⁨⁨קול העם⁩, 10 אוקטובר 1962⁩ — ‭?^‬מדיוממ" 4 ‭^.‬זעי קיפ [⁨כתבה⁩]

‭?^‬מדיוממ" 4 ‭^. ‬זעי קיפ

אוגאנדה ־ זצמאית המדינה זד33 באפריקה השיגה זה עתה את עצמאותי- אין זו מדינה קטנה. שטחה עולה על ‭270‬ אלף קמ"ר ומפטר תושביה מגיע ל־‭6. 7 ‬ מילית, מהם ‭66‬ מילית אפריקאים גם מבחינה אסטראפגית חשוב ביד תר מקימה של אוגאנדה. היא גוב* לת עם קונגו, עם םאגגאנייקה, עם רואנדה ועם קניה, הנמצאת עדיין תחת שלטת בריטי. הג--פת הדגל חשחור־אדדם־זהוב בקאנד פאלה, בירח איגאנדה, תחיה בשר רת עידוד לשמי קניה, אנגולה ומר זאמביק, הנאנקים תחת שלטת קר לוניאלי פורטוגלי. ולארצות אחדות הנתונות עדיין כסי השעבוד הזר. לא דחוק היום ואטדיקה כולה ת־ שוחרר מאזיקי הקולוניאליזם• השלסת הקולוניאלי נאוגאנדה נמשך מאז שנח ‭. 1894‬ זמן יב גיסש ח־ ייב על איץ זו העשייה באוציות סב־ עיים בץ האימפייאליסטים האנגליים והגרפגיי* לפי הסכם היגולגד משנת 1890 מבירה גרמניה של דיהלם את , זכויותיה- על חכל־ארץ זה לאנגליה. אוגאנרה חולקה ל־4 אזור י חסות: נד גאנדה, סודו. אוגיורה ואגקולה, נמסרה ללבות ולהגביר אח ריב השנסים ולשלוט מממות המדיניות האימפריאליסטית מימי רומא — טדיניות ה. הפרד ופשול', אך לפרות הפיצול השבטי הוקפו ארגונים אגטי־איםסריאייססיים אחי־ ריפ. ־ כ‭1946‬ מקפה פפלגת . מסיד קהי. ב־‭1948‬ ברית האיכרים של אד גאנדה, ב־‭1952‬ הוקם הקונגרם הלאופי של אוגאגד* זפו קצר לאחר־מגן הוקפה גפ המפלגה הדפוקדאטית ומפלגות אחרות. המאבק הגדול שהתנהל באוגאנדמ לפגי השגת עצמאותה ואשר במדאי פרם בא על קצי גם עתה הוא מאבק בת ראשי השבטים לביו הפסלגות האזד טי־איספדיאליפטיות הרוצות בהקפת מדמה פודרניח ובחיסול הפיצול לטי שבסים. בראש השנס הגדול כמתר, שגס בוגאנדה, עופד הפלך, הקבאקה. שי אוגאנדח — אדוארר פרדריק פוצה משגי. הוא מתנגד לכל הגבלה של סמכויותיו ולבל מגפות של דפוקראםיזא־ן ציה. גם ראשי שבטים אחרים מנסים: לבצר את שלטונמ המסורתי. ראשי; שבסים אלה מצאו משענת בקרב ה־ איפפריאליססים הבריטיים. מטעמיי־ ניפ לשמור על עמדותיהם הכלכליות ע־י תמיכמ בראשי השבטים. אך לטרות הפיצוי השבטי הצליחו הפתי מה באוגאנדה להשיג את עצמאותם. לפי הסכם הוקפה אוגאגדה נפדינה פדראטיבית במ מצליחו השב־ פיס לשפוי עי זכויות־חיתי שיהפ בבהירות שגעדכו ב־1 במארס ‭1962 ‬ התמודדו שלוש ישימות: הפפלגה ה־ דמוקראטית, מלגת הקונגדס ממגד של אוגאנדה בהנהגת ראש־הספשלמ של הדם אפולו איבוסה, ורשימת וד . קאבקמ יאקה-, שהיא מעת ושיםמ אישית של פלך בוגאגד* הפמלגה ה־ דפוקראטית גכשלה בבהירות אלו ר הוקפה ממשלה שהיא קואליציה שי הקינגרם ממסי עפ . הקאבקה יקה*. לפני הסדיני. האפריקאית הצעירה ניצבות בעיות פוליטיות וכלכליות ר־ בו* היא צריכה להתגבר על הפיצוי השבטי וגפ עי מכיכיה חפטגריו. בשטחה שי אוגאנדה מופקים וולפרפ. זהב, ביספות ואוצרות פמייפ אחרי* היא אמד הספקים הטיולים ביותר שי קפה וטמק ? אך כי אלה גפצאיס גידי הפוגופר לים הנריפיים. עפ השגת מצמאות הפוליטית גפתחת לפגי עט אוגאגדה תדרך למשיג גס את מצנמור. הכלכ־ לית ולהתגבר על מסוימות הנאדקולר ניאליססיות של מיממתאליםטיי* ש־ עדייו לא מתיו על הרווחיפ השפנים שגרפו פשך שגיס רבות פאוגאגדה. גג