עםקגיס. אין כל מו‭''‬מ עם רומניה בשאלת העליה, מאחר שהממשלה הרומנית מםרבת לנהל מו"מ בענין זה. אולם אנו עדיין לא התיאשנו מהתקווה שנצליח לשכנע את ממשלת רומניה לשנות עמדתה. המסטר 12 אלף עולים לשנה הוא המינימאלי. כלומר, אף אם לא י י בא שנוי במדיניות רומניה לגבי העליה היהודית. הרזה _שלא ניתנה ההזרתו של הציר הרומני כישראל לבוקרשט עוררה לפני ימיט מ_39ר התרגשות בהוגים מטויימים. אולם משרד החוץ אינו נרגש מעובדה זו. הוא רק עומד ותוהה על הנוהג הדיפלומאטי המוזר של ממשלת רומניה. כך. למשל, סירבה הקונסוליה הרומנית בישראל לתת אשרת כניסה לפקידה שעמדה לצאת אל הצירות הישראלית בבוקרשט. אנו מחינו, אולם העובדה המוזרה נשארה בעינד* בולגריה רוצה בקשרים אתנו

המשלהת הממהרית של ישראל לטופיה הזריז לבו־ דפשט, כי לרגל מוח. _רמש הממשלה הבולגרית אי אפשר הייה להתהיל מיד במו"מ. המשלחת מורכבת מאת מ. מטור ונ. אררשטיין והיא חחזור לסופיה כעבור שבועיים. בינתיים נכונה לה עבודה קשה בבודפשט, בענין חידוש ההסכם המסחרי היש' ראלי־הונגרי. ממשלת בולגריה הודיעה לגו, שהיא מעוניינת בקשירת קשרים מסחריים ודיפלומאטייס עם ישראל, ויחסה של בולגריה לעליה היהודית מחייב אותנו להיענות להזמנה _ןן. י ורחב השרות הדיםלומא_3ד_ שנת התקציב הכאה צריבה להביא הרחצה בשרות הדיכ-לונזאטי הישראלי. בתכנית של משת החוץ להקים צירות נוטפת באמריקה _הלאטיניונ. צירות זו תכלול גם את מקסיקו ואת כל ארצות אגזריקה. המרכזית. הציד יהיה כנראה מ. טוב, שנכד הוענקה לו דרגת ציר אתר שפרש מהנהלת המחלקה לאמריקה הלאטיניח במשרד החוץ. כן ונים על הקמת נציגות מדינית לארצות הסקאנדינאביות. יוון, שבה יש לנו קונסוליה של כבור, אף היא עומדת בתור להקמת נציגות שלנו בה. ועל כל אלה ונו מקווימ עוד השנה להקים ווו! צירוחנו בהודו. כמובן, תוך חקור. שהודו חכיר בנו.

⁨לחיצה על "ביטול" תעצור את ההדרכה. לחיצה על "אישור" או בכל מקום אחר תמשיך את ההדרכה⁩

⁨להסתרת חלונית המידע או התאמת את רוחב הצפיין⁩

⁨להגדלת הצפיין⁩

⁨להקטנת הצפיין⁩

⁨מעבר לגיליון הקודם⁩

⁨מעבר לדף המידע על הכותר - לצפייה ברשימת כל הגיליונות⁩

⁨מעבר לגיליון הבא⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הקודמת⁩

⁨חזרה לרשימת תוצאות החיפוש⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הבאה⁩

⁨לחצו על הכפתור הימני של העכבר ועל ⁨מאמר⁩ כדי לצפות באפשרויות⁩

⁨הפעלת מצב QA⁩

⁨לגזור חלק מהעיתון⁩

⁨זום אין ⁩

⁨זום אאוט⁩