⁨⁨הצפירה⁩, 16 פברואר 1913⁩ — המלהטה ? [⁨כתבה⁩]

המלהטה ?

_עומזימות _מדמיזת‭. (‬ י_^ . י . י ? אוסטריה ורוסיה. § פ א ר י ז. העתוגים הצרפתים מדברים בקר רוח על אדור. המאמר הרשמי שנדפס בעתון _, פרעמדענבלאטט" בדבר מלאכות‭' . *. ‬ של הנסיך הוהנלוהע _בפטרבירנ והם מוכיחים, ש_^ותו המאמר אינו מוכיח כלום. כל זמן שהצבא עומד הכן לצאת למלחמה —כותבים אותם העתזנים—וכל זמן שאוסטריה מוחה כננד מסירת _םקוטאךי למונטינינריםאין לקוות לשום . שנוי במצב הכללי. י וו י נ א‭,. ‬אף על פי שבהוני יודעי דבר חו'צבים את התשובה י שנדפסה _בעתון הרשמי הרוסי , ר_$םפיא" — לנוחה, בכל זאת מהויס הפוליטיים את דעתם, שעכשו אץ להעלות ‭:. ‬ כן ל . על הדעת‭__, ‬ שהיחס שבין אוסטריה ורוסיה יוטב, בי _^גיגודשבהעקפותיהן של שהי הממשלות " עודנו בעצם חומו ‭. _:;‬ ל * נ~ד דן ד_^תוניס ?_מחוןם‭:. ‬אדו דעתם‭., ‬ שמלאכוסו של הנסיך הוקנ_^והע לא הביאך. שים תוצאות טובות. ו ו י נ א. י כל העתוגים היוצאים . פה, . ?מלכך, העתון ‭" '‬ _, נייע פרייע פרעססע" דנים בדבר התשובה שנדפסה _בעתון _, ר_$ססי‭"_8‬ עלהמאמר _^ של ה# פרעמדענבלאטט" על אתת טלאכותו של הוהנלוהע, ומוביהיס, שהמלאכות לא הועילה כלום.

בשדה המלהכ"ה. ב י ל נ ר א ד. _מםקזפאד־ 'מודיעיםי, ששמי נשמע * ־ ול התותחים מעבר קאלקאנדעלען. משערים, שצבא כרכיה שב להרעיש על י בפרי אלבניה, אשר יושביהם מתקוממים כפני הסרבים. ליד אוהדידה נפוצה המלחמה. קונםטנטינופול, שלטונות הצבא שלהו את כל הנדודים אשר נשארו עוד בספינות לעבד טידיה. ו ו י ג א. מקזנסטנטיניפול' מודיעים, שהבולגרים, כהםונם טאת שורת טשאטאלדזה, הציתו באש את התחנה טשרקסוי. רומי. לעתוניט היוצאים פה מודיעים, שטבין המונטינינרים נפלו במשך הימים האחרונים ליד סקומארי 5000 חללים; סופיה. ממחנה‭.. ‬הכנלנרים ‭_^. ‬שר. ליד אדךיאנזנוגל_, מודיעים, שהדדעשה על העיד הולכת ונמשכת. כל העיר יי בוערת באש‭'':. ‬ י' ־ י •? ־ ‭':?:?‬ ־ . ז- ' •י. סופיה. ממשלת בולגריה :הסכימה . להרשות למקצתם של 'בגי חו•?ל השוד\ם ־באדריאגיפול לצאת מן העיר, אך בתנאי, שימסרו לה רשימה מדויקת של כל בגי הויל השוהים שם, כדי . שתוכל למתוח בקרת על היוצאיס. קונסטנטינופול. בשורת משאטאלדזה היתד, אתמול תנועה עצוטה מאד. בצד דרופי-מערבי הניחו הטורקים על'• ' ־מהגה הבולגרים. נדוד אחד של האגף השמאלי אשזל-לטורקיה. הפריח , את , הבולנדים לסגת ליד טשיפליה. י‭-':. "‬ ־ ־ ‭. :'‬ י ? י־ י‭"', ‬•־

