⁨⁨הצפה⁩, 19 ספטמבר 1945⁩ — 'ירושלים ־. י ן [⁨כתבה⁩]

'ירושלים ־. י ן

!תערוכת "עם ואדמתו" ! בנוכחות קהל מוזמנים רב ואישים חשובים נפחחה אתמול באולם בית הנכות י ד, לאומי "בצלאל" בירושלים תערוכת הקהק"ל "עם ואדמתו‭. "‬דברי פתיחה אמר _גשיא הוועד הלאומי מר י. בן־צבי. תזמורת, השידור בניצוחו של ק. סלומון נגנה . משירי הארץ. יי הנוכחים סיירו אחר כך כשלוש קבוצות ! בתערוכה. התערוכה תהיה פתו הה חודש ימים, מפרשה מרכזית . של תרו"מ בימים האלה סודרה בבית הרב הראשי י לא"י הגריא"ה הרצוג על ידו ועל ידי הגאב"ד של ירושלים, הגרצ"פ פראנק, הפרשה מד־ כזית, של תרומות ומעשרות על יבולי החיטה והשעורה של הישוב החקלאי היהודי בארץ, לפי הרשימה שנערכה במטע מיוחד •של המפקח על הכשרות ומזכירות המועצה הדתית לקחלח ירושלים ובנוכחות עורכיה הרבנים אדלר וזאסלאנסקי, ומזכירה הראשי . של הרבנות הראשית לארץ ישראל הרב ש. • א‭?. ‬ובר. יום הכייפור?אצל. האדמיו"ר. מגור קהל?רב מכל הארץ בא לירושלים ליום הכיפור להסתופף בצלו של האדמו"ר מגור ולהתפלל . בבית ?מדרשו. נראו הרבה מהעולים החדשים ממחנות ההסגר וכן קצינים ואנשי צבא מצבאות בנות הברית. את תפילת, "כל נדרי" התפלל האדמו"ר בבית. מדרשו ? יחד עם, הקהל. בין הבאים נראו מנגנים ידועים שבאו לשמוע אח, ניגוניו , של נגן החצר ר' יעקכ . תלמוד, • שחיברם ‭'. ‬במיוחד ושבעצמו ניצח על המקהלה. הרב ־ ר' היים . פנהסטמפלר ז"ל ביום ז' תשרי נפטר. אחרי מחלה קציי? י הרב ר' חיים פנחס ט-מפלר. •ו"ל. היח . גדול . •?בתורה, וביראה‭, :‬ישמש ברבנות, . כעיירה זיפ־ י ניק, הסמוכה לטרנוב וגם _כו־''מ_, בישיבת ‭/'‬כתר תויי‭'''?‬בטרנוב. : עלד, ארצה . עם הצבא. :

' הפולני לפני שנתיים מרוסיה. היה כאן חבר ן ' להנהלת התאחדות רבני י גליציה, מקורב אצל האדמו"ר מבלז וחבר לכמה מוסוות. I האדמו''ר מבריגל ו"ל היה דודו. איש אהוב ומקובל על הבריות. בלויה השתתפו הרבי י מבילגורייא שייצג את אחיו האדמו"ר מבלז והרבה רבנים וגדולי תורה. וזנצב"ה. _הת_^ית ? אסתר שפירא נ"ע אתמול בבוקר נפטרה בירושלים, אחרי מחלה קשה, הרבנית אסתר שפירא‭', ‬ אשתו של י האדמו"ר הרב אברהם יעקב מדרוהו־ ביטש ואחותו' של האדמו"ר , ממונקאטש. אשד?יודעת, ספר, בקיאה במשנה ותלמוד. קיבלה חינוך חסידי־ציוני. ביתי, היד, מרכז לאנשי מעשה בציונות הדתית. בתרפ''ב עלתה לארץ. בביתה התאכסן חמיד הרב ישעי' שפירא ז"ל שהיה דודה. בסביבתה הגו ויזמו' רעיון בניית "כפר חסידים‭. ''‬הפליאה כל י יודעיד, בנועם הליכותיה וברוב ידיעותיה. ‭. _TnvMn ‬

ב'הפועל המזרחי הערב ב־‭'6. 30‬ישיבת ועדת קליטת עולים הדשים. "מאז ועד היום" . הערב ב־‭8. 45‬ באולם אדיםון . בירושלים, הצגת המערכונים "מאז ועד היום" לטובת הליגה למלחמה בשחפת סניף ירושלים. תערוכת ?פרי ירושלים הענבים חסודי חיום י בחחנח הנםיון _חחקלאית " שבעין־עאדוב ליד ירושלים (סמוכה לכפר עציה‭. (‬ נחוצה תרומת דם‭, !‬־ ? דרוש באופן דחוף ' חורם דם מתנדב בשביל רב ?חולה אנוש. לפנות לבית החולים' "הדסה‭, "‬ירושלים, בשביל הרב ווייזר. ; ; המועצה הדתית לקהלת י ירושלים מודיעה ־כי בעש"ק י;שובה שמרו את זמני הפסקת התנועה לתל אביב: ‭". ‬אגד‭, "‬ י אביב—ציון, דרום‭.., ‬יהודה, עתיד, קשר.