⁨⁨השקפה⁩, 1 יולי 1904⁩ — המלהמה [⁨כתבה⁩]

המלהמה

— _העתינים דיפנים מתלוצצים כהעתיגיס ההיסיםאים הקר קול דיל כי ריסיה לא לשים ממשלה השלום בינה תהן לתיך יבין _יפןי _העהינים היפנים אמרים, מ יאיר. שהעתיניס הריסים. י מהינ' ער שהיפנים יבקשי לתיך העליב. היפנים אמרים העתיניס הללי• ? _ילחםי ער ‭, , ‬ טפת דם האתרינה יעד שתכלה י-פי־ יטת ה אחר־ י נה מכיסם קרס שיבאי בבקשה לפני אחת המטשלית _לתיך השלים. — כייס אחד חתמו על ששה ושמנים מליו ביפן סך ן ין של המלוה הפנימית. הםיקדו חתם שניר. על סך עשרים מליין ן, — בקיאים בתכסיסיי •הטלחמה אמרים כי מעשה נניד הספינית , _סקרידליב . ששלח אה _ספינית המלחמה של _ילדיביסתיק ל ה תנפל פת א ס ‭., ‬ על ספינית ההיבלה של היפני ם, היא אמנם מעשת יפת שיי נשירה, אבל לא היה שיה לשים בסכנה אי: ספינית המלחמה בגיל מעשה שעל כל טניס לא _ייכל בשים להכריע אפילי נטלי * איפן השערה אח מהל המלחמה . אבדת שלש ארבע ספינות היבלת ך אינן נחשביה כלים במלחמה. זה מקרה קטן ולא יחר. על כל פנים "כל תמהים יכלי הספינות _הריסיות לביא איך למימי יפן ולהשתמט 4 _מיספינית היפניות השמדות עליה ן ?אפשר רק לשער כי _־עיפי _- חזק הסתיר איר ים טעיני היפנים.

— בניי שינג הגיעי ידיעות, כי חיל ריסי תקף נים אחד מהיפנים שיצאי פיליגהיץ לקפח את הריסים _ההי _י כים לעיסת נטל-ארתיר. אחרי הנרד, קלה בסיגי היפנים לאהיר במרמה ויחישו הריסים לררף אחריהם. אז פני פת אם היפנים פנים לתייסיס רעברה גדילה ייפילי _ויתקפים מהם שמנה סאות איש . ויפני הריסים ייסני לאחור . ערף _היריעי גיר שינג לתעהי חימם כי במי יש עשרים מן ן , קדן רק אל רוסים יגליאאי יננ ארבעים הריסים מסיעים חיל של ששים ף אלף, אל איש דרימה יחשכי ' _"פנים כי הריסים חלבים _לתישי ף למען ך ע את נמל ארהור. בדפנישה הראשינה עם האויב יםגי _הריםיס אך לאחיר ‭— . ‬ לקיריפטקין הבאנה בכל _ייס ארבע חמש _רכבייז מיי אוח חי ל. — לפי דברי בקיאים כדבי־ ריסיה מיציאה על המלחמה מליו , ן ושמנה מאית אל רובל לייפ. ף — חשבי ומצאי כי ספיניה המלחמ* שהיי לתריסים ד מזר ת בקצת בתחלת המלחמה היו שייר. לא פחית משל ש מאיה מליו רובל. ן — בבל הכפרים בריסיה מפי ים האברים גל יניח מציירים ־ בין ממערכות המלחם* . בכל הציורים האלה הריסים הם המנצחים . בטשיטוי _י פו טיבעית לא ספינית הרוסים אלא של היפנים. על הנהר ילד הרוסים מגרשים את היפנים לעבר הנהר .

— בה עתין _, אםורסקי קראי" בתוב כי על סי מכתב פרטי לעיר בלנובוסצינסקי נודע בי חל ק מהדוסים היושבים ? בנמל אחזור העתיקו את מושבם לעיר היפנית נגזאקי והם יושבים שס שם תחת חסות _, מיוחדה והיפנים מתנהגים אתם טיב טאד. — כתבו של _עתין גרמני אחד _טסשר הרבה בשבחו של פסיד' הצבא היפנים. ועד נדול מצטיינים כי מקטן קהה _להעימדיס עליהם מםלאימ את , חובתם בדיוק נמוד, לכל פרטיה אינם מהרהרים אחרי מעשי , הפקידים העליונים, הם חרוצים ונמרים.

