⁨⁨הזמן⁩, 26 אפריל 1908⁩ — י ‭-?‬ מ ‭3 ?‬תמם-ממו:זל‭' _'.. ‬ [⁨כתבה⁩]

י ‭-?‬ מ ‭3 ?‬תמם-ממו:זל‭' _'. . ‬

טירייט של הבל _ולדרוע את םיבוד המי, הוא : יתן' הסכמתו למעוז חוק הפתננרת אל דרישותיה על הקולטורה ווטוסד' כאחת . הפוגעת' נוסת הניתנת' ע"י _הקיגסטיטיציו 'לבל איש, טייח חיפש ההשכלה והניעלח דלת בפני מוסדות הלםויים הפיםב"פ, , _הצריכינ!להיות פתיתים לנל כלי הנדל. כנה איננו טתיראים. כי ממשלח הייועח ־את"חינתח, תסכים להנעים בחיים הזעה נואת. הממשלה, שתעירתה היא' להיות מנינו על הצוק והמשפט, אינה יכילה לםציא- אח עצטד , . טחיינת בהיקף קנ_9ת אתו ריווליציה ‭. '‬שתהיה לעשוק ונית קילטירית ולהפריע תיק, ‭^*‬נתקנלוז שטירתו באלה ינשנוער. ואתרי' נל אלה אנחנו רואים נבל וזז הונה' לעצמנו ללהוס בלי איוצר קצת וננל תוקף כננר ההתנפלות החרמה הואר, על עוו. וכיוחיהם של התושבים היהודים. נזכרני 'אח זזינתנויי"להנן בפרלמנט טלנד על האנט"סיב הכלליים, שנמסרה לנו הגנתם, כיחיד נם ‭'IV ‬

ונותט של התושבים היהודים להחיטב בתור אורחים שווים כמדינה, _םיכנים אנחנו נשער הכושר לצאר, לטלהפר. נהרייכםדאטד, ננר 'ההצעה הואת הצוררת להשכלת העם. אבל בהיותנו נעלבים עלבון נרול ונפנעים בערך כנורני בתור אורחי המדינה, אנחנו טרנישים את עצמנו מוכרחים להניש עור כייס עציםיהיגו אל דעח הקהל של אויםטריה הםדהית נגד קב5ת הויוולוציד. של הקוםיםיה הנודוייטאית, אנחנו מותים ככל תיק־ כננר אותת ההצ ע ה , הטהננדת ניגוד נסיר אל החוקים היטוריים של הממלכה, אל השאיפה לרעת, השיכנח _^עםקי העולם הקולטורי, אל החיים רלטוררניים ‭,, ‬הדורשיט השכלה תיאורית ומעשית 'כ_^_יצלח לענוד עמדה של• יצירה ולעמיד בקשרי מלחמת ההתחרות שלהפדינוזז והעטים, אנחנו טכיעיט מחאה טוחלטת ננד איחמ ההצ ע ה , הפוגעת בשווי הזכיות והעלילה לעשות את אויםטריה י למשלי ולשנינה נעילט זלהירירה במצבה הקילטורי ער למדרגת רוסיה ורימניד‭_/-";", ‬

מעניין הדבר‭', ‬נו הנבחרים היהירים ש_$ ;הטפלגה' הכהייאל־דיטוקראטית לא _ןמנ1 אוו יירפ אל _המודים: אין לכם' טין אם)טילאציה י- _^ _^תיצפתיחה: ומגינה ‭''‬ טוו י של י _הםתר־ ‭>. ?‬ל<דיטיק? !ו_&טיט' היתרים. יום 'ום שופכים העתינית הסוציאלי דיטוקראטית ונם חצבחרים הםיציאל• דיטיקראטים קיתונות של בוז עלי היהודים, י ‭5 ~‬כל זה שיקטים להם הריאמאנדיט, הלינרטניט וחאלינבוינינינ •‭. _^‬בטכינ‭1<5‬ _מוצאיה להם ליפה את• השתיקהז) ‭_0 *‬_תאסציט|ץכלד‭?', ‬_ןכחית לבלתי הראית ניד, וו‭|'‬ם ‭. _*‬ חמת ונ"ך‭!8)1-"‬ן _טו_^נה המכרות על עצמה‭., ‬כי היאן_^ע ד _^וי הזכיות והחיפש ‭. II. }, ‬ ;ב‭'*^^, ‬• ‭. -,.. _^'*??*"?* ?‬_ניוי . יארק. עור לא הספיקו לשכה את . המאורע נשיקאנה‭, "‬אשר על אדותיו נהנחי כמכתב' הקירטים, והנה עור הפעט מעשה אלמות מצר . אנרכיסט‭, '‬והפעם' בניו־יארק. ‭., _. _-‬_ני1בת זי נערכה • דיטונסטראציה כאתר טרררי העיר על ידי הפועלים םחוםרי עמדה, שגמרו ' להניע' בפומבי את תביעתם מאת 'העיר י להמציא להםבירה ע. - אילו אפשר היה להקהיל• זית כל י הםובלי _" י ם' הטהאוננים, _שטםפרם־עילה לרבבית, כי או אולי היוזה רימונפטדאציה מי עישר. תשש, עכשיו שירעו טראש, כי רק הל ק קט ן םן הפיעליםיההולכיט נטל יצאו אל, התהלוכה‭*. ‬ יעןיכיהתקיה ליטיט טובים־ חזקה עתה ייתר ‭1_^‬אשרי לפני חרשים אחדים, היו הכל נטיהיס, כי כל תוצאיח לא תהיינה לה' _לדיטינ• פטראציה זו‭-. ‬ י

