⁨⁨חרות⁩, 8 אוגוסט 1965⁩ — טניסאי השולחן של בית"ר נס"ציונה. נושאים את עיניהם לצמרת _הלאומית [⁨כתבה⁩]

טניסאי השולחן של בית"ר נס"ציונה. נושאים את עיניהם לצמרת _הלאומית

- מאת דוד גור־ארי - קבוצת טניס השולחן של בית"ר נס־ציונה סיימה את העונה כליגה הלאומית במקום ה־‭. 6‬כנציגה יחידה של בית"ר בליגה הל־ אומית בכנים שולחן, לא ביישה הקבוצה הדרומית את . "פירמהה‬ ‭" ללא בל תסביכים ובעיות התמודדו השחקנים הנמרצים עם הכוב־ " בים" הגדולים של ענף זה בארץ, וקצרו הישג?ם לא מבוטלים.

שמחה _פיכקלששיין הודות להצלחתה _במשהקי הליגה השנה, עומדת הקבוצה לצאת, בחר _ךקז זח, לסיור משחקים בכמה אר־ ‭*18‬ אירופח. ‭.. :‬קבוצה של צעירים • רק לפני 6 שנים החלה להתארגן $נ"צ קבוצת בית"ר בטניס שול־ ו1ן, ביוזמתו הברוכה של מר מאיר הדפן, מרבז ענף זה במרכז הספורט של ביתייר. ארבעה שחקנים צעירים, שגילם נע בין 12 ל־16 שנה, החלי־ שו להקים קבוצה ולשחק במסגרת הליגה לנוער. עמי הדמן, אלימלר ואריה פרייפ וכן אמנון אביוב, חיוו את הצמה הראשון ששיחק ומתאמן _גמםגרת הליגה לנוער,

פעהור שלוש שנים. בשנת ‭, 1962‬ זנלתר. הקפוצה לליגה האזורית. ב־ " תום חשנה תפסו הנערים הצעירים את המקום הראשון בליגה ולאחר הצלחתם במשחקי המבחן. עלו ללי־ >ח הל_»ו-מי_^ _יחך עם הסועל תל־ ‭! £*5* ‬

כניסה ל"גוב האריות" צעירים בגיל, וחסרי נסיון של מ־ מש במשחקים ' קשים, נכנסו "החב־ רה" ל"גוב האריות" של הליגה הל־ אומית. המעבר הפתאומי גרם למש־ בר חמור בקבוצה. במשך הסיבוב הראשון הפסידה הקבוצה 11 משחקים רצופים, כשהמאזן שלד, מסחכם ב־ יחם של ‭. 35:0‬בתום הסיבוב תפסה ביחיד נס־ציונה את _הפקזם האחרון בטבלה כשלזכותה נצחון אחד בל־ בד מחוך 12 משהקים. עם עלותה לליגה הלאומיח חוזקה אמנם הקבו־ צר. במידה מםויימת עם צירופו של חיים רוטלמן כמאמן ושחקן, אך ה* דבר לא הספיק. התגלה צורך ב־ "וריקה" דחופה לקבוצה לשם מגי־ עח ירידחה לליגה הנמוכה, ואמ ה־ דבר נעשה. תוך מאמצים לא קטנים גוייס מר פפרבאום, המאמן הנודע _לאיפון דד קבוצה ורוח חדשה _חחלר. לנשב ב־ קרב השחקנים. עם פתיחת המחזור השני עלו הבחורים הצעירים כשצף על קבוצות הליגה הלאומית והכרי־ עו על נקלה שלוש קבוצות צפדת בשלושת המשחקים הראשונים.

הנצחה הגדול בא המרץ החדש לא הספיק לקבוצה עד לפיוס המחזור האחרון. כעמדה לפני המשהק האחרון, היתד, הקבר צה במקום ה־‭. 11‬םקופ המחייב ירי־ דד. ללינה הנמוכה יותר. ואז בא ה־ _נצחון הגדול על הפועל קרית־ים, א־ שר העלה אח הקבוצה למקום ה־10 עם 5 נקודות, כשלאחריה צועדות ד. * פועל יפו עם 4 נקודות והפועל קר־ ית־ים 4 נקודות. עם בל זאת, התברר עד סהרה, ש־ הנצחון אינו נקבע תמיד במשחקים עצמם. הקבוצות המיועדות לירידה הגישו ערעורים על משחקים קודמים ולאחר משפטיפ מרובים נוספה לכל אחת מהן נקודה אחת. בית"ר נס־ , ציונה, שסכנת היךידד, שבה _>רהף.

מימין לשמאל: חייפ רוטלמן_, אלימלך פדייה, אריה פריים ועמי _הרטן

עליה, הגישה אף היא ערעור על משחקה עם _M על ירושלים. לאחר משפטים וערעורים לאין ספור, הובא העניין עד לבית הדין העליון של ההתאחדות, שבעקבות קביעתו נשארה בית"ר נם־ציונח במ־ קום ה־‭, 10‬כשלזכותה 6 נקודות. רק אחרי שלושה חודשים מאז סיום דד משתקים הוכרע מצב הקבוצות סוסית. שלוש הקבוצות האחרונוח נשארו באותו המקום כבתחילה, כאשר ההבדל היחיד הוא בכר, שלכל קבוצה נוספה נקודה‭... ‬ עונה ברוכת הישגים לקראת העונה שחלפה לא סמכה יותר הנהלת בית"ר על נסים. לקבו־ צד, צורף כמאמן ושחקן מר שמחה פינקלשטיין, השחקן הוותיק, אלוף ישראל במשך חמש שנים, אשר לקח את הקבוצה בידיו הנאמנות. מר פינ־ קלשטיין, התגלה כמאמן מעולה, ותוך תקופה קצרה של פעילות, הח־ אוששה הקבוצה ללא היכר. הנסיון הרב של מר פינקלשטיין, בתוספת למרץ הבלתי נלאה של השחקנים הצעירים השתלבו להפליא והביאו ל־ תוצאות מפתיעות. נוסף למקום ה־6 המכובד. שתפ־ סמ הקבוצה בהו‭*}‬ העוגה, היא רש־

ה לזכותה מספר הישגים נוספים, שהבולט ביניהם: _הנצחון במשחקים על גביע מיורצ'יק, בהם השתתפו כל קבוצות מכבי בליגה הלאומית. אין להתעלם גם מהישגים אישיים של השחקנים. מר שמחד, פיגקלשטיין הוכיח, שעדיין לא נס ליחו בתור שחקן. בגמר העוגה דורג מר םינ־ קלשט"ן במקום השלישי בליגה הל־ אומית בטנים שולחן. חברו הצעיד לקבוצה וחניכו המטציין. אלימלך פרייס, צורף לסגל נבחרת טניס דר שולחן, שעמד לצאת _לאליפוח העולם!האח הצעיר, אריה, לא פיגר גם הו‭.. ‬אחריהם ותפס מקום ראשון ב־ זוגות בוגרים באליפות מכבי שנערכה השנה. הנסיון _והבטחון גדלו לגבי העונה הבאה לא ישתנה הרכב הקבוצה, מר פינקלשטיין ימשיך לאמן ולשחק. בקבוצה ממשיכים נם חיים רוטלמן ושני האחים פריים, המהווים את חוט השידרה של הקבר צח מאז הקמתה. ההרכב נשאר. אך הנםיון והבטהון גדלו. הקבוצה נוש־ את עיניה לעתיד ורואה את עצמה כין קבוצות הצמרת של הליגה הלאומית בעונה הבאה. נאחל לקבוצה הדינאמית הצלחה והישגים בתהום הקבוצתי והאישי $־ אחד-