פטרב' ליםט' מספר פרטים מענינים ע"ר היהודי א גינםבור ג העתון הקבלן המספיק צרכי המלהמה לצכא הרוסי, נינזכירנ היא עתה אזרח נכבד לריריתיי המסחר ו בעל , ייעץ אותות כביד. לי צי _נד־ל להיכלה והמין משמשים עישי דבריי. המלחמה דראתה פעיי י הה על הנריליס. אחרטשימילפה הטפ' עסקיי _כחיף ‭()‬ היפנים מאתי שיי שת אלפי טין פחם, ונחיף שני : יפני חט_$י את אניית"־ אשר לנינםנרינ. *אילם היא לא התעצב יתר מרי הקט וידיי לא רפי. כבר בהחל המלחמה הצליח לי להביא לנמי _^ אית ו ר ארבע אני ת מעינית פחם ק 'ריפ‭, "‬והאנייה היי _נירביגיות יעליהן התניסס דגל נירכיגי , אנשי האניות ההן בהשאירם איתן _* למשמית" הלכי לארץ _םילדתם בטםת"ב הסיבירית. בהיית _לגינשבילג הרבה עסקים ביפן ידע, כסיכן, כי יפן מתיחסת בשנאה גדילה _לריסיה ובער מיער הודיע את הדבר הזה למקיםן הראיי. ינדילה מזי: שני ימים לפני ההתנפלות הראשינה על נמל ארתור ? הציע לפני נשידי חיל המצב כנמל ארהיר לצאת מ פקי המבצר באניית הי"ל ששכר. אלה שנסעי באנייתיי באי בלי פגע אל אי"ציה השלים. היא כת חש והרגיש מראש כי עתידה מלחמה ער לפריץ,

כי _>י י• כלי י י י י- י י• •י ה ‭. -‬ לו ר ו 1 הזמנות ד? • י* וי . ר- *ותת י י " -דייי כי _ציבים ‭-_^‬_י־יית יעדו שינים ירו _רלי־ו תדרישים -וי_^ידו י לגמל יר ‭*^‬ י• , אסף ן _ןי _ארידר_, בסך יתר על חצי מליין דיבל. את הצרכים ההם הניח כאסמיי בנמל ארתיר, יבראשית המלחמה מצאי כרם היעלה רכה. הא' גינסבירג עז כ את נמל ארתור ביים 27 מרס , שלשה מים לפני צאתו התראה עס האדמיראל המנ ח. _םקאריב_, ששלח את נינסכורנ לפטרבירנ עם מכתבים ושליחות, — ימת האס כאשד תחם המלחמה תשוב לשים מושכך ביפן ‭, ?‬ —שאל הסופר את הא' נינסכורג. בשים פנים —ענה תשיבה נמרצת. ל ך אבדות כל פקידי הצבא האלה מעצימה ואילם אהה לא ידעתם פנים בפנים , ואני‭... ‬ביניהם , היו לי הרכה ידידים טיכים. — מיס קב ה החכרה דמיסייניר, קבלה כנר. ב מאה הבישיף ניקילא הכיהכ כי למריה המלחמה יש לכנסיה הפריסלבית חירור. מיפן, גמירה יבטיחה היא מכל פנע, על המיםיה הנן משמרת קביעת בכל ממלכה יפן יצאי פקידת הממשלה לשטר את הפריסלבים מכל פנע רע , ד"זורנאל די ספ"ב‭, _, "‬_תסםוך אל _עולמות הפוליטיקה _תחיצינית של

רוסיה, מזהיר מפני העצבות ואנינות הדעת. השמועות הכאות — מודה מה"ע זה - לא טובות הן, אבל בשביל בך חובה להזהד מן הבהלת, ולהוסיף אמץ. דגו_' ווימ" ממלאת אהרי דברי מה"ע החשוב הזה ואוס ר ת שתבירזה ‭, , , "‬ הפטרבי־נית ל קתה נ"כ , לא בצדק* במרה שהורה. היא מודיעה* באחד הימים האחרונים, לאמר : למל השמועות שבאו מהמזרח הרחוק היתד. ריח

הבירזה נכאה. רשות — אומרת הנאוו, מרי— לאשר, רגשנית לתת לכל רוח שאינה מצויה לזעזע את עצביה, אך לא לצבור גדול של אנשים סוחרים בעלי נסיין, הצרי בים לדעת, כי מלחמה היא מלחמה. מה החרדה ן וכי לא ידע איש, כי יש אשד כתחלת המלחמה יקרו אסונות 1 הכל יודעים —אומרת הנאור ור' -שיפן הכינה א"ע כמשך עשר שנים, ורוסיה לא היתד. מובנת כלל. גם הבל יודעים, כי יפן מנהלת את המלחמה בקרבת ארצה, ורוסיה אנוסה לשלוח את צבאותיה עד קצר ארץ, במרחק _צדול ונורא מאד. אבל - שואל מה"ע הזד. — טי פתי יאמין בהגדות תפלות של כסה וכמה מן הבירזאים, האומרים, שאין כל תקוה לרוסית לבוא אל מטרתה במלחמה הזאת י ממלכה אדירה כי־וסיד. לא תשוב אחור מפני יפן, חובה תהית לשלוח י . ולהוסיף ולשלוח מהנות צבא — וסוף סוף הלא כזאתנבא קורופטקין םי־א־ו‭. &‬ בהעתץ ברל' תגבלט נתפרסמה אגרת במערכות המלהמה כחוב שם לאמר: אירופא נתנה ליעיניה את מכחד כלי זייגח ונשקה. ועתח לוחמת חאחרונח ככל מיצי הערמה והמזטה שהא&ייס מצטיינים בהז. כל העם רדפוני לוקח חלק