י. יאטננו ביום' השבת בצהרים נקהלו ־אלפינד איורים פועלים, שהרוב 'ה נרו ל טהם _ףמ ‭_^‬ טן " _ה־. ריםזי: יהירים‭., ‬פילנימ _אינ_^קיט יפי?_יאטרר לקיים:מצות י דימונסטראציה. רפי. _?ליצית, ־ _נטינן‭-, ‬ עטחיו את של_. ז־ , יהשניהד. יעל־הםדה‭. "‬י , ופת . אירע. _רני•טיו _י־ _, ש*ישל י . א פלל ‭£25, ‬• אחרי טף• חקה_6יז3ק בי3בה עשויה _באיפן גמע;אשכהתפוצצהזנדעשויחטיחה איש אתו שעמד , אצל‭-:‬ה1ז'ןד יווה •ומחוץך _נפמ פצע. * טית‭-, 1, ‬גםזומא(ד‭:*‬ו0־נדט־;שהפולו1יי1ד. ו!חילמ, זכמזכגו, ל6ור‭. -‬את. _מןיזל•‭!*. ‬•ננימקמע•. ‭5^>*‬ה!ך_^בםטרתיי‭, '_%:‬מנור* הזיו, מו8_מיוד, ירהי:וומ!_נמטו0_ץ*ן‭:?!^^^‬ ל ‭. *-‬ךבריוןינמויאמי;א_^_ימי ‭_^. ‬סימד. נלנושנאזו

ווינר‭19,, ‬ !מייל‭: ". ‬ _יהירי־אייםטריד_^ יביחיד _שיאפי האטי&ילאציה שנהם, הטשעשעים את י נפשם נתקוה‭,, ‬ י יי ג י האזפישםיות‭!?‬אצלנו הולכתי יגיעת ייטיוז ‭? 1 '‬ _לא־יטשכיג קנליינשנוע־הענר־ יםטידת-לחי _נרולוויועזוסח־םארזאשר לא י _חניילת •טעידם. י ‭- -‬ -אלי הקי6יפיה זי הנידדיטאיתי"של הפר. ילטנג1 דוכנסח ז' _־ הצ ע זדי -לויזנ־חיד ?נורטד_^ ‭''‬פרו־יניטית'• לעניך _ק־ו_^לזז 1 _תילצןי‭_-"‬_ינב ד יהי " י דיםי א יל‭?'‬ _ניתיניזפיור _ודזנ־ינוניים‭;... ‬ •63_בצז היה הריפיטאט חפוציאלי"הניצדיפתוי‭..... ‬ פיטיר שטיר יהריזוליציה _^ נתקבלה _נוןב מכריע של י"ט־ נגר 0• רעית. בעד _ההצןא_, _^ נ

