⁨⁨קול העם⁩, 31 יולי 1956⁩ — נשיא צ"כוסלובקיה מאחל שלום לישראל ומקווה לידידות ושיתוף־פעולה ישראל-צ'ם"ר [⁨כתבה⁩]

נשיא צ"כוסלובקיה מאחל שלום לישראל ומקווה לידידות ושיתוף־פעולה ישראל-צ'ם"ר

ירושלים. — מאת סופרנו. — נשיא ציכוסלובקיה, א. זאפד נזוצקי, הביע את אמונו בכך, שקיימים התנאים לפיתוח יחסי ידידות ושיתוף־פעולה בין ישראל והרפובליקה העממית הציכוסלוב־ קית. נשיא צ'ס"ר העביר ברכה אישית לנשיא מדינת ישראל, י. בן־צבי ואיחוליו לשלומו של העם בישראל, בשעה שציר ישראל בציכוסלובקיה, ש. קדר, הגיש לו את כתב־האמנתו, ב־‭27‬ בח"ז.

ציר ישראל בצ'כוסלובקיה, ש. קדר אמר בנאומו בעת הגשת כתב האמנתו. כי הוא שמח לפעול לשיפור ולהידוק חיחסים בין שתי המדינות ועמיהן. לאחר מכן ציין הציר, כי במשך שלוש השנים בהן ייצג את ממשלת ישראל בתפקיד ממונה הצירות בפראג, "ניתנה לי האפשרות להכיר את ארצכם היפה ולהוקיר את עמיה". בסיום דבריו מסר לנשיא

צ'כוסלובקיה את ברכת נשיא מדינת ישראל. בדברי תשובתו לדברי הציד, אמר נשיא צ'כוסלובקיה, א. זאפוטוצקי: "אינני מפקפק, כי במשך למעלה משלוש שנים, בהם הנך הי ברפוב־ ליקה הצ'כוסלובקית, שוכנעת ממאמצי השלום של העם הצ'כוסלובקי ומ־ ההישגים אותם הוא השיג בבניין הכלכלי של הרפובליקה הצ'כוסלובקית.

יכולת גם להשתכנע מהעובדה, כי אחת המטרות הראשונות של מדיניות ממשלת צ'כוםלובקיה היא פיתוח יח־ סי שלום עם כל הארצות השותפות לשאיפה זו. רצוני להאמין, כי קיי־ מים התנאים לשיתוף־פעולה כזה בין ארצותינו. משום כך הנני יכול להב־ טיהך, אדוני הציר, כי תמצא במאמצייך הבנה וסיוע מצדי ומצד הממ־ שלה הצ'כוםלובקית". בסיום דבריו מסר נשיא צ'כוסלובקיה ברכה אישית המיועדת לנשיא מדינת ישראל וגם ברכותואיחולים "לשלומו והצלחתו של עם ארצך ומפעלו למען השלום"