⁨⁨כותרת ראשית⁩, 16 אפריל 1986⁩ — Untitled [⁨כתבה⁩]

דב אלפון ריטה המרטיטה

ריטה - תקליט ראשון - 'כנען' סביר להניה שדויד גרוםמן, שעיצב יחד עם יקי מולכו את העטיפה לתקלי־ טה הראשון של ריטה, איננו דויד גרוס־ מן הסופר. עטיפת התקליט (תצלומים: בן לם) היא טאפט של קיטש בכרומו, עליו נראית הזמרת כפירסומת לכו־ תונת־לילה של לורה אשלי: רכה, מעורפלת, אנמית, מטושטשת, חלשה, ממוסמסת, זכה וצהה, או בקיצור - בדיוק ההיפך ממה שהיא מקרינה בתקליט עצמו. לא, הקשר היהיד בין הזמרת לסופר איננו עובר דרך העטיפה הזו, אלא דרך מיבצע־המכירות שקידם את יצירתם ואיים לפגוע בה. לו הייתי ריטה, הייתי שוטה אפוא את תהינתי לפני עורכי־ התוכניות ברדיו שיפסיקו לשדר כל הזמן את הלהיט 'בגידה' ואחרים, פן יקבלו המעריצים אובר־דוז עוד לפני שיגיעו להנות־התקליטים.

כון על פי המסורת ההוליוודית, הן האטרקציה האמיתית של עטיפת הבי־ דור הזו, שאולי המשמעות היחידה שלה היא שלב נוסף בקריירה של שהק־ נית כישרונית. ?

אלה שירכשו את התקליט עלולים להתאכזב, בעיקר מצד ב' שהוא איטי ומשעמם לא מעט. ריטה כצפוי טובה הרבה יותר על הבימה מאשר על רמקול - כנראה משום שמול הזרקונים קל יותר להעביר את המיניות המודגשת בשירתה. "מביטים במבט סכסי/מחכים להיזון הוזר, " היא שרה בילקבל ולתת' של יונה וולך. לזמרים וזמרות זכות מלאה להציג תדמית של אובייקט מיני עוד מימי אלווים פרסלי. ריטה בהמשך השיר של וולך: "ופיתאום/רעם ביום בהיר/זה לא עובר/זה לא עובד יותר. '' הקליטה של ריטה מומלץ בכל זאת - לא רק כדי לעודד הבטהה גדולה של הפופ הישראלי , אלא בעיקר מכיוון שהצד הראשון מכפר על עוונות הצד השני. נמצא שם להיטים כמו ישיר אהובת הספן' וישביל הבריחה', ואת השיר 'הכני־ סיני תהת כנפך' של חיים נחמן ביאליק, בביצוע עוצר־נשימה. קולה של ריטה מתרומם אט־אט, אוסף בדרכו את הליווי המוסיקאלי הדל ועולה איתו (ואיתנו) לשהקים. השיר הזה לבדו מצדיק את הרכישה. צד א גם מכיל להיט פוטנציאלי בשם 'מישחק מכור י (מילים: עפר אקרלינג), המוכר בזכות הפיזמון ההוזר שטוען כי "משהו קורה בעיר הזו". הלהנים, שאת כולם היכר רמי קלע־ שטיין, אינם אחידים ברמתם: התקליט מכיל כמה קטעים מיותרים אך לצידם גם שירים שלבטה תרצו לשמוע שוב ושוב (תקליטי 'כנען' מקבוצת 'הליקוך, ‭? . (1117. * 1 ‬

חייה של פטסי קליין מנוצלים כאן כתירוץ לרומנסה על רקע שנות חחמישים, כשחנאמנות לפרטי חתפאורח חשובח יותר מגיבוש קונספציח

לו חייתי ריטח חייתי שוטח את תחינתי לפני עורכי־חתוכניות ברדיו שיפסיקו לשדר כל חזמן את חלחיט 'בגידח' ואחרים, פן יקבלו חמעריצים אובר־דוז עוד לפני שיגיעו לחנות־חתקליטים