פאדיד_^אחד העתזנים מודיע, שבנאליפזלי נהלו הבולגרים נצחון. אתמול היה •שם' קרב. ליל' בזלאיר> הצי היוני תמך ביד הבולנדים‭:, ‬ יאשר לכדו את בולאיר. כקרב השהחף נם צי טורקיה. הקרב נטשך שעות אחדות ובו נפלו חללים רבים. לנצחונם של הבולנדים הועיל צי מן. ־_^הידיעה• מאת זקוקה עוד לאישור. , פאריז, בחוד שמועה גרפס היום בעתונים_, שביד יון הצליח להעלות על היבשה כאחד המקומות ‭15, 000‬ הייליס • ל ל נ;ד ז ן. מקונםטנטינזפול מודיעים;שרובו של צבא בולגריה הזלך _ונםונ לעברמשודלו* בץ החלוץ של טוו_^ה זבץ' היל המאסף של בולגריה מחרבות החגדוח. מצב הבריאות של היל טורקיה הוטב ואך אמצעי ההובלה חסדים ל*בא טורקןה־. מןוסארי‭-. ‬י *מינייד. חמלן ניקוליי־נשא נאום למי הצבא ואמר בנאומו, שבאם יכבוש צבא ממםיגיגדו את סקזטארי, לא *ונל שום כה שבעולם ל_* , ־ זציאה מהחח יל _ממטיגינרו, _יוא יב‭?*‬ל*ת ?_מולת 9 *העיך ©ממו ך *חף _גמי , _םי ‭_^ . ‬

שחטודקימי הצעירימ כבשו את הממשלה תחת יךס. מפיציס שס חוברת שנדפסה בפאריז ע"ד נקמת דמנאדס* פחה מאת הועד ל_"אחדות וקדמה* . לפי _: השמועות גטבעה אנית"המלחמה , אסארי‭, "‬ שהובילה למידיה את הפרשים הקורדים וגטבעו ‭7, 000 ‬

_קזהלימ. הממשלה שותקת עיר המלחמה ליד בולאיר, שהמצב שמ רע. בקאביגט המיגיטטריס גתהוו סכסוכימ ' רוויזיה הגדול וחשיך"אול־איםלס וכן סעיר"פחה גוטים לשלוט ומיגיסטר הפגימ דורש להמשיך את המלחמה. כ א מ ז ם. באגיה האוסטרית #כוקוביגה" באו 34 בלקגיים. לפי. דברי רב החובל . הושיבו הטורקים בקיג־ םמגטיגופול את האנשים דאלהבאגיה בתור נוסעים וקנו בעדם ברמיסים עד החוף איגובזלי‭.. ‬כאשך יצאה האגיה מן העיר הרגיש דב"החובל בחמשה' זגדרמיס מזויגיס, והוברר, כי האגשיס האלה מובלים כתור שבויים אל המאסר, אז צור, להסיר את כלי הדין מעל . הז_'נררטיס ולא נתן להוריד את השבויים אל החוף _בא־ניבולי. בדיזא נסו הטורקים להוריד את הבלקניים ביד חזקה, אולם הטלחים הטזזינים שלכזקזבינה ' הגינו י עליהם " והביאום לבאטום. ברשיונו של שר• הפלך ירדו הבלקניס על החוף בקריאות: . חחי תסיר, ז יהי דב החזכל ן" הס אומדים, כי נאסרו פתאם בקונסטנטיגופול והובלו למאסר. הקונסול חיוני והסלכים הנמצאים בעיר מאספים בעדם נדבות, כיי אין להם כל. ב, ודאפשט. העתון _, אפילנאד"בדברו על המצב הפיננסי שבמרינה כותב: _" אנחגו עוטרים לפני שמיטה אקונומית שלמד‭. ", ‬ מ א ל ם ה, לאניה הטורקית , המיתה" שבאה הנד. הודיעו, השלטונים, בי תעזוב את הנטל בטשך 24 שעות . חושבים . כי האניה • הולכת לאיי היאניים. ‭???‬ • ?

. לונדון. •לפיהידיעות ־ דבאות 'מצטיגיד, גרמו אכד-ות-המונטיגיגרים על יד סקוטארי להפסיק את המלחטה במקום הזר, לזמן ארוך. מספר הנפצעים המובאים לצטיניז/ פודגוריצה וריקה רב ועצום מ*ד. העזרה המדיצינית אינה מספיקה.

ממיניה ובולגריה. ו ו י נ א. לעתוןוויענער אלגעמיינע צייט' . מודיעים _" מסופיה, שמהלכדז של ההתיעצות שבין ציר רומיניד, גהיקא ובין םאראפוב הי י ה לא נעים. סופיה. בחוגי יודעי דבר אומרים, שההתיעצות כין רומיניה ובולגריה מלצאת מכשולים על דרכה. ' ו ו ינ א. לעתזן . נייע פרייע פרעסםל' י כודיעים מברלין‭_^, ‬שבחזני הפוליטיים שם‭-.. ‬ חושבומ‭.. :., ‬שכולגריה מתעקשת ואינה רוצהלהסכים " לדרישותיה של _רומיניח , מפני שברית כרותה בסהר בין בז לגדיה וכין תסיה. ‭: ?'‬ ס ו פ י ח. בחוני יודעי דבר אומרים , שדרישותיה של רומיניה הן נפרזות, ואין לקבלן. ההתיעצות שבין שני הצדדים תופר במהרה‭... . ‬