הפעם הראשינה, שהפרלמנט'האויםטריי מוציאי מ‭8_^‬ שהותם ן האנטישמיות טניע עליהם וי ‭,. ‬ לני לחוביר נשם את החיק' עיר הרוכלים;אח, הי_7ק: עיר סנוחת?היוט הראשון, את החיק ודד נמיחת היום הראשון _ווףד , אשר הטינ• בגגיית האנטישטויר. יהכינה העיקרית שחיחה לננר עיני ייצרי החוקים?האלה טנקרות פשוט את?העינים. אנל התיקים הנוכרים טגעים עכיפ לנל האורחים נת־ני אייםטריה יאינם םיוחדים רק ליהודים בלבד. אילם הפעם נאים _נברןלי העם האוסטריים לבריא חיק טנביל נתי י ר יוצא פן הכלל א ך ו ו ק נשכיל היהודים, ה_=ע2י _הםלננשום לשנית _מת הקינסטיטיציה. _לעפית פרץ' בתיקים היםידיים של המדינה. הפענו- ז!טבאינן ‭. '‬_ושולליפ טאת היהירים?את המפלכית י

ההטגת‭, :‬שניתנה להם. אין טםתפקיט עיר _טזצחז צעדי־ הוהווים י בדרך אי־לינאלי, _נהפדעת־חיק בניגעילהם' במקדח אם זה אי אהד מתיך זדון את ישרירית'לנ, ני ריצים לעשו_^ טהט?_שיוי_^הוביות בסדרי _עריכתיחוק. דבר וה עיר לא חיה' לעולמים לא רק כתולדות א‭*1‬םפריה, כי אם נם בההיסטוריה המודרנית של־ כלי מדינית אירופה, וגם ריסיה וריטניה נבלל. מצרף אני אל חנלל גם את־רוטניודל פניי טשהיקי-ההנבלת הנהינים ליהודיט נארץ הזאת הנו!מצד האחד מעשי ידי ממשלה אייטיקראטית‭., ‬שנואתיהעם , ומצר הטני של אנשיפ‭-, ‬ אשד הגיעו לשררה עיי שחצנית יאלמו‭/!‬אך בשום אופן לא כטוי _רצוגי האטת' שי' העם. אבל לא כן, הוא הדבר אצלנו _ניעגפטריר‭., ‬אצלנו באים טירשי. העם, שנכחדו עפ"י זבות הנחירה' הכללית, האטתית וחודאיח, וחפצים לנזול מאת היהודים אח זכיותיהם האזרחיות‭.. ‬דבר כוה. לא. ד, יה עד‭_*-("‬ז-ג3 יחדש הוא לנמר י. י י וחצערי _הזח , שעשו|חאנטישפיים הפע0 טםיכ[ ‭"" *‬הוא ליהודים טאד‭. :/‬ומסוכן היא'לא טצדי הטעשי. עיר _ספסך נרו‭^>‬ יש כדבר אם. חםכיפ י האספה הכללית של _^ב‭5_^‬נט _לרסיע? ' _ברגלית־ את־ הקינסטיטיציתייהאויפש_^ _ממוו־ ‭_-_^‬ילקנלז - את הצעתו ~ שלשטירט קתור חיק ילא יעכיר. אב‭"?‬העיבדח כשהיא' ?לעצמה, שהיננשד, הצעה זו לתלל את קרישתהילק , בניגע ליך. וז ־(ם יהצעה נתקבלה ברוב דעיר)_ן_^דיל, עילה -י, לחנ־יא לידי, תוצאות מעציבותאד _ט‭,,,,, ‬אטו מנהיגי־העס עצטם- _וצכיחו?גליי לכל , כי. שווי ־ וניולרי ההורים. איגו. נעיגיהם אלא צלצל ריק, אתא קלילא דלית נה סטשא ‭., ‬מה יענה עתה ההפין על זה?איך שיהיה, אם תתקבל הצעתו שלשמידט, נהדייכסולאם אם אין, האתתכנו• _נעשתהזהתיקעידיעזייייייות היהירים? , ו1י‭_-_?‬רער וניביו- עדכ־ו' נפל־ מאד, לאחר-שחיח חהוקולסלהישנתריקנתמתיננה ־, שיבאי אפשר _עיהי־טטען• נו־ ליהודים נגדי תננאית א(ניד י. םיפנקשי_. ירעתנד.