במלחמה הנוכחית. טהמיקדו שנתן בעיגון את אוצרות ארמונו וסגולתיו עד הפועל העני החושך מפתו אגורה ומנרבה לאחיו בצבא הלוחם את מלחמתו, אי אפשר לנבא מראש, מי ינחל את חנצחון, אבל זה נעלה מכל ספק, כי המלחמה? האחרונה איננה מלחסת י פ ו נ ה ב ר ו ס י ה כי אם מלחמת אסיה ב א ר ו פ ה יפוניה מרגישה את עצמה מוכרחת לחיות הראשונה במלחמה שני חלקי התבל זה בזה ‭" . ‬ אצלנו במזרח תרחיק ממלא הרעיון האחד את לב כל‭, :‬סו ף כ ל ס ו ף צריכה רוסיה לצאת מהמלחמ ה הנכהית בזר נצחו . אי אפשר ן שיפ;תריע _בנצת־ן על ממלכת אירופית. אסיה כלח מבטת בעינים פקוחות על כל הנעשה על שדי המלחמח. _קיראים פה למלחמח זו תחבולה פוליטית של אנגליה. שחבלה אחרי שנצהונה בדרום אפריקה לא הבאה לה את התועלת המקוה. אולם אפשר ואפשר, כי עשן התעברה שהבעירה יגיע גש עד הודו האנגלית ויחשיך לה את שמשה המאיר לה שמה. המלחמה האחרונה מלמדח. בי אפשר לפזר מוקשים בים שיכולים לחביא מות ואבדון י־האויב. אולם הרוח וחגלים שיחקים לפעמים _בהמוקשים האלה ומשליכים אותם אל כל עבר וכל הטומן מוקשים לאחר יוכל בעצמו י _י הםגע בם ולרדת מצו לגת י ס.

חברון. בין שני מושלשיס פרצת טריבה. _ייקס אחד יידקר את רעהו כחנית וים ל הדקור מתכ י וסס ידמו , ו הוא מונח על ערש דר. הרוצח לא נתקירה דעתי כזה יידקר סיס יקר מבעל ריבי, וינס על נפשי. הממשלה סשתרלת ככל עז לתססי . ־־־ התרגשות בעיר ע"יביה"ס_, ו בכל םנית שאני פינים נפגוש אנש י ם ש י נ י ם , מתלחשים. מתפללליס עד כיה'ס. האשכנזים ירקעו כרגלים ובאחת יקראו כי לא יתנו בניהם לביה"ס, ונראה איך ימול דבר • המודיע מחבריו .

צפת. נסתהה מהלקה הדשה מהדאר ברהוכ היהודים . הסלחסת סעניגית סאד את ותושבי צסת מגדול עד קטן, מזקן עד נער, מהרצען עד הרב—כלס מבקשים לרעת החדשות האהר _נית, איזו ספינה נטבעה יכאיזה מקים. כישיבה, כמ ו בכית המד ר ש , ובבי -ת המרחץ, _היכיחים עזיס מאד. ה " לטדניס" מזינים במשקפים קוראים לפני ההמון התלנרטיס של ה " השקסרד . עין זתון. ארבה ככד כסה את כרמי עין זתין, יכל בני המושבה יצא נגדו כאיש אחר _יכחריצית גדולה הצליחי לגרש את הארבה _ייעו הלאה. ף משטר ה י ר ד . ן בדרך העולה למשמר הירד;נטצאו כתוך טי הירדן שלשה ערבים נרצחים: אחד ראש ולשנים מגילה שער ראשם ושפם קטוע _וחתיכי חוטם, יכלם - ערומים ואכניס כבדים קשיריס אל לבם .

⁨לחיצה על "ביטול" תעצור את ההדרכה. לחיצה על "אישור" או בכל מקום אחר תמשיך את ההדרכה⁩

⁨להסתרת חלונית המידע או התאמת את רוחב הצפיין⁩

⁨להגדלת הצפיין⁩

⁨להקטנת הצפיין⁩

⁨מעבר לגיליון הקודם⁩

⁨מעבר לדף המידע על הכותר - לצפייה ברשימת כל הגיליונות⁩

⁨מעבר לגיליון הבא⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הקודמת⁩

⁨חזרה לרשימת תוצאות החיפוש⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הבאה⁩

⁨לחצו על הכפתור הימני של העכבר ועל ⁨מאמר⁩ כדי לצפות באפשרויות⁩

⁨הפעלת מצב QA⁩

⁨לגזור חלק מהעיתון⁩

⁨זום אין ⁩

⁨זום אאוט⁩