⁨⁨הצפירה⁩, 2 ינואר 1912⁩ — חדשות היום [⁨כתבה⁩]

חדשות היום

כפי הגשטע מתמגה סגן _הפרוקירור בפמדכורג, _ג_^ רסאק, לדירקטור. של הדפרטמנט _לפיליציה, י־י־ הקנרידט' למשרת מיגיסטרי־המכ־חר, במקומו של מיםאשוב, הוא ס. וועבער, סגן המיניסטר לכספים. חושבים, כי יתמנה בראשית יאנואר ‭— . 1912‬ נערכה הרשימה של . חברי מועצת הממלכה לשנה החדשה, בהסכמתם של ראש _המיניסטרים וראש ' המועצה של הטמלכה. שנוים גדולים לא נעשו ברשימה. יתמנו . לחברי המועצה: המיניסטר טאקארוב;י. גריגו• יוכיץ . וריריוז'ינםקי. . י‭. . ..... ‬ • ‭. —‬ לפני . שלשח ירחים נמצאה בליגונה, לא הרחק ־מפטרבורג, מיתה של אשד, אחת הרוגה. עכשו נודעו פרטי הרצח - הרוציד ' הוא• הפושע הבורח 'טב"ץזיהאסורים ניטשקוב, הוא השהחף בשנת 1905 במרד. המזוין במוסקבה, אחרי כן השתתף בחכורה שי ‭*}‬נרכיםמימ יבקוקז • _לדון־ געי " ון מעשי שוד לעבודת פרך וברח ממאסרו ‭., ‬במוסקבה חתישכ 'בשם־ אחר ושם התורע להעלמה קוטובה והבטיח. לשאת אותה ראשה. אולם בעברו ' ?פטרנזרג בגד בה. כשנזדע הדכד לארזקתו באח לעיר המלוכה ואימה עליו שהגלה: את סודו, י אוהחליט י להפטר הימנה והביאה לליגובה ושם שחט אלתה ושדד את כספה ונעלם. — נגמד הדין ע"ד רצח נפשו של _הגפיך דאדיש י • קיליאני. הנסיך דאדיאני, י ששבר -את הרוצחים, גהון להשלח לעמדת _פי־ך לעשרים שנה. הרוצחים בובאחידזה יאלשיביי—לי"ב שנה, קוחירזה לעשר שגיס. הגסיכה ראדו‭_34?‬_ןליאני יצאה זכאית ברינה,

— במינסק התחיל להתברר דינם של י"א _מפירים 4 שעשו מעשי פרעות בבית הסוחר בנזריםוב. הם נסו ‭* '‬ ברוח ובבוא השומר איוואגינקא התנפלו עליז האחים אנרמוכי_^ להוציא מכיסו את _יזאקדת והתחילו לירות עליו והמיתוהו. * הנוטרים לא יכלו להרגיע את הקשר. האסירים חסמו את המבגא של מסדרון בית־הסורד ולא, בתנו לאיש _להכנם. בל הלילה שמג השומרים מצור על הבית ורק י יפנות בוקד בא לגיון של חיילים ממינסק עט שר השוטרים בראשם 1חס. הכניסו סדר בגית'המועי?

— כפי הנשמע לא תעבור ה _" אנקסיה" של חעלמח מדת פירי על ידי המלאך הרוסי בפקין בלי תוצאות חשובות. אבי העלמה השדודה הודיע על אדות המאורע לחמיניסטר די"םילוו בפאריז וחמיניםטר הודיע לסאזונוב_, המיניסטר הרוסי. המלאך קורוסטוביץ נקרא לקוקוכצוב לתת באיריס על זח, וכפי שיש לשער, לא ישוב עוד לכהונתו לפקין, מפני שהמעשה הזה עורר כנגדי את כל הספירות הרפלומטיות. ־— שלשום נכנס להאוגיברסיטה 'הפטרבורנית הרקטור גדים והודיע להפדופיסור ספיראנסקי, כתום שיעורו, כי הוא קבל מכחב מאת המיניסטר קאסו בהודעה, שספיראגםקי מקבל פטורין מהאוניברסימה _, על אשד לא הטיף לקח באוניברסיטה ביום מותו _^ל הגרף ליאו טולסטוי. על הםמודנטימ עשה המאורע . רושם מחריר. הפרופיסור הפסיק מיד את עבודת הבחינה ויצא מהאוניברסיטה. עונו הוא זה: ביום 7 גוביטבר בא הפרופיסור לקרוא את שיעורו הרגיל. באולם מצא בשלשת אלפים סטודנטים. הס בקשוהו, שיקרא להם. לקח בדבר טולסטוי. ספיראנסקי מלא את בקשתם ואחרי אשר תאר את צורחו הרוחנית שלטולםםוי עבר לקריאת שיעורו, אך מתוך שסערת הרוח של הסטודנטים גדלה, הוכרח להפסיק את חשיעור, בהסכמתו של הרקטור. — י ראש מועצת הממלכה, אקיטוי, שלח מצתכ פרטי לכל חברי המועצה, שבו הזהירם להמעיט בוטחים וכדברים' בין באספות הכלליות של המועצה ו י כין בישיבות הקומיסיות. המכתב עורר תרעומת מצד החברים. ‭-:‬יי ‭- ?‬ כפי הנשמע יתחיל שוב לצאת מראשית השגה החדשה העתון‭,. ‬רוסי בעריכתו של אליקסיי מובורין.

— הסטורגט גואבוב בקיוב תובע לדי י ן את עורכי העחוניס , קיוב, מיסל'י/ , קיעוו. פאטשטא‭_,, *‬_פאשל;נו• בוסטי* ועוד‭. ;‬על אשר הדפיסו טאטרים הטעליכים את כבודו לרגל הדימונסטרציה, שערך כראש _הסויוןניקים נגד בית המלאכות האוסטרי.

⁨לחיצה על "ביטול" תעצור את ההדרכה. לחיצה על "אישור" או בכל מקום אחר תמשיך את ההדרכה⁩

⁨להסתרת חלונית המידע או התאמת את רוחב הצפיין⁩

⁨להגדלת הצפיין⁩

⁨להקטנת הצפיין⁩

⁨מעבר לגיליון הקודם⁩

⁨מעבר לדף המידע על הכותר - לצפייה ברשימת כל הגיליונות⁩

⁨מעבר לגיליון הבא⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הקודמת⁩

⁨חזרה לרשימת תוצאות החיפוש⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הבאה⁩

⁨לחצו על הכפתור הימני של העכבר ועל ⁨מאמר⁩ כדי לצפות באפשרויות⁩

⁨הפעלת מצב QA⁩

⁨לגזור חלק מהעיתון⁩

⁨זום אין ⁩

⁨זום אאוט⁩