ולא נפלא הדנר . אפ הצוהל _הטמויזפת חואת אחדח _נעצח אחר. אס. נל _דיפוטאטי* _^פרלטנט הימורי* בעלו רמחנוח השוגים, — מעשה שלא נשטע"נטקו עה כה. אם•בשעה טלחטת הנחירות. לא חפצי נו היהירים-האםיטי" לאטורים להידות נעום. אופן, ישננ_^אנטריםים יהודיים טייחדיים‭., ‬הדירשיט ענודה כללית של. נל המפלגות ‭... ‬הוכרחו עתר, להכיר את הדני' בתוקןז . מהלך המאורעות‭,, ‬היהודים האשננויםוהיהידיט. ל, פ1לאגים‭:. ‬טצאו את עצטפ _!יכדהיט להפפה אל הכליב העבהיבטזזאמו? נגר הריזילוציה י טל שפירט‭—, ‬_מוכהחיפ?נכרי שלא להעפיד נםנגת את חשיבותם •בעיני מחרי י הפ היהירים‭.. ‬ י ‭? . ‬

ניסח _שפרבטי. ברבים: הנבחרים ‭? ^—-?'-. ‬ היהודים פנל הסיעות השונות י ‭, . :‬ , הקיטיםיה _הכירזייטאית קבלה בשעת? הטייט עיר כתי-חםפר הכינונים את הצעתי 'הנבחר היינריך שפירט, החרשת מאת הטטסלג. כי חיציא היק להנכיל את מספר התלטידיט _העבריט- _ננה־נד התיכוניים עפ"י _פריצינסל טהאים אל הסך הכולל של התושבים הניצרים. ־ הקוטיטיה_^ שנתקבלה• בה:_הודצעה־נםנרה לפ י' ‭. ;‬שעה: ואיז-אפשך•עודי לפנזת' אליהבטחאה־ ‭';‬נטל _הפינדינציוד שהובעה בהדיזולוגידז הנזכרת. _2נ‭_. 1‬איןי א(ז-טוצי1י)ז?לנבון' להכית:עדייאשר? יומנ "_טז. אוו ־ >ה‭:?‬ה‭. 1‬_צעא? ‭' ?‬ _אלייהרייכסראט כיכנגר אלה האיטרים להכניס• גפי אלי הפר לס "נמ _: אתאותר , י . השיטה. של. שלילת‭.. ‬מזכיות, הנ1זט3 , לצעינו, בסגי. יי‭_^1‬ 'ום י _^שבטבינגג " צביך. ל_4_אוק ג? ! '_לפלחטה. _תיבן)יבלי ‭,, ‬שנם דיחוי ‭'- . "_,.,, . -‬ _לדי_^_בטזידוזנותיטעימ‭_^_"‬פג. _קנמיז: ג!נ‭, _^‬קבל3 _אג‭3.. ‬הצעפ הטנבת ננינגדז‭11-‬נזז. _, _בנול' ט ‭!. ", ‬היי_^במ_^ טק_^יי‭.... ‬ינננ ‭. _<‬י‭)!‬נילטז _למאנונן_^ןמנו‭^^‬ט"ריצ ‭_^-‬ע‭-_^‬ונבבוןענוןו‭);'‬ _^א‭_. _^_380, 0‬מב _^נוו_^_הנכג_^יםנ‭&^‬_רלןזנט ‭_^ ,, ‬

לבכייפ י של העתינים האפידיקאים, I ימ&ירםטים ננל העולם לננאי נפינם לעש ‭| '‬ח _לבל עני[ , סינטאציה• צריך להניד, ני הפעם ~ הראו אח פקחותם _ויוטוילבם, כי עברי על יענין ד‭, )?‬ ־ , ולא הרימו אותו לטרדנת, סיאירע‭. _'‬ ומלכד בפרק , _החרשיח• לא הזכירו על איותיו, ‭"''‬נעד, שנראה לרם דדבר משינה ושגעוני כל נ‭/!‬ עד •;•הרפ, ־ היתר, לטפל הרנה בי. אבל נננר אלה הראי העחינים היהירים מנבא‭, ]‬עד נמה הם רודפים אהד' נל םיגי הנוטות, כרי להתפרסם‭... ‬טשחםשים רם ‭""‬באסיניח־עם לעשיר, ריקלאנזה לעצמם. אחד העווגים כא !הפיל אימה יר"־ה , כ' העם האטיויקאי יתעורר להנקם, ולבן טיב להר, אחר כעיר מיער תחת דגל אחד, עתון שני מצא נאן מקים לגנות אח _^ _היז י "" םןהסיציאליסטים ' הם קניא"נפשו, ני מהם . יצאה הרעה, וחייבים יהעתינים שלהם _ליזי_^ את הרין וכוי 'כוי. פהנם טירקאי אימי: , נשעה שזקני נועד באש , נא שכני להנעיר ני את פקטות י ‭"". ‬ הנשיוה הרעה על ונר טית יהודה. שמיינבונ באה בעתיגיט היהירים פה בי כיום שנתקנל םריםיה העתון הענוי , הד הזמן/ הייני בשני שביעית לאחו שהםיפד האיטלל כנר עזנ אח עמק הננא. העחונים י היהודים " שבכאן נכלל . _עשירותם• _יניריטה אינם זריזים ילל להניא יויעיה חשיניח מן העולם היהודיי" י ואם כנוגע לחדשות מן העילט הגדיל' צוין להשיוין רק 'ים אחד לאחו•;ענרפםי נעתינים הכלליים כאנגלית, הנר. נל הנעשה בעולמנו _^הקםן נין אחינו בני ישראל אני קיראים פה נהעתינים לאחר ימים _רנניעית‭4~—** - ? ... ‬

