⁨⁨חרות⁩, 11 יולי 1951⁩ — אריה סימון בן 70 [⁨כתבה⁩]

אריה סימון בן 70

בז' _בחמוז תשי"א ‭(11. 7. 51)‬ תמלאנה שבעים שנה לאריה (סיר ליאון) סימון, ציוני דגול, ממנהיגי היהדות בבריטניה, שהשפיע עליח השפעה פוריה ומפרה בם" גולות אישיותו הנאצלה;ובתרבותו העברית והכללית המקיפה. שיר ליאון סימון, היושב ישיבת קבע בארץ מאז ‭, 1946‬גולו _בסאוטהאמפטון, אנגליה, ב־11 ביולי 1881 לאביו הרב שעבר אחרי כן לגור במנצ'םטר. בעיר זו התחנך וממנה עבר אחרי כן. לאוניברסיטת _אוכם־ פורר, שם השתלם בלימודים קלסיים. בי1904 נכנם לשירות הממשלה הבריטית. בשנים ‭1931—35‬ היד, מנהל הטלגרף והטלפון בדואר הכללי בבריטניה ובשנים ‭1935—44‬ מנהל החסכונות בדואר הכללי שפ. שימש כראש הועדה מטעם הממשלה הבריטית לחקירת שיטות הטלגרף באמריקה. ב־ ‭1945 —46‬ היה חבר הועדה לחקירת החינוך היהודי _בארךישראל, שנשלחה מטעם הממשלה חבריטית, ממשלח, המנדט אז. פעילותו הציונית התחילה עוד מנעוריו ובהתיעצויות המדיניות שקרמו להכרזת בל־ פור מילא תפקיד השוב. היה חבר ועד

הצירים לארץ־ישראל ב־‭. 1918‬פעל רבות בשדה התרבות העברית והחינוך היהודי בקרב יהודי • אנגליה. מפעילי הברית העב־ רית העולמית?ב־1929 שימש נשיא הועידה של הברית העברית העולמית באנגליה ומשנת 1933 הוא חבר הועד הפועל של הברית. י י סיר ליאון סימון הוא סופר ומתרגם, שכתיבתו ומלאכת התרגום שלו היא קב ונקי. תרגם מאמרים של אחד העם לאנגלית, שיצאו עמ מבואות מפוירטיפ ב־‭1922, 1912‬ ו־‭. 1946‬תרגפ לעברית ויאלוגיפ של אפלטון ואת ספרו של ג'ון םטיוארט מיל "על החירות‭, "‬ שיצא לאור בהוצאת הספרים של האוניברסיטה העברית. ב"השילוח" פרסם בזמנו מאמרים רבים על הספרות היונית העתיקה שכונסו עכשיו ויצאו לאור בימים אלה בצורת ספר בשפ: "פרקים בספרות היונית העתיקה" בהוצאת הספרים של האו־ ניברסיטה העברית. עכשיו הוא עוסק בכתיבת מונוגרפיה מקיפה על אחד העמ, שאף היא תצא לאור בהוצאת הספרים של האוניברסיטה. פרסם מאמרים רבים באנגלית ובעברית בבמות שונות על שאלות ציו-

. לאחר גמר מלחמת העולם חשניח נבחר ליו"ר הועד הפועל של האוניברסיטה. העב־ דית. לאחר פטירתו של ד"ר י , ל. מאמם שימש זמן ידוע כנשיא בפועל ומאוקטובר 1949 עד מאי 1950 שימש כיו"ר חבר הנאמנים של האוניברסיטה העברית. כיום הוא משמש חבר הועד הפועל של האוניברסיטה העברית ויו"ר. הועד המנהל של הוצאת הספרים של האוניברסיטה ע"ש י ‭.. ‬מאגנם. זה לא כבר, לאחר שהכנסת אישרה את ייסודו של בנק הדואר, נתמנה לשמש כנשיאו. נסיונו הרב שרכש לו בשירית הצמרי באנגליה בשטח זה יהיה לתועלת רבח למוסד חחדש.