⁨⁨הצפה⁩, 6 נובמבר 1947⁩ — וש ימות מן הגליל [⁨כתבה⁩]

וש ימות מן הגליל

בגבול הצפוני ובמשקי הגליל העליון ופחד , ־ המתיחות ונרגעו הרוחות. אבל כלם דרוכים לקראת הבאות. בבל הגבולות ־אין נראים עוד צבאות סוריים אלא משמרות גבול רגילים. לעבירות על העברת הגבול אין מיחסים משמרות אלה ערך כמקודם ביחוד לאחר ?חטיפת 5 ־ הנוטרים היהודים והעברת הגבול של 16 החיילים הפורים, נעשו ה"חליפיף בלי •נל העמדה 'לדין. פלחים וסוחרים סוריים ולבנוניים מבריחים ' את הגבול כרגיל, ונראה בי כל ענין העמדת הצבאות ליד הגבולות היה לו : ערך של הפ־ גנה והעמדת פנים בלבד. נתברר כי המספרים על הצבאות המתרכזים בגבולות , שניתנו בעתונות בעיקר על ? ידי י ?עתונאי חוץ היו מוגזמים בהרבה, ופור־ סמו על יסוד ?השערות רופפות בלבד. יש לציין כי על אף הסתת ראשי הועד הערבי העליון רוצים כפרי הערבים שבגליל העליון לחיות בשלום עכ

_צכניהם חיהודים ולהמשיך בעבודתם ־יומיומית והם ממשיכים לבא . למשקים למושבות בעניני עבודה ומסחר. חשמל. לצפת. התחילה העבודה למתיחת קו חשמלי גבוה מהמושבה מגדל לצפת;הקו מחובר לנהרים;ארכו 22 ל‭"!‬מ ויימתח על 180 עמודים גבוהים. העבודה מעסיקה מספר רב של פועלים יהודים וערבים ובעקבותיה חוסל חוסר ־עבודה בצפת‭3. ‬ טךאנספורמאטורים יוקמו בעיר על עמודים לשם הפעלת הקו‭,. ‬כידוע, קיים כוח חשמלי בצפת, שהוכנס לעיר לפני 3 שנים בערך ומופעל על ידי מכונות דיזל מקומיים, אבל אין האספקה ממלאת •את מדת התצרוכת, קלקול קל במכונות גורם להפס - קת האור. בשעה 12 בלילה נפסקת הספקת החשמל עד 5 בבוקר. קו ;החשמל החדש יאפשר פיתוח העיר עם הכנסת מכונות מונעות בכוח החשמל. כמו _כז תאופשר אספקת החשמל במשך כל _שעוח היום והלילה. עבודת מתיחת הקו תימ־

טך כחדשיים. מסבת פרידה נאה נערכה למנהל :ית הספר העירוני "מזרחי" מר מ. חדו ‭, ' -‬ , העוזב את צפת ועובר לירושלים, לאחר 7 שנות עבודה בעיר. ליד שולחנות ערוכים הסבו מורים, הורים ומעם־ קבי העיר. פתח מר מ. מיליקובםקי כשם ועד סניף המורים בגליל. ברכו ‭.. r‬מ. פודהורצר יו"ר הקהילה, הד"ר א. צפרוני_, מ‭'. ‬אזרחי, ? ב. ברנשטיין, מר ו ורובל , מ. חרש ?וב. קוגל. כולם ציינו את מסירותו הרבה של מר חרובי בהקמת בית הספר המקומי על אף המכשולים שהושמו על דרנו. הודגש יחסו החברי לכל הבאים עמו במגע והועלו זכרונות משנים עברו, כשהחל בהקמת ארגון "בני עקיבא" עד השתתפותו במפעלים שונים- כגון?הקמת ביתי הספר ־מקצועי לבנות בצפת, ועוד. כן צוינה עזרתה הרבה של רעיחו " פנינה בכל עבודתו. בדבר" תודה נרגשים ענו מר מ. חרובי ורעיתו על דברי הברכה. מר ב. ברנשטיין הגיש להם בשם המוריב תעודת נטיעת עצים ביערות ד-קהק"ל. י בתכנית אמנותית, שחוברה על ידי חבר המורים נסתיימה המסיבה.

אל תעבר מחלקת האספקה‭—!‬ ההחלטה להעביר את מחלקת 'האספקה הממשלתית מצפת לחיפה, עוררה התמרמרות רבה בצפת, לאחר שתושבי העיר , ־םתגלו לסדריה ועובדיה. העברת מחלקה זו תגרום סבל וטרדה מיותרים, הקשורים בהוצאות וביזבוז זמן לבל סי־ , רור קטן, כגון העברת קונה מחגוני לחנ־ ני וכדי. חוזרת הדרישה הנמרצת שלא לחעביר את מחלק י ת האספקה מצפת. עליה לקברי צדיקים. ר' בריל זילבר־ מאן , בן רבה ה מי נוח של צפת , ממשיך בעבודתו המיוחדה, והיא — גאולת מקומות קדושים _בגלייא ושמירת־ ימי וכרון, בשבוע העבר נערכה !עליה לקברו של ד' יוסי, סרגוםי, ממקובלי צפת, במלאות 460 שנה לפטירתו. נערכד התפילה במנין, עם לימוד ' משניות וזוהר ואמירת ""קדיש‭. "‬ר' יוסף םרגוסי הוו רבם של הרדב"ז (רבנו דוד בן זמרה; ושל מרי בי רב. עלה לארץ ישראל ' בזמנו של' ד ?עובדיה מברטנורא. לפי המסורת זכה לגילוי אליהו ליד מערת ר יהודה בר 'אילעי הנמצאת בעין זיתיב ולכן צוה ל קב רו שם . 'כביש למנרה (רמים‭. (‬בקרוב תסתייב סלילה חלקית של הדרך המחברת אך

כביש גבול הצפון עם קבוץ מנרה שבמרומי הגליל העליון, קרוב ללבנון. נסלל כביש באורך 3 ק"מ והוא הלק הדרך המשתבשת ביותר בעונת הגשמים. ‭ngtfnn‬ _איזורית ' למשקי הגליל העליון תפתח בקרוב עלידי ‭". ‬תנובה" במושב בית הלל, הנמצא על 'אם הדרך המובילה לדן ודפנה והמשקים הסמוכים, הולך ונגמר בנין המחלבה, שתוכל לק - בל בכל יום כ־5000 ליטר ותייצר גם מוצרי חלב. י . חזנובסקי