⁨⁨למרחב⁩, 30 אוקטובר 1957⁩ — המתנקש מודה [⁨כתבה⁩]

המתנקש מודה

יישליפ, •יפ ;'. — מחקירתו י במשטרה דידה משד דוויק בהטלת הפצצה בכנפה. הוא טען ב• יש ל• השבץ עפ השוכנות והממשלה. מיד בהיתפסו ביציע לאהר הטלה רימון היד שרכשו עוד־פני י בחמישה הדיצים. צעק: אני סבלתי. ויש יי משפכים עם הסיכנ־ר. והממשלה. לפופינו נודע כי המתנקש הזדעזע פשנודעו לי תוצאות ההתנקשות, יאמר כי לא הת' פוון לפניע באיש אלא רק ל* הקיפ רעש. ־משטרה חוקרת עתה מאין קבל את־ימץ י לפני כשלושה התטיפ. כפי שנודע, :פצע דוויק ?־פני שנים רבות בתאינד. בהי"תו חניך עליית הנוער. הוא צען כ־ הפצעים נגרמו לו בגלל רשלנות המדריכים. בתי המשפס' הכהיזי ומליון, דחי את סע* גותיו בציינם, כי לא מצאו כל רשל־ נות מצד המדריכים. דוויק לא הדפה מלתבוע פיצייים כשיעיד 120 אלף י"־. היא שיה מכתבים לשרי הככ־ שלה, לראשייציבור לעתונים כתוב* עי הידיש ביר־ר תביעה־. לפני בשנה •חצי שלח מפתב איופ לנשיא פית חדי* העליון כו נאמר פי ירצחו אפ לא יחי דש את משפטו. היא נעצר ע-י המשטרה אך בהתברר כשפטו העיד הרופא לכחלות נפש דייר באומץ ו־ יעץ לאשפזי בבי"ח לחולי נפש. לפי הוראות בית הכשפט אושפז בביי־ה לחולי נפש. שבו הוחזק כמחצית ה* שנה. נודע, כי לפני כשנתיים. לאחר שי פרצה דליקה באדכיין בתי המשפט שבמגרש הריסים הידיע דוו־ק למש־ טרה, כ־ היא שהציר. אר. חארכי־ן. המשטרה לא האמינה לו יקבעה כי הדליקה פרצה בתחתית הכחסניפ. במשך השנה האהרינה היה משה דוויק מחוסר עבודה, והמשיך להטריד אנשים ומערכות עתונים בתובעו פי־ צויים. המשטרה תאשים איתי בנסיון לרצה. הרמטכ"ל בכנס שריון תל־אכיכ' יום גי . — ראש המטה הכללי רב אלוף כ. דיין השתתף היום אחר־ הצהריים בכנס השריון שנערך ב"היכל התרבותי' לרגל ייט השריון ששולב ביום סיני. כנסים נערכו היום ביחידות צה''ל לציון יום השנה למבצע . קדש'־. ביוכ ה' אהרי הצהרייכ ייערך ב־היכל ההר־ בות'' כנס של עובדי כערכה־הבס־ הון.

קוראים קחפי ^ת כוח החירום לצבא קבע מאת דוד ברא־ן, סופרלמרהב" בלונדון " לונדון' ‭29‬ ומייחד ל"לסרחב") — יותר מ־40 אישי ציבור בריטיים•־ ב ־. כ אסלי. לידלחרט. אוקינלאק. קל־ מנט דייויס' קרוסמן וגלאב פירסמי כאן הצהרת משותפת! הליראת למכ־ ־לה לתמוך בעצרת או" כ כצעדים קונסטרוקטיביים שיסייעו להפיכת כה החיתפ של או"פ לכוח של קבע. קבוצה זו מציינת בהצהרתה. כי כוח חהירוב הוא בעל השפעה מיי־ צבת חשובי• יאף מביעים את הד- " עה, בי אילו הוקס כעוד זמן' ייתכן וחיה מונע את מערכת סיני. מפלגת סאראגאט לא תתאחד עם מי רומא. ‭29‬ (שרות , למרחב") — מפלגת סאראגאש הבחירה בכינוס כליאדצי' בי המפלגה לא תדון באי־ חוד עס מפלגת נני כל עוד תישאר מפלגה זו גדורת הקומוניזם ותנחל תעמולה בעד נייטרליות פרו־סיכיי* טית. הצהרה זו, המתפרסמת הדשיש א־ הדים בלבד לפני הבהירות הכלליות, הושפעה מן המכתבים ששלה הרוש־ צ'וב למפלגות הסוציאליסשיות המערביות. אהד המכתבים האלה גשלח ג3 לנני' ואילו מפלגת סאראנאט לא קיבלה כל מכתב. נוסח תשובתו של נני למכתבו של חרושציוכ נתקבל בקרב רביס מאנשי סאדאגאס בסיסן לכד, שלמרות הדברים שהשמיע נני באחרונה כדבר אי־תלות בקומוניסשים הריהו מוסיף, בעומק לכו, להיות קרוב־ ל קוסוניםסיס.

