⁨⁨הצפה⁩, 28 דצמבר 1966⁩ — מן ההווי הדת [⁨כתבה⁩]

מן ההווי הדת

(פוף מעמוד 4) בני־עקיבא בלום אנג'לם שבת חנוכה הוכרזה כשבת הארגון של בני עקיבא בגליל לופ-אגג'לפ שבחופה המערבי של ארה"ב. אירועי השבת החלו עוד ביום חמישי בערב כהופעת מקהלת בני עקיבא המונה ‭80‬ חברים וחברות, בניצוחו של המנצח בנימין גליקמן, בחגיגת חנוכה מרכזית של מפעל הבונדפ" " בלופ־אנג'לפ, בנוכחות כ-‭6000‬ יהודים ובחשתתפות כוכב הקולנוע רוק הודפון. בשבת בבוקר נפתח מנין גוער נוטף של בני עקיבא בטניףטירת־ " צבי" הנמצא בעמק םךפדננדו. בקהילותשערי תפילה" וג'ודיאד. " "" בלופ אגג'לפ ובקהילתבית יעקב" " בבוורלי הילפ, בהן פועלים פניפי בני־עקיבא, הביאו הרבנים בדרשותיהם ברכה לתנועה ושבתו את המפעל החינוכי הדתי והציוני של בני עקיבא בעיר ובעולם כולו. במוצאי שכת חתקיים מפקד לפידים רב רושם בחצר בית חפפר "ההל" בהשתתפות פאות חניכים מכל רחבי. העיר, הורים ואוהדים רבים. דבר המזכירות העולמית הוקרא ע"י חברי שבטיחדיו". הרב ישעיהו " דולגין, רבה של קחילתבית יעקב" " ויו"ר הועדה לעניני ישראל שליד איגוד בתי הכנםת האורטודוכסיים, הביא ברכה וקרא לחיזוק התנועה וחרחבתה• בשם ועד ההורים בירך מר י. קצין. בחלוקת פנקפי חבר חדשים. ובשירת . " חתקוח" נםתיים חמפקד חחגיגי. נשף חנוכח באולם התיכון התורני רמב"ם נעל את אי-

רועי שבת הארגון. כבר למחרת, ביום א' התייצבו חברי בני עקיבא בראש מצעד מחאה נגד הניאו־נאצים ולמען יהדות בדיח"פ, בחשתתפות ארגון חחיילים המשוחררים היהודיים ושאר תנועות הנוער הציוניות בעיר. חמצעד כופה בחרחבה ע"י העתונות והטלביזיה וחפד לשיחת היום בציבור היחודי. שכת הארגון כ&כריה בביקור ליל שבת אצל רבה חרא־ שי של העיר, הרב רפאל הכהן קוק, נפתחה שבת הארגון של בני־עקיבא בטבריה. בביקור שמעו המדריכים שיחה על פרשת השבוע ועל רבי עקיבא. למחרת התקיימח במועדון חפניף תפילת שחרית חגיגית ואחח"צ נתנו חמדדיכים שיחות לשבשים השונים על "קירוב לבבות". במוצש"ק צעדו חחניכים על דגלי־ חם אל חצר ביח"םתחכמוני", שם " התקיים מפקד חגיגי בהשתתפות 400 חניכי התנועה מסניפי שבריה ומושב

הזורעים. במיפקד בירכו מרכזי ה־ סניף חחברים יגאל ביבי ומשה קרוטהמר, את ברכת עירית טבריח הביא טגן ראש העיר מאיר שטרית את ברכת ההנהלה הארצית של בנ"ע הביא הח' מאיר. שכת הארגץ כפני?, לדד במצעד מרשיפ שעבר ברחובות חעיר נטלו חלק חברי חסניפים בני ברק, פתח תקוה, יהוד ולוד• את החגיגות חתמה מטיבה שנער־ כה באולם ביה"ם התיכון הדתילו־ " דים" שהיה מלא מפה לפה. השתתפו בין השאר הרב א. א. קוטנר, רבה של העיר לוד. מר מרדכי פטטרנק, חבר מועצת העיר מטעם חמפד"ל שמעון שרף מייסד סניף בני עקיבא בלוד. החלק השני של הערב הוקדש לתוכנית אומנותית שבה השתתפו חברי הטניף וכן נציגי חסניפים האורחים שהגישו קטעים מהוי סניפים.