יבכן ידעי ננייארק וק, ני יהודה שטיינברג הוא חולה פסיק _ונצי־ך להפיכה ‭I. ‬ הוחלט לערך נשף ספריה‭, '‬שהכנסתו י הקדש ‭'" !‬•לטינה . רסיפר החולה‭. '‬אך ביום שחל ?ו , הנשף• כנו מרע, כי צוין לאסף כסןי‭:'‬ , למונח אלמנת וסיפר ויחוטיו‭*. ‬ , הנשף• נערך. זה היה נשף. אנלים ‭,. ‬ י לא רק על פי פשוטן של ונויט , ני אם ייתר נדרך, פודי, ני הכנסת הנשף לא הספיקה נדי לשלם שכר האילם‭... ‬ ואילם נהשהוליתו של פר א, א. _ליינארםקי ניםר יעד , שיתעסק בקמין מטין _, לםיכת אלמנתי על שסייננרנ, יבכר . שלח ער היום חטש _טאיח דילארים, ייש חקיד, ני עוד _ייפיף לשלח סכים של מאות. אחךוח רולאךים. לכבוד האטד. ולקלון אנשייזולוםני, הלאטיים והציוניים הטושנעים, אני צריך להוסיף, ני השתתפות פריכה וסיוע חשוב לפד י א. _ליינארסקי נראו וקטצד האנשים. שעל פי דעותיהם יחשקפיתיהט הם נטנים על וגל חאנטי־לאימיים‭.. ‬ יהודה שטיינברג היה סיפר ע נ ר י , והאנשים הטיקיר:ם את הספרות ככל היקפה הרחב של טלה. זו, בגון עיון , הצ‭_^‬ קונפיט פ, ויינטשבסקי (נן"נץ‭', (‬יעקב נוררין _והסיפר דיר פינםקי, אלד. באי לעזרת , ד‭!(. ‬יפר‭;. ‬אבל ד ינן ‭\, ‬ד _יי . נל: אלה התיקעים 1י _נשיפריח על/דבר המחיה _זזלאיטית־ ־ ‭.. ‬ועל ' *הכיתנו• העצימו‭^/‬שפת ענד{ בשבוע זה " איםרת אנידי‭, ''!‬•_טלןצי־שפח. עברי לערוך _נעף הפפד על פטיר‭?_$‬שני הסופרים: שטייננרג ונרשרמק ‭- /. '‬ האגירה הזאת, שריב מגינה רם צעי‭|!‬ם_, םרגיטד, יותר בא5וד‭-, ‬זו של _הםיפרים שעטלי , בשביל הגור הצעור. דוב נחל של הונצי ' שיפ _> ;נ. נ * ר‭_^_, ‬ טן _קזקגים שמעי עיר מציאות הםיפרים האלר, רק עקר" אחרי פטירתם מן מעילם ‭" _/... ‬ ל.

⁨לחיצה על "ביטול" תעצור את ההדרכה. לחיצה על "אישור" או בכל מקום אחר תמשיך את ההדרכה⁩

⁨להסתרת חלונית המידע או התאמת את רוחב הצפיין⁩

⁨להגדלת הצפיין⁩

⁨להקטנת הצפיין⁩

⁨מעבר לגיליון הקודם⁩

⁨מעבר לדף המידע על הכותר - לצפייה ברשימת כל הגיליונות⁩

⁨מעבר לגיליון הבא⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הקודמת⁩

⁨חזרה לרשימת תוצאות החיפוש⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הבאה⁩

⁨לחצו על הכפתור הימני של העכבר ועל ⁨מאמר⁩ כדי לצפות באפשרויות⁩

⁨הפעלת מצב QA⁩

⁨לגזור חלק מהעיתון⁩

⁨זום אין ⁩

⁨זום אאוט⁩