⁨⁨חרות⁩, 9 יולי 1951⁩ — מ לון גנים לתיירים _בתל־אביב דמת־אביב" - יפתח בקרוב תל־אגיבעתיה גניה חדישמרכז התיירות בישראל [⁨כתבה⁩]

מ לון גנים לתיירים _בתל־אביב דמת־אביב" - יפתח בקרוב תל־אגיבעתיה גניה חדישמרכז התיירות בישראל

תל־אגיב(עתי"ה ‭— (‬ מלון גניה חדיש מיוחד במינו בשם ‭', ‬ימת אביב" ייפתח ב‭1*‬ באוגוסט על שטח של 45 דונאם מעבר לירקון‭. '‬ליד גשר שייך מונים, מטעם החב־ רה "מרכז התיירות לישראל‭. "‬לקראת הפתיחה נערכהיום ב א' אחה"צ במקום מסיבת עתונאיפ בהשתתפות דייר י. בלוך מנהל מהללות התיירות, טגן אלוף מ, פרלמן מנהל לשכת המודיעין הממשלתית, ונציגי

. דייר י . _בלוך עמד בדבריו על חשיבות המפעל;שיהיה שונה מכל בתי המלון האחדים בארץ. הוא הביע את תקותו שה־ מפעל יביא תועלת רבה לענף התיירות ולתיירים שיחאכםנו בו‭". ‬רמת אביב" — ציין ד"ר בלוך — הוא המפעל הראשון המאושר ע"י מרכז ההשקעות, ויוזמו מר יהודה ארזי השקיע בהגשמת התכנית את מיטב כשרונו ונסיונו הרב בשטח התיירות. לאחר מכן הסביר מר י . ארזי את כל הפרטים על המפעל. במפעל הושקע הון של יהודים אשר סיירו לפני כן בארץ וקבלו על אי הנוחיות בהם• נתקלו בימי שהותם בארץ. מר ארזי הציע את התכנית דוקא לאותם התיירים המתלוננים, ואלה נענו בחפץ לב להצעתו. בהקמת המלון הושקע סכום של חצי מיליון דולאר ר50 אלף לי"ש במטבע זר. ייחודו של המלון הוא בכף, שלא הוקם כאן בנין גדול, כדוגמת יתר בתי המלון בארץ, אלא שנבנו 20 ביתנים פזורים על פני השטח, ובהם 80 דירות לתיירים‭48. ‬ דירות חן בעדות הדרים דו מימתיים ו־32 בודדים. כל דירה צוידה באמבטיה נפרדת, טלפון ויתד הנוחיות. הביתנים תוכננו לפי דוגמאות שנבחנו ע"י האיטלקים בארית" ריאה ובחבש. המבנה כולל מסגרת מתכת עם• לוחות כפולים של חומד בידוד מיוחד לקירות ולתקרה. • המגמה היתד. להתאים את הביתנים לאקלים ולשמור את הדייר מפני ההומ בקיץ והקור בחורף. היוזמים השתדלו לתת מכסימום של נוחיות לתייר תוך שקידה על הצד האסטטי בסדורים הפנימיים. הרצפות מכוסות פסיפס שיש. הביתנים הוקמו בגן גדול אשר במרכזו הוקמה בריכת שחיה לתיירים. • תוך שבעת החדשים הקרובים יוקם בנין מרכזי בן 2 קומות, בו ייקבעו בית קפה ומסעדה ל־‭1000-800‬ איש. בקומה השניה של הבנין יקבעו כ־20 דירות נוספות.

‭". ‬רמת אביב" גובלת עם שדה התעופה בתל־אביב, ובקרבתו שוטף הירקון. החברה מבקשת להעמיד לרשות התיירים מטוסים וסירות לטיולים מיוחדימ‭). ‬ע‭(. ‬