⁨⁨הצפירה⁩, 6 יוני 1902⁩ — חזון היום. [⁨כתבה⁩]

חזון היום.

בא פקידה מייתרת מהממשלה ‭23. ‬ אפריל ‭, 1902‬ הרם־ ן. יצהק מ—ץ" . — מה תאמרל על הפטריוט הנאמן לארץ מילדת זה‭—?‬ ישאל הסופד כהעתלן הנ"ל — י אדם בא ודואג לשלום המדינה יישר היא, אבל טתע לא הטרית הפטריוט חגככד הזה את כבודו להוכיח ולתראות את הרעה _שהםיריס הציונים יביאו ויגרמו לשלום המדינה ולמצב הממשלה? היודע הוא הפטריוט הנכבד הזה, כי אס לא יואיל ברצונו הטוב להוכיח את צדקת דבריו אלה, א?יאלץ לפתוח פיו _בטקים אחר, על ספסל ביתי־הטשפט ? תעתון ‭0_^_6001<1_^ 110200x11‬ יאמר זכי על " רבה מגוהכת כזו צריכים היינו רק למלא שתיק פיגו אא יצאה רק מפיל של איזה מאירויץ, א ך על זח ידאב תלב מאד בדעתנל, כי שם מאחורי חמתל תמצא " חברה" שלמה וקחל גדלל של נפשית יפית כאלו_, שנכונים בכל עת לחחנפל על אנשים כנים וישרים _לליריח במל אפל על כל תמרים ראש‭. "‬ העהון>ד ‭!01<. "‬ד‭1_*10‬נ ‭0_^_6001<111‬ יתאר את כל " תעלולי החשכים האלה ויאמר:כי אהרי שכבר " קצה גפשס של בגי ישראל תושבי חרסין בהרמת הנתעבות של הקגאימ הנבערים_, לאתרי ראותם כי אין עוד שימע מקרב אחיהם למעשיות" למשל מעין "

זה, כי הציונים מהפרנסים מכסף המיסיוניתם שבאגגאא אשר התנו עמהם ' להעביר את כל בני ישראל תישבי רלסיא על דתם — התלו כעת לבקש להם דרך בספירות הממשלה, להוליך שולל את הפקידים הגבוהים ברבות נתעבות ובמלשינות גסה ומכוערת שאין לה כל ים יד לשרש‭. "‬ ואנן מח נענה אבתרייהו ? האמנם נביט ונחשה על תעלולים כאלח ? האמנם נתן לבני קרת אלת לעשות מעשיהם בא מפי־יע? כפי שסידיעים לנו _מחרסין כבר הגישו מנהלי תת"ת את תרבת־־שבכתב לקטיגור הממשלת לתבוע את הפטריוט הנכבד לכסא המשפט, לתת דין להשבלן ברור על דבריו. ואמנם רק באיפן כזה יש תיכלת להלהם עם בריות יפות כאלו שדרך אנושית ישרה ותרביתית רחיקה מהן. רק באיפן בזח _ניכל לסתם פילת דוברי שקר ומוציאי דבר.

, הלא תראי, כי כבר אפס כת הסכל, כי ככר הלכו האנשים הטיבים שבנו הרהק מאד בדרך שאין _כר־נפש יכיל לעמוד כה, כי ככר הגדישו את סאה חעליליהס ויפריזו על מדת זדיגם _ימשיגת תהס , כי כבר עשי מה שעשי, מד, שאין הפה יכול לדבר והאזן לשמוע‭... ‬ ־ והיה אם גחשה לעת הזאת , מי יודע מה שתעלה עיר על דעתם חפקתית לעשית לנו וכמה ק ר ב נ ו ת ארם עיד יעלי על מזבת אולתם השובבה. ? _מחרסין כותבים לגו‭?, ‬כי הפטריוט הנכבד הזה יטייל בתיצות קרית ומתפאר בתכמהו יבגדל נפשו, כי הנדיל לעשית, וכי גם את במת בית הכנסת בתר א להטיף מעליה את נעם לקתו, ובשבת קדש לסדר אמור דרש ־ דרשה ארכת מתובלת במאמרי הז"ל ובמדרשים נעלמים_, בילקוטים ובתקוני זהר שתמציתה העקריח היא — דבר קטן מאד, כי הציונות היא הריסת הממשלה. עתה נחכה ונראה מה יואיל המלומד הזה להגיד בעמדו לפני כס המשפט , אבי ־־תד .

הגם על אלת גתשה וגתאפק ? האם גם ' על דבר כזה נכיט כקרירות לב ובמגותת גפש ‭'; ?‬חככהנוסיף . לתת את י כבודנו למרמס כראש חוצות לרנא בעלי הנפשות היפות שבנו, אשר כל אמצעי כשר וכל דרך ישר בעיניהם להשיג אח הפצס ‭. %‬הגה שלשה עחלגיס טונרדם לפנינו ‭_£" :‬נ_010טג‭. " 0_^60010_$. 3‬ ־ ‭1_£ 20300111"‬_ע‭0_#_600‬ , ג ‭!"*'*‬ס! ‭, "‬ הגה מכתבים. רבים כתובים לנו משם, ובלם מספרים בהתרגשות ובשאט גפש את דבר המקדח הנאלח שקרח כעיר חרסון. הלא זח לשון ‭%''‬־‭. "^ 01‬ כמאמר , מיוחד לזח ן " הרופאים יחאמו, כי נמצאים אנשים אשר ימצאו עגג ברצח אדם, בראוחם דם אדם גגרים ארצה, ועגג כזה מצא י. מ—ץ בשלחו חודעה גלויה למגהלי ה " _חלמיד חלדה" בחרםון‭,, ‬שאנחנו. מוצאים לנחוץ לתעתיקה כצ-־רתה בשלמות: י להאדלן המנהל אח חתלמלד חורה" ‭""‬ מאח החושב _חחרסיגי יצחק מ—ץ. חודעח. "על פי ההודעה . המילחדח אשר שלחחי להמפקח על בחי ספר לעם בפל ך הרסין על דבר ההשפעה הרעה והמזקח של המיתם הציונים על תלמידיהם ועל מצב הממשלה ושלום המדינת י ככלל , כמו כן על דבר אי־טלאוחמ אח הקי הפדגוגיח המאושרים, ללמד את השפה י העברית מרוסית, בלמדם אותה על פי שטח חדשח "עבריה בעבריח‭, "‬אח‭:!‬ צד ־ לחציע לפגי מנהלי ד " _חלמיד חורח" להפסיק אח למודי המוריםיחציוגים בבחי חתלמלד"תורח העומרים תחח חשגחתכם עד

⁨לחיצה על "ביטול" תעצור את ההדרכה. לחיצה על "אישור" או בכל מקום אחר תמשיך את ההדרכה⁩

⁨להסתרת חלונית המידע או התאמת את רוחב הצפיין⁩

⁨להגדלת הצפיין⁩

⁨להקטנת הצפיין⁩

⁨מעבר לגיליון הקודם⁩

⁨מעבר לדף המידע על הכותר - לצפייה ברשימת כל הגיליונות⁩

⁨מעבר לגיליון הבא⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הקודמת⁩

⁨חזרה לרשימת תוצאות החיפוש⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הבאה⁩

⁨לחצו על הכפתור הימני של העכבר ועל ⁨מאמר⁩ כדי לצפות באפשרויות⁩

⁨הפעלת מצב QA⁩

⁨לגזור חלק מהעיתון⁩

⁨זום אין ⁩

⁨זום אאוט⁩