⁨⁨למרחב⁩, 25 נובמבר 1963⁩ — נפטר ח"כ מאיר ארגוב [⁨כתבה⁩]

נפטר ח"כ מאיר ארגוב

*י־־"'־ י ? יי ""? : מאיר ארגוכ

קמבודיה דוחה שיחות דו־צדדיות

פנום־פן, ‭24‬ (ע"ר) — קאמבודיה דחתה היום הצעה לעריכת שיחות דו־צדדיות במקום וועידה בידלאר מית למתן ערובה לנייטראליותה. קאמבודיה הציעה בשעתו עריכת וועידה של ‭14‬ מדינות, ביניהן כאלו שטיפלו בהשכנת השלום בהודרסין, לשם מתן ערובה לנייטדאליותה. בריטניה שללה הצעה זו והציעה שיחות דרצדדיות שנידחו עתה ע"י הנסיך םיהאנוק.

תל־אכיכ. — יו"ר ועדת ההוץ והכטהון של הכנסת, ההי'כ מאיר ארגוכ, נפטר אתמול פפוקר פפית ההוליפ פיילינפון", לאהד שתוכא לשפ כמוצאי שכת, פעקפות " תתקפת לפ. פן ‭58‬ תיה פמותו.

הלווייתו תתקיים היום. משעה 8 עד ‭9. 30‬ בבוקר יוצב הארון בבית מרכז מפא"י ברח' הירקון ‭110‬ בתל־ אביב וחקהל יעבור על פניו. לאחר מכן יועבר הארון אל בית חוועח"פ של ההסתדרות שם יושמעו הספדים. לבסוף ימשיד מסע ההלווייה לפתח־ תקווה שם יובא המנוח למנוחות. תלוץ נאמן ומסור הממשלה כיבדה אתמול את זכרו של מ. ארגוב המנוח. ל אשכול, שספד למנוח. אמד: "הלילה נפטר באופן פתאומי ב־ מיתת־נשיקה חברנו מאיר ארגוב — איש בד־לבב, מסור ונאמן. חלוץ בכל נימי נפשו, אשר היה שליח נאמן של הפועל הישראלי ושל העם העובד. מימיו הראשונים ועד היום, מימיו בנס־ציונה. מעבודתו בפתח־תקווה, משירותו כמזכיר פועלי פתח־תקווה, דרך הבריגאדה — כולו היה חדור יכולת, איש ההתנדבות לכל עניין, לכל דבר. אמרתי כבר: בר־לבב היה, לא הלך רכיל, מסור לכל משמרת שע־ מד בה בכל נימי נפשו נשרף במ* שך שנים בתוך אש התרגשותו והת־ להכותו ואתמול בבוקר הוציא את נשמתו. גם כחבר־הכנסת וכיושב־ראש ועדת החוץ והבטחון רכש לו אמון כאדם דובר־אמת, אמר מה שעם לבו, ונלחם על אמת זו. אנו שרויים באבל על מותו ונש־ לח תנחומים למשפחתו, לחבריו וי־ דידיו. שהם רבים ומרובים בין פר על ארץ־ישראל. יהי זכרו ברוך". י ישיכת-אכל כמרכז מפא "י עובדי מרכז מפא"י. חברי־כנסת שלה ופעיליה מכל הארץ, התכנסו אתמול לפנה"צ לישיבת־אבל והת־ ייחדות עם זכרו של מאיר ארגוב. לאחד דקה של דומיה, הספידו את המנוח שרגא נצר, ישראל ישעיהו ויצחק קורן. במזכירות המרכז החקלאי הספיד את המנוח נטע הדפז

‭¥? ‬ מאיר ארנוב נולד ב'צ!נת ‭1905‬ ב־ דיבניצה שבפלר פודוליה באוקראינה, לבת־שבע וישעיהו גרבובסקי. ארנוב ההל פעילותו הציונית בניל

צעיר. כבר ב־‭1917‬ עמר בראש "החלוץ" באוקראינה והיה הבר המרכז של "צעירי צייה". הוא הה? ללמוד באוניברסיטה. אד לימודיו הופסקו משנאסר בוועידת צעירי ציון" ב־‭. 1922‬ ב־‭1924‬ נאסר " פעם שניה בנלל פעילו/ת ציונית אסורה' ועונש המאשר הוחלף לו באותה שנה בצו־נירוש לאר'רישראל. במשך שנים היה פעיל במ. פ. פתח• תקווה ושימש כמזכירה בשנים 1929 עד 1939 ולאהר־מכן היה הבר מועצת עיריית פ"ת. מ־‭1930‬ היה חבר הוועד הלאומי. בשנת ‭!940‬ התנדב ליהידה העברית של חיל־הרנלים בצבא הבריטי והשתתף בקרבות המכריעים באיטליה. בז השתתף באותה תקופה נם בפעולות הברינאדה להצלת שארית הפליטה במחנות. כששוחרר מהצבא נבהר להנהלת הוועד הלאומי. משנת ‭1941‬ הוא חבר מרכז מפא"י והבר מועצת ההסתדרות. במשד שנים רבות היח חבר בוועד־הפועל של ההסתדרות. ביז השני ש ‭1954—1942‬ היה מזכיר מפא"י, ובשנתיים האחרונות שימש כמזכיר האיהוד הלאומי של מפא"י. היה חבר מועצת המדינה הזמנית וחתם על מנילת העצמאות. נבחר לכנםת הראשונה של מדינת ישראל והיה חבר ועדת החוץ והבטחה. לאחר מכז נבהר ליו"ר ועדת החוץ ודד בטחוז — תפקיד בו כיהז עד יוטו דאחרוז.