⁨⁨הזמן⁩, 4 ינואר 1914⁩ — ‭... » S_8_B *III It «! e) V ‬ [⁨כתבה⁩]

‭.. . » S_8_B *III It «! e) V ‬

כרוםיה. נשרפים. _הדיווטאט הנסיך נילונאנ' _טודיע ב"ר־מיצז‭, "‬שקבל טלגרפד, מתושבי העיירה לאילאש‭, '‬פל ך קוטאיס, •טשפ פרצה שרפה ונדרנו כל _הכתיט _היהודיט. ' _סםפר הבתים _הנשרפיס הוא שנעים ושנעת, מאת מ_^הות יהודיות נשארו בערום ונח:ר כל. ד, ס רעכיט ללחש. _הטצנ נורא פאר. כסף 'כוליט ל‭*:‬לוה על־יבתבר. הדי•_וטאט _גילוכאנ‭, '‬או על כתנת, המערבת של _העתון "ריטש‭. "‬ החרמת סחורה. על _םטך הסעיף ה‭1171-‬ (שעל פיו אסור ליהודים לסחור מחוץ לתחום המושב, כשאין להם זנות הישיבה) החרימה _חפו• ליציההפטרבורגית אצל השוהר ז י ילוב סחורה בסכים פאת אלף רובל, מפני שזכית הישיבה שלו מוטלת בספק.

בחירת רב. םאירקיטסק םידיעים לנו את הדברים האלה: לרב העדה נבחר פה אחד שוב הרב הקודם, טר ש. ח. ביילין, לשלש שניט. _זחו הפעט הרביעית, שהוא ננחר לרב העדה _באירקוטםק. הפסק נירוש. בקיוב פסקה _הארטיניסטדאציה לשלוח טהעיר את התלמידות היהודיות של _הקורםיט _הפדיכליי‭. ?‬ לההלטת ההנהגה הפלכיח, הקיובית שלתלמידות פדיביליסטיות יהודיות אין זכות הישיבה בקיוב, יש רק ערך פרינציפיוני. _עפיי ההחלטה הזאת ידרשו להלן בשעת קבלת תלטידות יחידיות לקורסים הנזכרים, שתהא להן זכות הישיבה. אולי הנזירה הזאת אינה תלה על התלמידות שכבד נתקבלו לקורסים הנזכרים. לתלםידות האלו י» זנית הישיבה.

משפט. ביטים אלה התחיל להתברר _בחירפין _םשפטם של רוצחים, שתרנו בעיירה נוני' ארחאנגילסק משפחת 'הידית עשירה אחת דווייץ. י הרצת הנורא הזה עשה אי במרקחה את בל הפלך. נרצחו איש ואשה זקנים, בנס עם אשתו וילד קטן בן שנהוטחצה. . לבד. מות: נפצעה עלמה בת שבע עשרת שנה. י • ‭.. _:‬•: םכל •בני _הטשפחה נשארו שלטים דק שני בנים, שלא היו במקרה באותה שעה כביה.

ראש הרוצחים היא האיד הטקוטי _סטארידונציב. הרוצחים דמו באופן כזה לקבל טריףיץ םכוט של עשרת אלפים רובל‭!. ‬ אולם דם מצאו אצלו רק _חטש מאות דיבל בסווענים ושטדי-חוב בםנו " ם אלף רונל. - _נאשםים ברציחה זי _שכעח אנשים, לעדים הוזמנו ארבעים והשמה אנשים, נאולם ניח-הדין היברר, שאת הילד הקטן _נן שנר. ומחצה הרנו לעיני ההיריס, י* ‭'"‬ הטשפט _יםשך. עור יםים אחרים. לועידת , מפיצי השכלה‭. "‬ לועידה . _פןיצי השבלה' נפטדנורג נאי כנד שנעיט וחטשה צירים טחטשדעשו עדים. הקהלת _הפטרנירגית היהודית _עירבת לבכיר _הא־רחים קנלת-פנים ב‭;' 28-‬בדי-קאבר.

הד משפט ביילים . בייקאטירינוםלאב קרא סיפרו של הזיטשצינה' זלוטניקוב הרצאה ע י ר _טשפט _" נייליט. את חרצאתו נסר כדברים אלה: , כעד בל פפה וטפת של דם יושצינ• סקי צריך לשפוך יטיט ונהרות רם של הז'ירים ‭_" . "‬ הםויווניקים _היוקאטירינוםלאנייט הזמינו גם כן את זאפיסלוכסקי לקרוא הרצאה עיר טשפט _נייליס.

כרוניקה מקומית. —שתי הפולניות, פון ריזנברנ יקיכיליאנםקאיה, שנתבעו _כ־18 על _השתתתפית בדיטונםטראציה של הבעת תבר. _לקישריט פולניים‭:, ‬דיני _להאסר בטצידה לזמנים קצרים. — לפי שב_>_ז החולים הגלילי שבנובו-ווילייםק תדל לקבל חולי-רוח על חשבון _הזיטסטבה, טשתדלים בית חתולים ליהודים ובית החולים שעל שם , יעקב הקדוש' לתיקי ב את חםתלקות המיותרות לזזולי רות שכתובפ, בבית החולים ליהודים צריך לקצוב לוה _םנוטים םשיירי הקורובקה. — מפני _טחלת אחת _הםשחקות נדחתה לפי שעד. הצגת- החזיון, הנודד הנצחי' על ידי להקת מר-צטח כלשון העבריח. ‭*rs-. ‬