⁨⁨חרות⁩, 18 ספטמבר 1964⁩ — 1 מות 'המשיח ־. ._בפחזו [⁨כתבה⁩]

1 מות 'המשיח ־. . _בפחזו

, ספר "חשבונות הגאולה/ שיצא לאחרונה לאור, מספר על• עידן "אחרית הימים" [ שיחל בשנה הבאה, על מלחמת רוסיה בישראל, על מאורעות גדולים בתשכ"ז - ו תשכ''ט ועל בנין עוזי ניבה בית המקדש. ‭_*-_—'_*-J‬‭-־——־‬‭. —‬מאת. ‭^^—-_~-_^- ‬

מה התאריך היום — לדעתך י — י"ד בתשרי תשכ"ד‭?, ‬הא. נפלת בפח. אתח מסגר במאתיים שנה. אנחנו נושמים את האוויר של שנת תתקי"א. בעוד תשעים שנה נגיע לאלף השביעי לבריאת העולם‭—. ‬ כך נמצאנו למדים בספר המפורסם -חשבונות הגאולה" למר חיים שבילי , איש־ירושלים, הפותר את כל חשבוגות הגאולה עפ"י ספר דניאל, כתבי חגד"א וחאריז"ל, המצביע על תקופת "אחריח הימים" הקרבה ובאה' חמעיד על מאורעות גדולים ועצומים חעומדים בשער, חחושף את מועדה חמדוייק של מלחמת העולם חכאח ובוא משיח צדקנו. היום, בראשיתה של השנה, כדאי לגו! לדעת היכן אנו עומדים — ומה צפוי לנו. זקנים במאתיים שנה חיים שבילי, שחיבר עוד בשנת תדצ"ה (לפי המנין המקובל, המוטעה — כאמור) את הספר הנודע "חזון חחיים" — ובו הודיע מראש על המאורעות הגדולים שעמדו לחתרחש אז בעולם כמו: מלחמת איטליה—חבש, מאורעות תרצ"ו בארץ ישראל, מלחמת העולם השניה, ועוד — מדהים אותנו בספרו החדש "חשבונות ‭. "הגאולה‬שראה את אור היקום לפני

חדשים מספר, כקביעה המדוייקת ש‭... ‬ בעצם, אנחנו זקנים במאתיים שנה. הא, כיצד י פשיטא. מול ספר וראה. ואדון שבילי מוכיח אחת לאחת. מבריאת אדם הראשון ועד יציאת מצרים חלפו 2448 שנים. מיציאת מצרים ועד בנין המקדש הראשון סובבה הארץ את חשמש 480 פעם. הבית הראשון עמד על תילו 430 שנח. גלות בבל ארכה 52 שנח. הבית השני ניצב 420 שנה. מעת חרבנו ע"י טיטוס ועד עתה, ראשיתה של תשכ"ה — חלפו 1895 שנה. םה"כ: 5724 שנים: משמע: תשכ"ה. אלא שלמהבר חםפר ישנה השגה על חישוב זה. ועוק י צח טמון בהנחה המקובלת ?שבבית השני ניצב על מכונו 420 שנה בלבד. אדון שבילי, משכונת קטמון בירושלים, סבור שהבית השני עמד 606 שנים והפרש זה, מגיע בסיכום המתוקן ל־5911 שנים — מזמן בריאת אדם הראשון. כלומר: שנת תתק"ו. אל תשאלוני• כיצד גילה המחבר את הטעות ביחס לאורך _ל קיומו של בית־שני. הוא מסביר זאת בספרו, הסבר היטב, חישוביו מסתמכים על פרוש מדוייק וגכון של ספר דניאל. על חחשבונות הכלולים בו, כשהוא מסתייע גם בשלל התאריכים המדוייקים והבדוקים הקשור* בחיסטוריח של ימי בית־שגי. עשרות חוכחות מביא בעל "חשבונות חגאול‭"_?, ‬ לחיזוק ולאמות גלויו חנחרץ כי אנו קרבים במהירות לאלף השביעי. חהנחה המקובלת — שהסמכה על הפסוק. ־ , שמן זית

