⁨⁨הצפה⁩, 8 יוני 1947⁩ — ‭_m«_3n=_nnn ‬ [⁨כתבה⁩]

‭_m«_3n=_nnn ‬

גימנסיה דתית "נצח ישורון" בפתת תקוה הגיסמגסיה "גצת ישורון" תוקמה ?לפגי 4 שגים כהמשך לבית הספר "נצח ישראל‭. "‬לא קלה היתד, ההתחלה. מוסד פרטי, המוקם אך יייזמת ההורים המעוניינים, ללא. גוף ציבורי העומד מאחוריו. וכיופ — בית. ספר . תיכוגי דתי לתפארת עפ חבר מוריפ מובחר, מוכר על ידי הוועד המפקח של כגסת ישראל, בתוך זרם בתי הספר של "המד רתי‭. "‬ גומרי ויתות ח' 'של בית הספר "גצה ישראל שבשנים קודמות גאלצו לתפש את אפשרות תמשך הלימודים מתוך טלטולי־דרך של נסיעות לתל אביב ועמידה בתור, ניתנת להם כעת האפשרות להמשיך את לימודיהם במקום, ורמת הלימודים ותכניתם כמתכונת בתי הספר התיכוניים שברשת "המזרחי" בכל מקום. יתר על כן, הגימנסיה "נצח ישורון" בפתה תק־ וה נועדה לשמש בית ספר , תיכוני מרכזי לכל מושבות השרון, בייחוד חשובה העובדה נוכח המצב שבתל־אביב קייס השגה אך בית ספר אחד כזה לבנים, שבוודאי לא יוכל לקלוט את כד המתדפקים על שעריו מתוך העיר עצמה‭_*7\, ‬ כל שכן את הבאןם מתוצת לת. המפעל תוקם בעיקר בייזמת התורים, שתצליחו לעגיין גם כמה גורמים אחרים‭?. ‬כיום העמידו לעצמם ההורים תפקיד גוםף, הקמת בגין ראוי ?לשמו לגימגסיה.

יצו"גו לטוב תלוציותם של ההורים הראשוגים ?ותתלמידים בכיתות הראשונות בזמן יסוד הגימ־ נסית‭', ‬שקיבלו על עצמם את עול יצירת המוסרללא לירה ראויה לשמת, כשהם גוללים בצריף רעוע להדר באיזה פרוזדור או באולם בית כנסת ויצויינו גם המורים אשר כתנאים חלוציים קיימו את המפעל. לא פעם נראו המורים ותתלמידפ גם יחד, עומדים, בחוץ, רועדים ביום סגריר, ומחכים עד• שתתפנה כיתה בבית םפר בכלי להתחיל בשעור. ההורים העמידו להם למטרה להקים בנין ראוי לשמו לגימנסיה "גצח ישורון‭. "‬אין ספק שגורמים ציבוריים ותנועתיים יעריכו את מאמצם של התורים וייואו לעזרת. תנועת המין בפתה תקוה 18 חדרי ליוד‭5, ‬ חדרי עסקים‭20, ‬ חדרי מלאכת ' ותעשיר" ‭6 '‬ חדרים בבנינים צבוריים — תחלו בבנייתם בחודש מאי •בפתח תקות. :בשמירה פתח תקור, רתכה. האוויר אמנם שקט‭., ‬יריות אינן פולחות את הדממה, אבל העין צופייה, לבל תהיינה אפתעות‭... ‬ שוכב לו נוטר במקומו?במשך ליל אפל, ידיו תובקות את הרובה, הניצרה פתוחה ועיגיו קוד־ חות תור באפילת. מבטו המאומץ "חורש" את השטת, לגל י ות את המזימות‭'... ‬ למולו, בירכתי פיג'ה, שוכב שומר ערבי. את כל שבילי תכפר תקיפו שמירת. אין י נכנס לכפר. ערבי זר, אין לו יותר לריםת רגל בכפר הערבי בלילות. ולא רק בפיג'ה. בכל הכפרים המקיפים את פתח תקוה אורגנה השמירה הערבית נגר פלישתם של מרצחים ובני כנופיות ערביות, ברצונם — כך תם מסבירים לידידיתם — להוכיח כי אין ידפ בפשע‭... ‬ הפרדה הנהלת בריכת השחייה של "המכבי" פירסמה הודעה לקהל, בה גאמר: ‭?"‬כדי לאפשר לכל חוגי התושבים ?להשתמש בבריכה, סודרו יומיים בשבוע שעות מיוחדות לגברים לבד ושעות מיוחדות לנשים מלבד‭. "‬ מרא