⁨⁨הצפירה⁩, 14 אוקטובר 1926⁩ — ר ש מ י םימג מדגרס" א י הפאז דוט י _• _) [⁨כתבה⁩]

ר ש מ י םימג מדגרס" א י הפאז דוט י _• _)

_ומכרוב מאת סופרנו הקבוע בווי נה )

ו א _רצמז' הברית 90 אירופה, זהו רעיוגם הגעלה והלומם היפה של גדו‭--‬-לי האגושות סט. פיערר, גפוליאו_^ דאנטה, גטה, נימשה, אבציני, והוגו. הכבושים הטכגיים' . _*אמצעי־הקוטר גיקציה ביבשה, בים ובאדר, קרבו את עמי אירופה הרהוקים, עשז אותם לשכגים ממש, ויעמידום לפני _האלטנך נטיבה: או להיות כשכנים כעלי בריח, באהבה ושלום תמידי, או שיהיו עוינים ושוממים זה את זה וחיים במצב של מלחמה תמידית. התפחהותה המודרנית של הטכניקה התעשיתית שבאמריקה, התוצרת ההמונית הנהר• גה שם, תכרית עתה גם את אירופה להנהיג את שיטת־תוצרה זו. השיטה הזאת דורשת כר נרהב ‭%0‬ פרודוקציח ושוק פנימי גדול המוכשר לעכלה ואם לאו — הורבךכליה כלכלית צפוי ‭_5"‬ה. ורק איחודן הכלכלי של ארצות איה־ פה תציל אותן. חחה־השלוס _הוורסאי־ לי גתן"אוטונומית־מכס" לשבע ממשלות הדשות והגדיל על ידי כך את מספר גבולי המכס באירופה בשמונה עשר אלף• קילומטר. ומאז סגרה על עצמה כל מדינה _בהומת־מכם למען

שתוצרתה הפנימית תוכל . להתחרות עם . זו הבאה מהו"ל והתוצאות־ היוצאות מזה לכל ממשלה באירופה: החד צרה הפגיטית בארץ היא יותר־יקרח מתוצרת הו"ל. כל מדיגח שחומת־ מכס סגרה עליה תאלץ אח היא' להתגדר בנדדמכס בפני _התמןךח הזרה. והיוצא מזה ששוק מכירת התוצרה יקטן, הוצאות התעשיה תגדלגה זצרכי ההיים יתיקרו. על שכד הפועל אי אפשר _להוסיו_* ומכאן שביתות ואנדרולומיסיות כלכליות, ובכדי למצוא מוצא ממצב זה תבקש לה כל ממשלה מחוץ ז לתהומיה שוק הדש בשמ_§ תגצרתה: מושבות, פרוטקטורמים, _מנדטימ וכר) ובהתחרות ממשלות אחדות בשל שוק כזה יפרצו כרניל סכסוכיב_* ומל־ הטות־דמים. ולנהל מלהמה בימיט האלה, בימי ההתקדמות הטכנית של אמצעי המלחמה המודרניים, הכי זה אומד ששני העמים הלוהטים ינוצחו וזכרם ימה מתהת השמים. יצירת אר‭--‬-צות הברית של אירופה הכרחית היא איפוא. ובשלש דרבים אפשר ‭. !‬הניע ‭(* \\. X !‬ נתאהב מסבה טכנית.

א_$זז: בטול מגבול י* _ןןסטרטניימ שבין עמי אירופה, כלומר: יסוך ביתי דין מפשר אירופאי, א_^ך_, יהייב בל ממשלת להכנע לו בשעת בל סכסוך יסורהתאהדות־מכם אירופאית‭, "‬ אשר תמנע " בעד כל התהרות כלכלית בין עמיה, והבטחות !כויות עמי־המיעוט באירופה. ותורה זו מצאה לה ממי* נלהב ומסור, באציל המלומד הצעיד, הפילוסוף) והמדינאי המצוין הגרח ד"ד קודנהוףו קלרגי. שששנים . נמסה לה אדם צעיר זה בהתלהבות ק נאית, נסע מבירה לבירה, נשא ונתן עם מדינאים וכר, כתב ספרים מצוינים ומאמרים יפים, נשא נאומים ויסד סניפים טאך אין־ופאימ, על שרכ'ט לו את העתונות, ואהריה את נדול_*י־המדי_85יט והמלומדים באירופה וגם לכנס את הקונגרס הפאךהאירופאי הראשון בווינה‭.. ‬ הכגות רבות קדמו לו לקונגרס זה, בי הבטח. הבטיחו כמעט ב_$ קברניטי טמשלות־אירופה להשתהףז בג ואולמ לפוח קטן מספר הרשטיים" _הא>ר. ולעומת זאת גדל מספד " האקס־מיויס־ טרים וכר כלומר: הב_*תי רשמיים‭. ''‬ ואולם דיו לקוגגרס " זה שבאו אליו _עתונאיפ, טלוטדים סופרים ואמנים גדולים מעשרים ושמונה ארצות־אירד פה, והוכיחו, כי אמנם גדול כבר כהה של תנועה 1ג וכי עתיר נחל נשקו*

