⁨⁨למרחב⁩, 15 מאי 1968⁩ — ‭,, ‬ יער השלום ינטע על " שיפולי גבעת ארמון הנציב [⁨כתבה⁩]

‭, , ‬ יער השלום ינטע על " שיפולי גבעת ארמון הנציב

יהודי העולם ישתתפו בנטיעת יער שנת העשרים" ליד ירושלים "

ירושליפ. — שני יערות שנועדו להנציה את אירועי השנה האהרונה, — נצהון מלהמת ששת הימיפ ומלאות עשריפ לעצמאות ישראל, — יינטעו על־ידי הקרן הקיימת לישראל כירושלים ופכיפתה — מפר יעקכ צור, יו"ר הקק"ל, פמפיכת עתונאים שהתקיימה אתמול כהורשת ארמון הנציכ פדרופ ירושלים.

מן החורשה נשקף מראה נופה של ירושלים אל החומד, הדרומית, וכן השטה בן 300 דונם אשד בשי ־ פולי גבעת ארמון־הנציב, עליו ינטע יעד השלום". צור מסר, שכבר " הגיעו לקק"ל תרומות בסך של כ* מ אד, אלף ל"י תמורת עצים ביער זה, אשר נועד להזכיר את גצחץ מלחמת ששת הימים ואת זכר ה־ נופלים בקרבות על שהרודה של ירושלים. היער יכיל הלקה אשד בה תוצב יד־הזכרץ עם שמותיהם של חללי ירושלים. ההכרזה על נטיעתיעד " השלום" תיערך בטכס מיותד שית ־ קייםביום אי, כ"א באייר, יום השנה הראשון לשהרור ירושלים, כהש* תתפות שד־החוץ א. אבן, ראש עי־ דית ירושלים ט. קולק ואלוף פיקיד המרכז, האלוף עוזי נרקיס, שה־ה אחד מיוזמי רעיון הנצחת זכרם של הלוחמים. באותו טכס יוצגו ששה שתילי ארזים־ ו‭20‬ שתילי ברושים, אשד יהיו השתילים הראשונים שיגטעו ביער השלום, כנגד ששת ימי המל־ חמה ועשרים שגות המדיגה, צויין, כי השתילה תיעשה בתקופת הנ־ טיעות המתאימה, משום שאין העונה הנוכהית מתאימה לנטיעת שתילים. צור מסד עוד על כוונת קק"ל לנטוע אתיער שנת העשרים" " שבנטיעתו ישותף העם היהודי כולו, ואף הוא בסביבות ירושלים. לפי התכנית יקנה כל יהודי בעולם עץ אחד (במחיר שני דולר בהו"ל, ושתי לידות בישראל), וכן תתבקש היהדות לקנות עצים גס בשם יהודי הארצות שידיהם כבולות' ואינם יכר לים להביע את הזדהותם עם ישראל. ראש הממשלה ל. אשכול יצא

בקריאה אל יהודי העולם לתמוך ביוזמת הקק"ל, בציינו. כי "השתת־ פות כל יהודי באשר הוא שם במפעל זה, תוסיף חן ונוי לנוף המולדת, ותשמש סמל חי ורענן לרגשי ה־ קשר האמיץ בין עם ישראל על כל קהילותיו לבץ אדמת מולדתו".

⁨לחיצה על "ביטול" תעצור את ההדרכה. לחיצה על "אישור" או בכל מקום אחר תמשיך את ההדרכה⁩

⁨להסתרת חלונית המידע או התאמת את רוחב הצפיין⁩

⁨להגדלת הצפיין⁩

⁨להקטנת הצפיין⁩

⁨מעבר לגיליון הקודם⁩

⁨מעבר לדף המידע על הכותר - לצפייה ברשימת כל הגיליונות⁩

⁨מעבר לגיליון הבא⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הקודמת⁩

⁨חזרה לרשימת תוצאות החיפוש⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הבאה⁩

⁨לחצו על הכפתור הימני של העכבר ועל ⁨מאמר⁩ כדי לצפות באפשרויות⁩

⁨הפעלת מצב QA⁩

⁨לגזור חלק מהעיתון⁩

⁨זום אין ⁩

⁨זום אאוט⁩