⁨⁨הצפה⁩, 2 מרץ 1965⁩ — טהס חגיגי בבית הנשיא לרגל מינוי 4 דיינים חדשים לביה"ד הגדול [⁨כתבה⁩]

טהס חגיגי בבית הנשיא לרגל מינוי 4 דיינים חדשים לביה"ד הגדול

מאת סופךהצופה" בירושלים " נשיא המדינה מר ש. ז. שזר, מינה אתמול כטקס חגיגי אדכעה דייניפ הדשיפ לכית הדין הגדול, כמעמד הרכניפ הדאשייפ, שר הדתות, הכרי כית הדין הגדול, הכר הכנפת מ. אונא, יו"ר ועדת הוקה הוק ומשפט ככנפת ופקידים ככידיפ כמשרד הדתות. ארכעת הדיינים הפ : הרכ אליעזר גולדשמידט, הרכ שאול ישראלי, הרכ פולימן חוגי־עכודי והדכ עוכדיה יופןז.

שר הדתות ד"ר ז. ודהאפשיג שהציג בפני הנשיא את אדגעת הדיי־ נים החדשים, לפי המלצתה של ועדת הפינויים אמד, כי המומלצים הם מטובי הבוהות שמולם התורני ועמד בקצרה על תולדות חייהם. 4 הדיינים החדשים — אמר השד — באים למלא את המקומות שהתמנו עם פטירתם של הרב יצחק מאיד בן מנחם זצ"ל. בעמ''ח "פרשת ה־ פלד" על הרםב"ם. הרב יעקב הדם זצ"ל, ועם פרישתו לפנסיה של יבל"ח הרב עובדיה הדייה בעמ"ח הספדים ישכיל עבדי", , ויקח עובדיה" ד " עוד. בהזדמנות זו איהל להרב הדייה שנים רבות של עבודה ברוכה בהפצת מעיינות תודתו ברבים. מינויים של 4 הדיינים יאפשר קיומם של הרכבים קבועים בבית הדין הרבני הגמל. י בנאומו אמד שר הדתות: . אנו

קוראים בפרשת השבוע . וירא משה את בל המלאכה והנה עשו אותה כאשד ציוה ד/ כן עשו' ויברך אותם משה". ומה ברכה בירך אותם, מפרש רש"י: אמר להם יהי רצון שתשרה שבינה במעשי ידיכם, ויהי נועם ד' אלקינו עלינו". סיים שד הדתות: אם משתדלים לעשות כאשד ציוה ד', תקויים הברכה ותשרה השכינה במעשה ידיכם". כרכת הנשיא בדעיץ זה המשיך נשיא המדינה בדברי ברכתו בצטטו את הנאמד כי "דיין הדן דין אמת לאמיתו משדה שכינה בישראל, ואילו להיפך, גודם הוא שתסתלק שכינה מישראל, ואי־ חל לדיינים שידונו דין אמת. מד שזר ציין כי מאז כהונתו כנשיא מילא כבר הרבה תפקידי נשיאות, אבל תפקיד זה למנות דיינים טרם נזדמן לו עד עתה. זוהי מצווה מיוחדת — אמד, והביע תקוותו שיוכל להרבות במינוי דיינים שכן יש צורך רב בדיינים ולוואי שימצאו האנשים המתאימים. הוא איהל לדיינים לקיים , צדק צדק תרדוף" וירשתם את ה* ארץ למען תחיו וכר שהדיינים ירבו ויזכו לחיים ארוכים. כרכות הרכניפ הדאשייפ הרב הראשי הגדא"י אונטדמןעמד בדבריו על חובתו ואחריותו של הדיין. שגיאות מי יבין, וכדי להזהיר כזוהר הרקיע יש להסיר את העננים המסתירים. הרב הראשי הביע תקווה לתיאום בין רבנים ודיינים שכן כולם שואפים לאותה מטרה. הרב הראשי הראשון לציון הגד"י נסים הסתפק בפסוק אחד: . יהי רצון שלא תצא תקלה מתחת ידכם".

הרכ ישראלי מצהיר אמוניפ מבץ ארבעת הדיינים, היה הרב ישראלי היחיד שמסר גם הצהרת אימונים לפני הנשיא בהתאם לחוק

הדיינים, בשל היותו דיין חדש ואילו יתר הדיינים כבר מסרו את הצהרת האימונים בהתמנותם כדיינים בבתי הדין האזוריים. הנשיא הילק את כתבי המינר ואיחל לכל אחד מהדיינים עבודה סוריה ובריאות בבית הדין הגדול. בסיום הטקס אצל הנשיא ערך שר הדתות לדיינים החדשים ארוחת צה־ דים חגיגית בפנסיון . דייך" בירושלים. בארוחה בירכו הרב הראשי הגרא"י אונטרמן, שד הדתות הרב עובדיה הדיה והרב דב כץ מנהל בתי הדין. בשם הדיינים החדשים ענה הרב ש. ישראלי. הנחה ד"ד ש. ז. כהנא.

⁨לחיצה על "ביטול" תעצור את ההדרכה. לחיצה על "אישור" או בכל מקום אחר תמשיך את ההדרכה⁩

⁨להסתרת חלונית המידע או התאמת את רוחב הצפיין⁩

⁨להגדלת הצפיין⁩

⁨להקטנת הצפיין⁩

⁨מעבר לגיליון הקודם⁩

⁨מעבר לדף המידע על הכותר - לצפייה ברשימת כל הגיליונות⁩

⁨מעבר לגיליון הבא⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הקודמת⁩

⁨חזרה לרשימת תוצאות החיפוש⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הבאה⁩

⁨לחצו על הכפתור הימני של העכבר ועל ⁨מאמר⁩ כדי לצפות באפשרויות⁩

⁨הפעלת מצב QA⁩

⁨לגזור חלק מהעיתון⁩

⁨זום אין ⁩

⁨זום אאוט⁩