⁨⁨מחזיקי הדת⁩, 15 אפריל 1910⁩ — מערי המדינה. [⁨כתבה⁩]

מערי המדינה.

סטאניסלאב נעים לי להודיע ברבים מפעלות אגש* עירגו הנכבדים הנותנים _ותיזרים ונותנים לתתזקת הישיבהמ _איי תייר‭"', ‬ פה אשר יסדה מרן הגאון רשכבה''ג זצ'ל וצדקתו תעמיד לעד כי אך על ידו זפתה עידנו להיות אכסניא של תירה. ובחורי חמד מכל פינות נאליציא באים הנה לישיבתנו לשאוב מימי דעת תורה ממעינות תכמת התורה ואשר ישברו אמנםצמאם והתלמידים יראו סימן יפה במשנתם. ואת אשר ראיתי אספרה : עמדתי ביום נ' ניסן בשעה שעמדו התלמידים על כור המבחן לפני כבוד הרב _הנאין םוע"ד. מו"ה אלטר יחיאל נעבינצאל שליט"א _הראביד בעהמ"ס פרי עץ על _יו־ד. ושבעתי ענג רב. מחזה שעשועים חזיתי אשר שעשעה נפשי בהתביננת' איך התלמידים בחורי חמד הי"ו משנתם להם סמרה וערוכה. שגורה על שפתם. והשיבו כהונןעל כל שאלה בלי שום נמנום ופקפוק כלל. וכל אחד ואחד יתכוון להעכיר את חבירו ביתר בקיאית. וקנאת _סיפייס כזאת בוראי תרבה חכמה ודעת בקרב ישראל. אכן אך זאת הישיבה הקדושה היא מצבת זכרון לנשמת מר אדומי'ר _הנאבדפיק זצ"ל אך זאת הישיבה היא מנומוט קיס לער. ואםריון ותשח"ה להנבימם היראים ולכל תבורתא קדישתא הרין על אומץ מחם ללחום במרץ לקים את הבית הגדול והקדוש הזה להיות כנין עדי עד. לטובת בל בית ישראל סבא כ' לא תמוש התירה הזאת י מפי זרע בני יעקב. ולטובת זבמן מרן זצ"ל. בן טובים

פראכניק הרב הינ וכוי ר' אשר ישעי' אייכענשט־ין שליט"א אחרי אשר עזב אותנו פתאום כצאן בלי רועה. והלך וישב לו בדרום בעיר בוברקא. וקולי _קילות לא יחדלון מהעלים בהמכ"ע כי ננרש מאתנו עיי כבישת הפרס שלו. בכן הנני מודיעים כ* הרב _הניל הפריז על מידת האמת להד"מ כי לא בעבור כבישת הפי־ס עזב אותנו. אדרבה נבקש מהרב _הנ־ יל שבוא יבוא אלינו עוד על הנ המצות ויקבל סרס מכל השבועות היותו בבוברקא, ונהנו מה שעזב אותנו בהנם. ובפרט בפרום הפסה אשר שואלים רבו בכל יום בשאלגת גדולות ונתיצות הלכה למעשה מ' יפשט הימרם. ומי יפרק עניגם. אס הרב שלנו שליט"א אינו בביתו. ואם אמור יאמר הרב שלנו. כי יש לו עוד עלינו טענת ותביעות זולת הפרס. אף אנו אומרים לו אין אנו נזקקין לשום טענה טמירתא. כמביאר בחרמ סי' י‭''‬א ס''ק א' בש יי ך ס"ל ננר דעת הב''ש לכן הסכים עם הכהן מי שדעתי יפר. היא הגאון הקדוש הח"צ ז"ל פסי' קכ'ט ומסיים ע"ז וז"ל והיא _סשיט וכל מ' שהרית רק מעט מרית תורה עכ"ל. ועתה שמעה עמי בינה זאת. הכותב בשם כל הקולטים. _היים לאנדא. חותס הקהל