מת קאזאנצאקים פדייבורג, ‭29‬ (יו. פי. ) — חסיפר היווני הסוציאליסטי גיקוס קאזאנ־ צאקיס, שהיבר בין השאר את "זוד* בה היווני', נפטר חיום באן. בן ‭72 ‬ חיה במותו. הסופר. שגלה מארצו בשנים ה* אחרונות וחי בריביירה הצרפתית. חיה מועמד פעמים מספר לפרס נובל לספרות וזכה בפרס תבינלאימי לשלום ב*‭. 1955‬ באחרונה' הובא לטיפול רפואי במרפאה ליד אוניברסיטת פתיבורג. קאזאנצאקיס, יליד האי כרתים. חיבר בין השאר ספרים' כגון . הפיתוי האחרון". "פראנציסקוס איש אסים , "' "אש מעל סדום* ועוד. כיהן כשר התרבות בממשלה היוונית הדמוקרטית הראשונה לאהד מלחמת העולם השנייה. השפעת מצרת נצרת, יום גי. — עשרות מקרי שפעת נרשמים יום יום במרפאת קו־ פת־הולים בנצרת ובמרפאות ייפאים פרטיים בעיר. השפעת החמירה לאחרונה עד כדי כך שקשה למצוא בעיר משפהה בריאה אחת. בתוצאה ממצב זה הופרעה ההוראה בבתי־הםפר בעיר' ביוון שחלק ניכר מחחלמידים נעדרים. המרכז להדרכה מקצועיח בנצרת וכן בית־המדדש חקאתולי נסגרו לעשרה יסימ בגלל מחלת רוב התלמידים. מלצר מת בלב ים היפה. יום גי. — מלצר באנייו הנוסעים "ציוך חסועלת בקי חיפו — ארצות־חברית, גת בלב ים לאחו שקיבל התקפת־לב, כפי שנמסר במברק מלב ימ, איר; המקדח אתמול כאשר האוגיח היתו כדרכה מהיפה לניו יורק. המלצר יולי יוס קלר, בן ‭, 53‬ משירות הכרמל ‭!9 ‬ בחיפה' קיבל התקפת לב ומת בעבוו שעה קלה. האסיפה המייעצת של מועצו איריפח קיבלח אתמול ב־70 קולית בלי התנגדות ו־3 נמנעים. את התבנית הממליצה על יצירת איזוו חליפין הםשי באירופה. ראדיו בודפשט הודיע אתמול' כ חונגתם שנטלו חלק פעיל במי גור ההתקוממות של חודשי אוק טובר ונובמבר אשתקד. ־קבלי ־או אות הכבוד של "מיםדר החרות* גשר פירדאן מעל לסואץ, שחוז גשר הרכבת היחידי המחבר או מצרים עס חצי האי סיני ייחזו מחדש לפעילות תקינח־ כ2 לגו במבר.

⁨לחיצה על "ביטול" תעצור את ההדרכה. לחיצה על "אישור" או בכל מקום אחר תמשיך את ההדרכה⁩

⁨להסתרת חלונית המידע או התאמת את רוחב הצפיין⁩

⁨להגדלת הצפיין⁩

⁨להקטנת הצפיין⁩

⁨מעבר לגיליון הקודם⁩

⁨מעבר לדף המידע על הכותר - לצפייה ברשימת כל הגיליונות⁩

⁨מעבר לגיליון הבא⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הקודמת⁩

⁨חזרה לרשימת תוצאות החיפוש⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הבאה⁩

⁨לחצו על הכפתור הימני של העכבר ועל ⁨מאמר⁩ כדי לצפות באפשרויות⁩

⁨הפעלת מצב QA⁩

⁨לגזור חלק מהעיתון⁩

⁨זום אין ⁩

⁨זום אאוט⁩