םרב_*ה _והוואטיקן " '־ • בי יל ?נ ר א ד. _מיניבטר ההשכלה ' בסרכיה הודיע בשיחתו עם העתונאים‭?_, ‬ ־ -שמטרתה ?של ־סרביה ככריתת' ברית עם הוואטיקן ברומי היא: להוציא מתחת יר אוסטריה את האפוטרופסות על הקתולים שבאלבניה. ־ הפעולות בדבר השלום. ק ו 'ג ס ט נ י ט נ ו פ ז ל. בחוגי הפוליטיים פד. מקוים, שבמהרה יתהדש המשא ומתן כדבר השלום ובודאי שבמהרה יביא לי ת תוצאות. פאריז‭''. ‬מקונכטנטינופולמודיעים'לעתון "עבא די פאריז' _/ שכחו‭*!?‬• הממשלה " שבטורקיה שואפים לחרש י את המשא ומתן בדבר" השילום, י אך לא עלי היסודות י שהציעה ממשלת צרפת;לפי השמועה אומרת טורקיה לתת לבולגריה את כל השטח שבצפונה של רציעת מידיה—אדריאניפול, והעיר אדדיאנופול תהיה למושב למושלכנים ושלטון לבד יהיה לה. אלבניה. ב דל י ן. העתון _" פ_^ס. ציימ•" מודיע, שכבר הוחלט לחת לאלבניה חופש ושש ממלבזת תהיינה האפוטרופסות עליה, בלי שום זביית יתרות לאוסטריה ואיטליה. ציר רוסיה הכניס הצעד, אל זעידת הצירים בלונדון, ליםד קומיםיה מיוחדת לחקור את האטנמדפיד, של אלבניה. הועידה' דהתה את ההצעה הזאת;מפני שהיא עלולה להמשיך זמן. רב את בירור שאלת אלבניה.

_ןעפ"י _פזכגות _הטלגרף ;זפטרגורגית‭. {. ‬ ד‭/;‬ר_*כסיא" בדבר מלאכוהו על הודנלודע ‭** . ‬פטרנווו, ה " ראכסיא" אומרת ידבר המאמר של הפרעטדענבלאטט ' את הדברים האלה. •;אנהנוטקדטיס _" בברכה את הרעיונות האלה, טפני• שהם הונהו ליסוד _הידזסיס שלנז אל ממלכות הבלקן. הפרזנדטה הפוליטית של רוסיה מיוסדת על ההכרה, בי הבלקנים שייכים לממלכות הבלקן וכי אחרי שהכל יכירו גיורו בעיקר זח יעברו ויבטלו בל הסכסוכים שבץ 'ריסיה וביןאוםטדיה־אוגגדיה. ושאיפתה האמתית הזאת של דומיה להנשטת־ • הפרוגרמה הזאת כתום־לבב תשמש ערובה נכוונה, שהיא תוכל למלא את תעודתה ההיסטורית הזאת‭. "‬ ווינא. בהונים הדפלומטייסאומרים, מהכוונות הצפונות כמאמרי ה, ד_$םסיא * והפרעמדענבלאטט * זיתד " עתוני וויגא. הן, שבעתיד _הכךזב תזכלגה שתי הממשלות לאחוז באמצעים להפחתת ההזריינות במקומות השייכים להמאודעות בבלקן. ‭(—}‬ מזפ*ה. בטשאטאלדזה היו חליפות •דיות _בץהענמ־ות הקדומות. אחרישירידחם של הטורקים אל החוף לא הצליחה בפארקיאוי הרגו ושחטו את התושבים מוצרים. הוברר י שבץ אלה שירדו אל החוף היה נם ענווער"גיי. י 5 ו ר ‭% 2‬ ר י צ ה. אבדות ד"מזגטיניגריס אצל בארדאגאולי, שעור לא הובררו במלואן‭;, ‬מגיעות לשלשת אלפים איש. שני ימי המנוחה הפרעז רק עי * יריות בודדות, של _!_תיתהימ. הצבא עסוק בקבזדת ההרוגים. מצג _מ־זה י_*המאד. המלך יצא לצטיגיה. גוקאירש* לפידי_^־יעוחהבאותמקוופטנטיוופול _םזגלימ הנוצרים שמ, _וביהלד היונים, רדיפות דנות מעת