⁨⁨הצפה⁩, 30 דצמבר 1956⁩ — החינוך חדתי העל- יסוד נותח וזסוח [⁨כתבה⁩]

החינוך חדתי העל- יסוד נותח וזסוח

יהודה _לאקפ

מוסדות החינוך העל־ישודיים ניכרים היטב • במערכת החינוך הכללית בעיר. המוסדות הללו, אם כי אינם נמצאים בפיקוחה הישיר של המחלקה לחינוך

הנשיאי‭.. ‬בן־צבי ורעיתו בביקורם נמו&ד "עליה‭, ''‬ בלוויית ח"כ מ. חזני

בעיריית י־ פתח תקווה יי נהנים 'מהקצמד: כספיות למוסד ־ יוכן מההשתתפות- ?י בש־ כר לימוד של תלמידיה _מעוטי־יכולת כספית. _הגמנפיה ,... "וןישורהדתית‬ ‭" בסביבה שקטה, . ברחוב חפץ: חיים, שוכנת י הגימנסיה ‭. "ישורוןהדתית‬ ה- " ביתן הנאה שהוקם בשנת תשייט בנוי לפי כל הדרישות של הפדגוגיה המודרנית ויוצר תנאים אידיאליים לעבודה שקטה ומרוכזת של תלמידים. המסייר במוסד נאה זה, שבו לומדים כעת 1ג2 תלמידים ותלמידות' (כ"י‭, (‬ מפתח תקווה והסביבה, מתרשם במיוחד מן השאיפה הבלתי פוסקת . של מורי• המוסד להקנות לתלמידים, לא בלבד. את• י הידיעות הדרושות להם לבחינות הבגרות, אלא להרחיב את אפקם, להקנות להם את ערכי התרבותי היהודית ולהעמיק את 'הכרתם •:מורשת אבות. המועדון שליד המיטד, ע"ש פרומה גר־ בר ז"ל — עסקנית י בשטח החינוך ' הדתי — הומה, תלמידים גם בשעות אחר הצהריים . ובשעות " הערב הבאים _בדצונפ החפשי לעיין . בספריה מדעית עשירה שבחדר העיון, _לחשחיתף בחוג לתלמוד, . בחוג לפילוסופיה דתית, לשמוע פרקי מוסיקה?ובד.

הלימודים הכלליים בשעות לפני ה־ צהריים מתנהלים לפי תכנית של משרד החינוך והתרבות, במגמות . ספרותית, ריאלית ופדאגוגיח. בוגרי הגימנסיהישורון" ממשיכים בהצלחה-בלי־ " _8_ודהפ 3אמי3רהי5זד. העברית בירר

שלים, באוניברסיטה הדתית "בר אילן" בטכניון בחיפה וכוי. יש לציין בסיפוק את המספר היחסי הרב של בוג־ רים מבין עדות . המזרח. כ־50 אחוז

מהתלמידים י הם סטיפנדיםטים ממשל* •'תיים, דבר המעיד ־ על רמתם של חל־ •‭, ra‬ . המוסך, ומאידך מקלי ? בהרבה־ עלהקשיים הכספיים הכרוכים בחינוך תיכון. במוסד נפתח _בית־כנםת המיועד לרכז מסביבו את הנוער הדתי : בפתח תקווה, התפילה בהברה ספרדית ובנוסח ארצישראלי יוצרת אווירה וחווייה דתית המקרבות את הנוער לחזות בנועם ד' ולבקר בהיכלו. תלמידי , ישורון" הנם הכוח המפעיל והפועל באירגון בגי ‭"אליצור", "עקיבא‬ ובכל פעו- " לה ציבורית־לאומית אחרת. עבודתם המסורה של חבר המורים והיחסים הנאים ומלאי ההבנה השוררים בין _המויטר לבין תלמידיהם, בין המנהל י — מר אלכסנדר מיטלמאן . והמורים, ובין התלמידים לבין. עצמם — מאפשרים התקדמות והישגיום נאים. פית הספר המקצועי "אור&ז" מטרת . החינוך בבית הספר המקצועי "אורט" בכפר אברהס היא להבין ולהכשיר בעלי מקצוע מעולים במקצועות המתכת, אשר יהיו בני תורה ר'תפרגמו- מיגיע כפס. משך הלי־ מודים — ־ ־4 שנים. בשנת הלימודים הנוכחית לומדים 174 חניכים מקצועות עיוניים ברמת בית ספר מקצועי תיכוני כגון: שרטוט, מתימאטיקה, טכנולוגיה, פיסיקה, אנגלית, פרקי מכונות ועוד. בבתי המלאכה לומדים עבודת יה חריטה וריתוך אוטוגני וחש' נסוף בעמוד 3 טוף ‭, (4 ‬