⁨⁨מעריב⁩, 9 מרץ 1949⁩ — 821128 [⁨כתבה⁩]

821128

שדים זמניים ליד ממשלה קבועה ? הממשלה הזמנית הפבד• אמש ליד השולחן המרכזי שככנפת, ואילו השרים החדשים ישבו עדיין על ספסלי הציריפ. הממשלה הזמ־ ;ית מוסיפה לפעול ולהת־ כנס. יתר _^ על כן: ראש הממשלה רוצה להאריך את כהונתם של כמה מן השרים הפורשים מן הממשלה, שתיקיהם ' נשארו "פנויים‭. "‬כשבא אל. קפלן, שד האוצר, מארצות הברית הוא פנה לשר ברנשטין והציע לו: השאר בתפקידך. ומר י ברנ־ שטיין סירב. אחר כך חזר ודד ציע זאת ראש הממשלה נד עצמו. השר ברנשטין השיב בשלילה, וראש חממשלה אף' חסכים לחזור ולדון מחדש ב־ שאלת ההפרדח של משרד ה* אספקה מעל משרד התעשיה והמסחר, דבר שגרם לפרישתו של השר ברנשטין. משרד דד אספקה כבר נמסר לד"ר יוסף, אולם מר בן גוריון מוכן עדיין להכניס שינויים בחלוקת דד תפקידים ולמסור ליוסף תיק אחר‭.. ‬ גם תיק המיעוטים, שתחילה נמסר כאחת המחלקות למשרד המשפטים, ישאר שמור לשר של מפ"מ. סידניי סטנלי מפלג את הממשלה • "עתה מותר לגלות‭. "‬ נהוג בעולם שאין מגדים תוצאות של הצבעה פנימית בממשלה

סידניי פטאנדיי דבר זה שייר ל"בון טון" הפרלמנטרי. אולם מאחר שענין זה שייר כבר להיסטו־ ריה, כלומד הוא מתיחם לממשלה שגמרה את תפקידה — מותר כבר לגלות. ההצבעה בממשלה בשאלה אם לתת רשות כניסה לישראל לסידני םטנ־ ליי ' היהודי שגרס להזדעזעות הקבינט הבריטי, היתה דראמאטית ביותר. ארבעה שדים הצביעו בעד מתן רשות כניסה וארבעה גגה והעגין היה תלוי כהוט השערה. הכריע שר החוץ שישב בראש הישיבה בהעדרם של ראש הממשלה ו־ שר האוצר. ' גט הערבים הולכים להתישבות

מפעל חתישבות ראשו ן של ערבים במדינת ישראל עומד לצאת לסועל כקרוב ביזמת הממשלה. המדובר הוא ביישובם של פליטים ערביים מנצרת השרויים בשני כפרים נטושים ‭., ‬אישם‭. "‬ צעד זה יבוא כדי להקל על המצוקה הכלכלית משודרת ב• עיר זו. הממשלה דגה על כד והטילה את הדאגה לשיטור ה־ מצב על ועדח בינמשדדית ש־ בח משתתפים נציגים של מש־ רדי חבטחון' החוץ' חמיעוטים התעשיח וחמסחד והאוצר, ואחת החמבצות של ועדה זו הוא יישוב הסליטיט בכטריט נטושים. י" / י ‭<. * ‬