⁨⁨הצפה⁩, 26 יולי 1966⁩ — דיון במועצת עיריית גבעתיים על איחוד עם רמת גן [⁨כתבה⁩]

דיון במועצת עיריית גבעתיים על איחוד עם רמת גן

מאת מוסרנו ברמת־גן

לפני כמה שבועות פורסמה ידיעה על משא-ומתן בין מר א. קריני־ צי ראש עירית רמת־גן ובין ק. קרייזמן ראש עירית גבעתיים, על איחודן של שתי הערים. לפי הידיעה באו שני ראשי הערים להסכם על איחוד הערים ועל מי יכהן כראש העיר ומי כממלא מקומו. אולם תגובת אנשי גח"ל ברמת־גן לא איחרה לבוא והיא םיכלח את כל התכנית. אנשי נח"ל התנגדו לכל המו"מ וביטלו את ההסכם לבין ראשי הערים, מאז נשתתק כל עניין איחוד שתי הערים וירד מחפרק. לא $ במועצת עירית גבעתיים. בעיית איחודן של שתי הערים הועלו בישיבת מועצת עירית גבעתיים נציגי הואפוזיציה שדרשו דיון מקיף בכל הפרשה מתוד אספקטים שונים. היו כאלו שחייבו את האיחוד ודר־ שו לפנות לציבור התושבים בשתי הערים ולהסביר לו את התועלת שב־ איחוד ולערוד משאל עם בנידון.

אולם חלק אחר מהאופוזיציה שאל ! את קרייזמן אם נכון שניהל מו"מ: על איחודן של שתי הערים ואם כן! מדוע לא הודיע על כד להברי ה-ן מועצה. מר קרייזמן השיב שלדעתו רשאי ראש העיר לדון על כל בעייה צבו־ רית בטרם שבאה לביצוע. הוא אף ' רשאי לנהל מו"מ כפרט ולא כמיצג את העיריה. נציג המפד"ל א. ספיר אמר שראש העיר אינו צודק בגישתו זו ולפי דעתו ראש העיר אינו רשאי 'במסווה של פרטיות לדון בבעיה

ציבורית הנוגעת לכל התושבים והיה עליו להביא את הבעיה לדיון במועצת העיר. נציג מפ"ם ח. חזנולד שבפעם הראשונה מאז קיומה של עירית גבעתיים הוא נמצא באופוזיציה מצא מקום לעשות השבון עם ראש העיר והמערך" על ניהול מו"מ בלי ידי- " עת המועצה. אף הוא טען שענין ורציני כזה אינו שייך לתחומו הפרטי של ראש העיר, במו"מ זה 'ביזה את העיר •עשה זאת לשם פרסומת עצמית" בהיותו מעוניין " להופיע, יום יום בעתונים". במו"מ וכזה טען נציג מפ"ם, פעל ראש 'העיר נגד האינטרסים של מעמד ה- , פועלים. שכן יש בו משום הצלה 1 לראש העיר של רמת־גן המתקשה \ להחזיק מעמד נגד האופוזיציה הס־ תדרותית הלוחמת נגד שלטונו ב- ! עיר. ! נציג רפ"• מר הדרי דרש לקיים I משאל עם ברמת־גן ובגבעתיים שהוזומזרימ יריטו 3ו דטתמ על ז־. איחוד.

כי דרש לנקוט צעדים שהאיחוד יבוצע עוד לפני הבחירות לכנסת השביעית ולרשויות המקומיות. נציג גח"ל מר שרגר אמר שלפי דעתו צריך ראש העיר להוציא מסקנות ולהתפטר מכהונתו. היו לו אמנם כוונות טובות כאשר חתחיל ב־ מו"מ רמת־גן על האיחוד קיבל הודעה ממזכירת מפא"י להפסיק זאת• אם ראש העיר אינו יכול לבצע מה שלדעתו הוא לטובת הציבור עליו להתפטר. מ"מ ראש העיר מר י. הלרשטיין הודה שהמערך' ידע על המו"מ. "

⁨לחיצה על "ביטול" תעצור את ההדרכה. לחיצה על "אישור" או בכל מקום אחר תמשיך את ההדרכה⁩

⁨להסתרת חלונית המידע או התאמת את רוחב הצפיין⁩

⁨להגדלת הצפיין⁩

⁨להקטנת הצפיין⁩

⁨מעבר לגיליון הקודם⁩

⁨מעבר לדף המידע על הכותר - לצפייה ברשימת כל הגיליונות⁩

⁨מעבר לגיליון הבא⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הקודמת⁩

⁨חזרה לרשימת תוצאות החיפוש⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הבאה⁩

⁨לחצו על הכפתור הימני של העכבר ועל ⁨מאמר⁩ כדי לצפות באפשרויות⁩

⁨הפעלת מצב QA⁩

⁨לגזור חלק מהעיתון⁩

⁨זום אין ⁩

⁨זום אאוט⁩