בין צירי הקוגנרס היח נשיא הרייכסטאג הגרמגי פויל לעבע, מי שהית נשיא המיניסטרים בנרמניה, הד ייר ווירטה, אהד ממגהל' הצנטרום וציר לרייכסטאג הד ייר מוטלטאן, המיניטטדים: _שישענוב• (בולגריה‭, (‬ ;פוםטא‭). ‬אסטוניה‭, (‬פוליטיט (יון‭, (‬ לוקאש ' (אוגנריה‭, (‬ קרושיץ (יונוסלבד יה‭, (‬שוטטר (_ציכוסלובקיה‭, (‬ רא ט ס ‭' )‬ אזסטריח‭, (‬האמבסדוריט: ‭,. ‬הצרפתי, ' הבלני, הפינלגדי בתור באי־כח, ה ר ש מ יי ם של ממשלותיהם, הנסיכים: כוקא( ' רומניה‭, (‬ספורצא (איטליה‭, (‬וכוי, מי שהית נשיא _המיי ניסטרים ברוסיה: קרנסקי, הציר לסיים הפולני דומבדובסקי;לדניצקי (פולגיה‭, (‬המלומדים, הסו&רים והא־ מנים: טרופי וואלףו (ברלין‭, (‬נולדשיר (אוסטריה‭, (‬דיליסי (צרפת‭, (‬ארטור _/שניצלר, •עמיל לודוויג, קורט הילד, ברוניסלב הוברמן‭), ‬כולם 'יחידים/

וכוי וכוי. שלחו אם ברכתם• לקונג רם ובקשו סליהה על אי־יכלתם . להופיע: נשיא הרפובליקה הצ'כית: מסרק‭,, ‬ הטיגיטטר בנש, נשיא המיניטטריםו הגרמני ר"ר מרקם, הציר הצרפתי לפרלמנט הצרפתי בודל, לואיזי לוצא־ מו (אימליה‭, (‬ליאון בלום, המיניסטר _בריאן (צרפת‭, (‬המיגיטטר למושבות! באגגליח אמרי, מקם פייגהרד, הוגו פו;הוהינםטל, פרנץ בערםעל, וואדי בורג, קרגגי, האוניברסיטות בטוקיו ובוואשיגגטון וכו' וכף. מלבד הפתיהה והגעילח חחגיגית, גוער הקוגגרס לשלש מועצות: (שלשה ימים) למועצה _פוליטית, כלכלית ורוהגית־תרבותית, ובהן הרצו הרצאות מצויגות. וכוחים במובן _הרניל " כמעט 8לא חיו. כי כל הנואמים והמתוכחים'' גשאו נאומים ברוחן של דקל־

רציות, והוכיחו את _גחיצותן של אר" צות הברית של אירופה. ולעומת זאת _עי־דה ראולם־הקוגגרס במשך כל הזמן הוזאדכות משוגה . ובכל רגע רעשו חסמים ממהיאות כפים סואגות וקריאות הידד. התלהבות זו הגיעח לפגי טגעילת הקוגגרס ער לידי _אבסורד: אובציות סוערוח, מהיאות כפים ודפיקות דגליט וקריאות: "יהי ‭"1 , ‬ עד לאין קץ לכבוד עורך הקונגדט מגרז_* _קודפהוה, הצירים והנואמיט על. הבימה מחבקים ונושקים זה לזחי וכוי. כל זה פנם במדה ידועה• את המהלך הרציני של הטו"מ בקגנגרם, הוו רגעים שנדמה היה כי אך קוגגרט יהודי הוא, כי ראשי המרצים והנואמים עבדים היו. הפתעות בקונגרס היו גאומו של קרנ־ סקי ונאומו הכלכלי המצוין של הכנר הובומז‭:!. ‬

לאי חסרו 11 מומנטים דרמטיים ובשעת נעילתו, כרתו בריית אהים לעיני כל הקהל ולקול ' מתיאת בפי‭' 5‬ םועתת בי'כ־ הנוער והסטודנמים בצרפת, גרמניה ופולניה, ויהבקו וינשקו זה לזה וישבעו ויצהירו בי נוער הארצות האלה לא ילך יותר בדרך מוריו ומדריכיו, שלא ידעו למנוע בעד מלהמת־הדמים הנוראה בשנתי ‭. 1914‬ הקוגגרס נפתה וננעל בנגינה (פתה הפרום' ;שוץ ונעל ברוניםלאוו י חובר־ מאז_4 י ‭: *‬ מ. אונגדפלד