⁨⁨חבצלת⁩, 2 אוגוסט 1872⁩ — שלום ירושלם [⁨כתבה⁩]

שלום ירושלם

בית הכנסת ובתי המדרשות אשר ל ח מ ק ה ל ו ת האלה. (המשך מגליון ‭(39‬ ?בשנת תר _'יל צלחה רוח ה ' על הרב הקדוש הגז ' ויתעורר לגמור הבנץ הנשגב חוה , וישלח איש מיוחד — וכסף בידו —-

להיות לעזר ולסעד לחרב המשתדל הר '' נ ב " ק הא _, ויעשו חוזה עם הבונים והעושים במלאכה להשלים את כל מלאט/ הבית פנימה וחוצה ( כאשר הודענו זאת בחהבצלת גליון ‭' 25‬ שנה העברה) , ועד עתהכבר נגמרו כל הדברים _הררושיס לתפארת הבית הוצת , וידי הבונים עמלים רק לפארו *נימה , למשחו כששר ולצבעו בצבעים שוגים למען יגדל חפאח־ע

‭(1‬ (וברצות ' ה יחוגו אנשי המקהלה הזאת אחרי עכור ירח ימים את חנוכת הבית המפואי הזה— לשמחת לבב כל ) אוהבי ציון תלא כל עט סופר לתאר את יפי הבנץ הנשגב הזה אשר ראוהו שרים _ויאשרןהו ‭), ‬גמ הור קיסר עסטרייך בבקרו את הבית הנשגב הזה בשנת תר ‭''‬ל התפלא על הורו ויפעת הדרו ויתן מכספו נדבה לטובת המין הזח כאשר הודענו בהחבצלת ג ‭2 '‬ ש ' 'י א ) לא תשבע עין איש מהביט אל זיו תמונתו . הוד והדר קדש יחופף עליו בעל מקרש ' ה צבאות _, וכלו אומר פאר וכבוד .

ביהמ" רב י ת יעקב " לבני המקהלה הנזכרת הנבנה " בחצר הביהב " נ המפואר , ויהירים מנכבדי העדה הזאת יתפללו בו ערב ובוקר מיד יום ביומו . ביהמ" רציו!ח מ צוינת" למקהלת כולל _עסטיייד " _וגאליציען יסדוהו ראשי הכולל הזה _, והרב חצריק מזידיטשוב (בגאליציען) שולח נדבתו מאה ר"כ שנה בשנה מוצא לכסף שכירות ‭( 2‬ הבית הזה , גס בביחמ' ' ד הזה ית_1ללו ת " ח ויראים ולומדים בו בכל יום שעורים קבועים _, ומסיימים ששה . סדרי משנה בכל חורש / והתלמוד בכל שנה .

‭(1 :‬ ולאיחםר עוד ‭'_'‬ כ א ארון תקדש מנורות פרוכות ויתר הדברים הדרושים למין רס ונשא כזה _, ובלי תפונה יתעוררו אחינו נדבי עמנו מרימי קרן ירושלס לפאר ולדומם את הכית הזה למען יהיה לגאון ולתפארת עיר ק דשינו וצבי ממלכתנו . ‭( 2‬ כי הבהמ " ד הזה איננו אחוזת בני הכולל הזה _, ואך בשכירות כסף יאחזו בו, ואך הכולל הזה הוא היחיד בירושלים אשר אין לו בתמ 'י ד לאחוזת , ובאמת נתפלא מאוד על אחינו הנדיבים _בגאליציען אשר צדקתם. גלויה בקהל רב מדוע צא יעשו גס המה — כיתר אחיהם יושבי ארץ אירופא, הזליס זהב מכיסם למען עשות — להם יד ושם בחצרות ירושלם ?ומדוע יהיו המה האחרונים להרים קרן ירושלס ולפאר כבודה ‭. —? ‬