זך כתית ‭. "למאור‬לפיו כת של "כתית" הם 420 שנה לבית שני וית — ' 410 שנה לבית הראשון—נפלה. הצהרת בלפור מרומזת בדניאל לאחר שנודע לנו היכן בדיוק אנו עומדים מן חראוי לתת את חדעת לכר מח בעצם יקרח לנו. מר שבילי מפרש את פרק ז' בדניאל ומוצא בו סמלים. רמזים ודימויים חמצביעיס, באופן מדוייק, על קורות עמנו מגלות בבל ועד‭... ‬ הצחרת בלפור. העקדון • חמפעיל אח שיטח חישוביו אומר שמונחים כמו "מועד" ' "עידן" וכד' המופיעים בספר מסמנים, למעשח, תקופת זמן קבועח. על־סמד חנחח זו ניתן לחגיע לחישובים מעניינים ולתצפיוח מסמרוח שער, אם כי בסופן‭'. ‬ קורץ הטוב. כך, למשל, מסתבר כי השנים ‭638—634‬ אהה"ס, בהן אליבא דמר שבילי נמשך כיבוש א"י ע"י הערבים (עומר 'נגד הרקליוס‭. (‬ חופפות לשנים ‭, 1914—18‬בהן התנהלה מלחמה עולמית אחרת. וגרוש ישמעאל הטורקי בערב חנוכה תרע"ח — מקביל לגירוש אנטיוכום. למען תדע שיש סובב ואין המקריות שלטת. הסברו של סופרנו מגיע עד הצהרת בלפור. את הקורות בתקופה שבין תום מלחמת העולם הראשונה ועד שנות הארבעים בישר, כאמור, בספרו _חקודם חזון ‭, "חחיים‬וקצר המצע מלחזור על " כך חבח ונבחן מה קורה אותנו בשנים האחרונות. אם-כן: חגאולח _חחלח בשנים תש"ה ותש'יט. ועל בר עוד העיד, בלשון סתומה אמנם הגר"א. ומר שבילי מוכיח זאת• לדעה זו הוא מצרף אס-

מכתאות מהאר"י ז"ל וממקובלים ואנחנו — מה מאד חפצנו להביא בפניכם את ההוכחות הברורות המצביעות על כד שאמנם נובעים הדברים כפי שמחארם איש החשבונות שלנו• אלא — שקצרה ידנו. לא השכלנו לחדור לעומקם של המספרים והרמזים, פרושי חמילים וה־ גימטריות מהם מסיק חברנו מה י שמסיק. אלא שסמוכים אנו ובטוחים כי דבריו בדוקים ומנוסים ואיתנים. מלחמת גוג ומגוג (רוסיה והערבים) מה יחיה מחר י הסכיתו ושמעו. חזקו ואמצו לבכם — מלחמת גוג ומגוג עומדת על פתחנו. גוג — משמע: רוסיה, חקירותיו של מר שבילי העלו זאת, ראשית — מסתבר כי גוג יושב בדרום רוסיה בשכנות לםקיתים. שנית: ביחזקאל פרק ל"ח נאמר:ועתה הנני אליך גוג " נשיא ראש משק ‭. "ותובל‬אלא שראש" — פרושו: רוס. כלומר: רוסיה. " שלישית: גוג הוא נשיא. משמע: ראש של משטר רפובליקני שנפטר משלטון מלוכני. רביעית:ועתה הנני _אליר גוג והבאתיך מארץ צ " ‭. "פון‬ומי לנו צפון מרוסיח י חמישית : ירמיהו אומר : , בימים ההם לא יאמר עוד חי ח' אשר העלה אתכם מארץ מצרים, אלא חי ה' אשר העל ה אתכם מארץ ‭. "צפון‬כלום לא תחושו ברמיזות ה-חד-משמעיות שיש בפסוק זה על מצב חיהודים בבריה''מ י

