⁨⁨הצפה⁩, 16 מרץ 1950⁩ — אפשרויות היצוא לפרו ולאוסטדאליה [⁨כתבה⁩]

אפשרויות היצוא לפרו ולאוסטדאליה

מר מ. פרלמאי, נשיא ההסתדרות הציונית בפרו' וד"ר ק. פרנקל' המי נ־ל הכללי של ההסתדרות הצ־ונית באוםטראליה, הרצו במםיבה הדו־שבו־ עית של אגף היצוא של לשכת המס־ חר תל אביב ויכו, שנערכי־ , בשהוף־ פעולה עם המועדון ? התעשיתי והמסחרי על אפשרויות היצוא לארצותיהם ' ועל בעית העברת הון למדינת ישראל ובעיות כלכליות אחרוה. באותה מסיבי' השתתפו גם עוזר הנספה המסחרי הצרפתי בישראל ואורחים מצרפת ומבלגיה. דורשים ביטול הארנונה לבקש פגישה דחוכיק עם שר האוצר ועם יושב ־ ראש ועדת הכסכים של הכנסת' לביטול הצעת הארנונה על הרכוש — החליטו נצ גי הארגונים הכלכליים בפגישתם בתל אביב. הנציגים היו מאוחדים בדדה, שאין הארנונה המוצעת קשווי־ ימעשה בכל ביטוח שהוא, ' וכי <ש לראות בה מס רכוש חרש' " המוטל בצורה החורגת מן המקובל — על ידי הטלתו על ערך הרכוש וי י א על ההכנסה מן הרכוש, ועל ידי הטלתו גם על נכסי דנייד' כגון סחורות' ציוד' מכו ־ ניות וכוי. אסיפת האברים בגליל העליון ב"כ הסניפים של, התאחדות האברים בראש ־ פנה, מטולה ויסוד המעלה נפושו בראש־כינה לישיבה משותפת עם _ נכיגי המרכז• ח• אריאב וח. פרס. נדונו כמד, שאלות מוניציפאליות וארגוניות העומדות במרכז חייהן של י שלשת המושבות, מעת שניתן •יהן סטאטוס 'של מועצה מקומית. כמו כן הועלתה על <־, כרק הבעיה רבתיההיקף, של הרחבת המושבות האלה ובחירת־ > הבן^עמןים' 'להתישבות בהן. . . מקרב העולים במחנות. בסכום הדיונים בשאלת ההתישםה הוחלט כי האברים מקומות ומיסדם ־המרכזי עומדים בתוקף על חיובם של י המועמדים להצטרף למוסדות ־"•בוריים הקיימים בבושבות — קופת חולים עממית, בית ספר, צרכניות ובו. תקנון להוק הנכים בחוברת מיוחדת של "רשומות" פורסמו בחתימת שר הבמחון תקנון לכי ' חוק הנכים (תגמולים וש קום, ‭, 1 ‬ המסדירות את הרכב הוועדות הרבו־ איות על פי חוק־ ־ ז. כי%‭10‬ של המשוחררים מהצבא הם בדרגת בריאות ירודה. לפי חוק הנכים זכאי חייל משוחרר להגיש תביעה לתגמול או להענקה. כדי לקבוע מזמן לזמן את דרגת נכותו שיי חזילמשוחרר' הוקמו ע־ ־ ידי שר ־בטחון ועדות רפואיות. "הוועדות הן ־ משני סוגים ך ועדה רכואית וועד־ רפואית עליו:־?. . הועדה הרכואית תדון במושב של שלשה' והועדה העליונה במושב של ארבעה אחד מחברי הועדה יהיה רופא המשרת בצבא ההגנה לישראל. חייל משוחרר שהג ש תביעה לתגמול או להענקה יקבל מאת קצין ה־ הגמולים הודעה על מקום ומועד יש ־ י י בת הועדה. הועדה תשמע את תביעתו והיא רשאית להזמין מומחים לשמיעת חוות דעת מקצועית. אם־ ', הייל התובע רואה את עצמו נפגע על ידי ההחלטה של ועדה רפואית, הוא רשאי לערער עליה בפני הועדה הרפואית העליונה. ואולם ערעור זה צריך ?•היות מבוכס ן על אהת מהטענות הבאות־ ־ א. הועדה הרפןאית טעתה בקבעה " שאין נכות, אושטעתה בדרגת הנ־ כות, או בדעתה, ' בךבר הטיפול שה-‭- ' : ' ' ‬ מערער סירבלקבלו, ללא צידוק מסי י י ' פיי י', ' ב. הועדה טעתה בפירוש החוק. התקנות באןת-י למען מנוע קיפוח י זכותו של חייל נכה־מלחמה ולהבטיח בירור תביעתו בפני ועדות רפואיות נייטראליות. ראוי לציין, כי "%‭-60‬מנכי מלחמה כבר סודרו ושוקמו בעבודה קבועה' - במפעלים ובמשרדים ממשלתיים. צי בוריים ופרטיים' על ידי,. קליטה בקו־ י אופרט יבים, בהקלאות, בשירותי מוניות, על ידי מתן רשיונות לחנויות וקיוסקים, ומתן הי י ואות ' לשיקום כלכלי. הסכום שניתן *:הלוואות אלה מגיע ל־‭360, 000‬ לירות.

^ !. ?־זזוזזו !? . ?!, ? "*""** ^ מחאה כדבר אסירי ההפגנה בעכו במברקים שנשלחו לערים הדתיים, לשר המשטרה ולרבנות הראשית דו- - רשת העדה הכברדית את הכסקת ה דיון המשכטי הפלילי נגד 5 אסירי ההפגנה בעכו. כזכור נאסרו החמשה בעת־ ', הפגנה י ־ ‭15‬ בכברואר כאשר עולים סכרדים בלשו למחסן של טא־ באק ופתחו שם ביכ"נ לעדהם, על סמך הבטחה של ראש העיר מר ברוך נוי שאם ימצאו מקום פ נויהוא יאשר ־את הדבר. הם הביאו למחסן ספרי־ תורה והתאימוהו כבית הכנסת' אך נאמר להם כי המקום נמסר כבר למ־ כא"י לעם הקמת מועדון. החמשה י יועמדו לדין ב־‭23‬ לח. ז. בבית מש כט־ ', של י ום בעכו באשמת הפגנה בלתי חוקית, איומים והפרעות• במברק מובעת מחאה נמרצת נגד העמדת חברי הועד הספרדי וועד בית הכנסת, משפט פלילי על ידי המש ־ טרה, על זה שהשתתפו בהפגנה שק־ טה נגד וזירת־ ', כנוי של בית הכנסת. המשטרה מבקשת לפרסם: שני העולים שמסרו לשען קמגצקי ברחוב לןליינבלום 42 בתל־אביב שעון לתיקון לפני 6 חרשים בערך— מת- ' בקשים לסור לתחנת המשטרה ברחוב יהודה הלוי 6• וכן מזמינה המשטרה את האשד, שמסרה לשען רוזן ברחוב אלנבי 84 שעון לתיקון לפני 4 חדשים. שני השעונים הג"ל נגנבו ונמצאו.