⁨⁨חרות⁩, 11 מרץ 1954⁩ — $ רשימות בבחירות לעירית נצרת [⁨כתבה⁩]

$ רשימות בבחירות לעירית נצרת

מפא"י והכלליים _^ינן מופיעות ברשימות _־ מאוחדות 8 רשימות מועמדים לבהירות לעירית נצרת הוגשו אתמול לועדת הבהירות בעירית נצרת, עם תום המועד האהרון להגשת הרשימות. פרט לרשימות מפ"ם ומק"י, הרשימות הן עדתיות ורובן הורכבו ממש ברגע האחרון. המוסלמיתובראשה מר

הרשימות הן: הרשימה, ש־ סומנה א‭, '‬ובראשה עומדים מר מג'יד אל _פאהום, יו"ר ועד ת הבחירות ואחיו של ראש העיר, ומר ר. זועבי, מנהל בית הספר הממשלתי בנצרת. סביב רשימה זו מתרכזות שתי המשפחות רבות ההשפעה ביותר בין מוסלמי העיר. רשימת השכונה חמזרהית, שסומנה שי, אף היא רשימה מוסלמית, שבראשה עומד מר מחמוד _אחמד אבו אחמד, סוחר. רשימת "אל"הודה" (הצדק‭, (‬שסומנה הי, היא הרשימה המוסלמית השלישית, ובראשה עומדים מר טואל אל קאנג‭, _'‬בעל מס־ עדה, ועו"ד נימר אל־הווארי. רשימה זו הורכבה ברגע האחרון, כיוון שלא הושג הסכם על ההרכב האישי של הרשימה המוסלמית הכללית. בראש רשימת היוונים האורתודוכסים, שסומנה כי, עומד מר אמין ג'ורג'ורה, חבר הכנסת הראשונה לשעבר, _מסיןית מפא"י. בראש רשימת מק"י, ק‭, '‬שהגישה את בלתי תלויים, שסומנה ‭, '3‬ עומד חבר העי: ייה לשעבר יעקב פרח, סוחר• הרשימה העממית, שסומנה לי, הוגשה על ידי העדות המערביות (יוונים קאתוליים, רומיים קאתוליים, _מרוניטים ופרטסטנטים)

עומדים יונים ג'ורז'י , מהנדס, ומר עבדאללה יוניס. בראש רשימ ת מפייס, שסומנה מי, עומדים מר פולוס טאנופ, בעל בית מלאכה ו־ מזכיר המפלגה בנצרת, ומר מוהמד סליפ אל־חמד, מהשכונה המזרחית. בראשרשי מת מק"י , ק/ שהגישה את מספר המועמדים הגדול ביותר ‭, (30)‬עומד מר פואד חורי, מזכיר המפל י גה בנצרת ומר תופיק זאיאד. סוגרים את הרשימה, מר סלים מוחמד אל קאסם, מזכיר קונגרס הפועלים י הערביים לשעבר, ומר סליבד המיז, חבר הועד הפועל של מק"י בישראל. ברשימה זו מופיעות גם 2 נשים. מפא"י וציונים כליליים לא הגישו רשימות משל י הן, אך תומכיהן נכללים ברשימות העדתיות השונות. נציגי פועלים אינם תופ - סים מקום נכבד ברשימות הכלליות. _נכיו־ נד, של ברית פעליא "י להבטיח אהד המקומות הראשונים ברשימה העממית למר לנדין בטחיש, ראש ברית מפא''י בעיר, נכשל. כן נכשלו מאמצי הברית להקים רשי - מה עצמאיח ברגע האחרון. פרט לרשימות מפ"ם ומק''י , לא פרסמו עדיין יתר הרשימות את מצעיהן.