הר הזיתים - יםוב ים המלח - ימתק חמסקנח: תסיח תבוא לכבוש את א"י לכבוש את המקומות האסטרטגיים והמסחריים שבה. היא תטען שישראל משמשת קו אימפריאליסטי. היא תעוור בענין זה לערבים שיבקשו להשמידנו. (זכרו שבעה העממים ־שבתורה חופפים לשבעת עמי ערב בתש"ח‭. (‬בדרכם לארץ הקודש יעברו הרוסים את טורקיה ויעשו בה שמות. בהגיעם לארץ יהדפו הרוסים בפעם הראשונה. בהתקפה השניה יגיעו עד לירושלים, יכבשו את מחציתה ויקחו את תושביה בשבי. רעידת אדמה תתחולל כעיד-דוד 'שתשאיר את רישומה על המכנה הגאוגרפי של הכירה ותעזור לפתרון _כעיית הטיפ כעיר. עם פרוץ ה. רעש יהדפו?קכרי הנוצרים _והטוסלמיפ שכתר הכית, החלק המרכזי של הר ה. מוריה ישקע, הר הזיתים — יכקע. כמקום כל זאת תצוף ותעלה עיר חדשה, נקיה ומפוארת. ואז — ייכנה המקדש ויסתובב הר הזיתים, שכן — אין זה נאת שבית הקברות יצפה אל פני ידושלימ. ואז — יפרוץ מעיין מים חיים מכית המקדש, אשר ירד לים המלח — דרך נחל _קדרון ומעיין השילוח — וימתיק

אותם‭). ‬ומה יהיה על מפעל האשלג ? על כד אין מר שבילי נותן תשוכה‭. (‬ נו, _ואחר־כך יבואו ימות המשיח והטופ והשלווה ישררו כארץ. תחילת אחרית הימים בתשכ"ו מתי תתחולל חתמורה המקווה ז אתם טועים אם אתם סבורים שירחק חיום. כל דרגות הגאולה — התהלתה בימי חובבי-ציון, הזכירה — בימי הצהרת בלפור, הפקידח — בתש"ח וקיבוץ הגלויות — יסתיימו בשנים תשכ"ה — תשל"ג. אנחנו, בעצם, בראשיתו של עידןאהרית ‭, "הימים‬_שחחל בתשכ"ד. " פרט קטן:אחרית הימים" בגימטריא " עולות ‭24-ל‬ד. וגם המלה תשכ"ד מסתכמת בגימטריא ‭. 724-ל‬אלא שלצרוףאחרית הימים" צמודה תמיד האות ב' שסכומח : "‬ ‭. 2 כלומר: השלב הסופי של הגאולה יחל בתשכ"ו. הוכחה נוספת: נאמר בעתה ־ אהישנה. ־' נוטריקון של במלחמה — ערבית — תהיה — התחלה. אחרי חי ‭— 18)‬ שנים — הסיום, או אם תרצו: תהילת הסיום. משמע: בשנה הבאה. כך, מכל מקום, סבור היים שבילי, איש ' ירושלים. הוא מעיד אמנם שאין " אדם יכול לומר כי השיג את האמת במאה ‭. "האחוזים‬אולם מכל דפי ספרו, בן 96 העמודים, נושבת רוח חבטחון בצדקתו. הנה-כי-כן —־ בא הקץ לתעלומות ולהתלבטויות לגבי הישוב הגאולה ואחרית הימים. כפי שמעיד הנחתום בעצמו: התפתלויות וקשיים של גדולים בישראל נפתרו, עתה, על ידו, באמצעות הארותיו המאליפות. ולא נותר לנו, בראשיתה של שנת, אלא להתבונן ולהתכונן.