⁨⁨הצפה⁩, 2 פברואר 1966⁩ — גוש "הר מירון" בשטח של 400 אלף דונם ־ שמורת טבע [⁨כתבה⁩]

גוש "הר מירון" בשטח של 400 אלף דונם ־ שמורת טבע

מאת פופרנו שר הפנים, ח. מ. שפירא, הכריז על "גוש הר מירון" שטח " המשתרע עי ‭400‬ אלף דונם' כשמורת טבע.

עם הכרזה ז' תרחיב ה"רשות לשמורות טבע" את עבידתר, בגוש זד, כדי להבטיח את הצמחיד יהחי הנדירים שבשטח זה. מנהל , ;"רשות לשמורות הטביל", אלוף א. יפה, שמסר אתמול ילל כך במסיבת ןיתונאים בת"א, צ־ין, בי בשסח ־ש 'לשרית כיניפ ש־ עצים ושיחים ימאות פרחים נדירים לרגלי ההר נקים החבר, , יריגנת הטביל "פד־ כז לליפ־די שדד. ", שידריך את ו• מטיילים הבאים לבקר בהר. כן יע־ סול בחקר הצומח והחי. הוא אמר ש"היישית מתנגדת ל* תכנית לדילמת כפר קיט כמקים ויש םיכיי שתכנית ז' תתבטל.

פד הי כר מתניפ נוםפיפ לרשימת ‭67‬ פרחי הבר המוגנים, האסירים במכירה וחלקם אסורים גם בקטיפה' יתווםפי פרהיב וצמחים, לאחר שנתברר כי צפוייד. להם סכנת כלייד. - מסרי א. יפה, •ל. פז, האחראי 5ל הפרחים ב"רשות לשמורות טבע", ויל. אלין, מהחברה להגנת הטבע. ברברס •לי דיחו־ המעניק הגנה לפרחי בי, צייני את הדיצלתד. בשמירה־ , הפרחים, באמרם שזו ;יבדה ילל דיפקויה והמשוילר. קטיפת הפרחיב פחתה במידה ניכרת. מאז הפעלת החוק לא הוגשה אף הביעה מ. יפט־ת והצסמצמי בפעולות הסברה ובאזהרית. •לתה, אמרו, יתבעו גם לדין. פעולת ההכבדה תוער עתה ובין היתר יפיצי חוברת מיוחדת ־מס"ליס באתרי המבע. כ[ נמסר, כי עומדות להתארגן שתי קבוצות של תיייים בנית !)4 איש, שתביאנה במייחד מאנגליה לארץ לסייר בארי המבע יהנוף.

תעשיין מערב גרמני ! הגיע במטוסו הפרטי ; , תעשיין :יערב גרמני. הלם ש ! האלר, בעל מפעל ליצור מכוניות לסילוק אשפה ולהובלה בתפזורת בשטוטגרט, הגיע אתמול במטוסי הפרטי לנמל התעופה לוד כדי להשלים עסקה ליציר מכוניית אשפה בישראל. יחד עמו הגיע בססיס הדו־ מניעי מדגם . פייפר כ. ה־. ‭"23 ‬ בעל ששה מקומית, המהנדס הראשי של מפעלו? אוט' שוואבה. ) מר האלר יעשה בארץ כשביע I ימים. כאורח הברת "צייד רע־ י שייתי עירוני־צת"ע" I התעשיין האורח אמר כי מכוניות האשפה יורכבו במפעל של קבוץ נצר סידני.