⁨⁨המליץ⁩, 21 יוני 1903⁩ — דברי שלמה. [⁨כתבה⁩]

דברי שלמה.

(סוף מגר ‭(125‬ עט) (שמ) הביא במנהיג (דף ל"א רפוס בערלין) בשבת בירושלמי ובבראשית רבה [צ"ל בוי"ר פל"ד] א"ר אליעזר בן יעקב מה הלשון הזה ישמוט יזיין שזיב יניה כוי וא"ר אליעזר וההליצגו בן יעקב זו בשבת מעולה כוי. שבברכות וכן האבודרהם זתזי סדר גרמי בהמ מכא "ז ן דף סמך ק"ב לרצד דפוס . פראג) והטעם שאמר לשון זה רצה וההליצגו כשבה דגרסיגן בירושלמי, בשבת אר"א בן יעקב הלשון הזה משמש הרבה לשוגות בו' וזה ליתא בירושלמי. הערוך ערך הלץ הביא המאמר בשמ וי"ר לבד ומאמר בסגנון אהד מן פסיקתא דר"כ פסקא ותאמר ציון (הובא בשם הפסיקתא בילקוט ההלימ רמז השעיה ותתם"ז‭, (‬ ועיין מה שהעירותי בפסיקתא שם הערה מ"ר והובא בשמי בערוך השלם ערך הל ץ והאו"ז ה' סעודה סי' קצ"מ הביא ג"כ הפסיקתא בעגין " רצה וההליציגו, אבל כאשר הביא• המגהיג הוא משוגה מן גמרא ר רק בבלי ראד, יבמות זח מצאתי ק"ב ע כי "ב בערוך ואח"כ שם מן הביא וי"ר בתהלה וחמגחיג גאמר ערב ב מן ' המאמרים יחד. ומלת " ירושלמי" יש למחוק כי טעות חוא. והאבודרהם לקה דבריו מן סי המנהיג ומעה אהתו והשב שהוא ביתשלמי.

פ) (שם) הביא בהמנהיג (צד ‭(92‬ הביא דאמר כירושלמי ובבראשית רבה ויכל אלהים ביום השביעי מה היה העולם הםר, מנוהה, באת שבת באת מנוהה אמר הקב"ה בואו ואמרו שירה פנים הדשות באו לכאן וזהו מזמור שיר ליום השבת ע"כ לפנינו בב"ר פ"י אותט' נאמר רק מה היה העולם הסר שבת. והמ"כ הביא לנו בפירש"י בחומש מה הי' העולם הסר טנוהה וכאשר באה שבת הרי באה ג"כ מנוהה ע"כ. ומצאתי בתום' כתובות ז' ע"ב, ד"ה והוא שבאו פנים הדשות דאיריגן באגדה מזמור שיר ליומ השבת אמר הקב"ה פגימ חדשית באו לכאן גאמר שירה ע"כ הוא המאמר שהביא בעל המנהיג. פא) (צר ‭(166‬ בילקוט תורה רמז רצי'ו עבדך ואמתך אלו בני ברית בו' ונםמן על זה ירושלמי ולפנינו ליתא רק במכילתא יתרו פ"ז ע"כ. מלתירושלמי" הוא בטעות וליתא בדפוס ליווארני " ע"ש פי' זרע אברהמ גמ לא יתכן כי רשומ בילקוט שמ ירושלמי רמז מ"ט והירושלמי איננו מצוין ברמזימ. פב) (שמ) בילקוט יהושע רמז טו" כתיב אפרים מעוז ראשי אם יאמר לך אדם ונסמן על זה ירושלמי בשבת וליתא לפנינו. לעיל בצד 28 העירותי כי חסר על זה הציון תנחומא והוא בתנהומא נשא אות ל"א והציון ירושלמי הוא על מאמר שלפניו ע"ש.

ובזה תמו הערותי על ספרו בירושלמי מס' שבת ויען כי אץ עלי קצרתי באיזה מקומות, ועוד הפעם אני אומר כי כתב ספרו בשקידה נפלאה בעין הודרת ובבקיאות נפלאה ומי יתן כי הכמי זמנינו יעמדו לימינו למען יהי' לאל ידו להוציא גם על מסכתות אחרות. להגדיל תורה ולהאדירה. שלמה באבער. לטובת ננועי הפרעות בקישינוב _י גתקבלו בבית המערכת, עי" הצעירים _זנביל עהרליך ומשה העלליר מאנגופול (פ•

_מלהלין) ‭45. 50‬ ר' מאת ה"ה: זיידיל רובינשםיין 3 ר‭, '‬ ברוך העלליר, משה זאלצהעגדלער, יהושע זאלצהעגדלער, זוםיא זאלצ־ הענדלער, זלמן קאנמאר כ"א 2 ר‭, '‬הרב מטעה"מ יהודא מלמד, היים קופערשטיין, אברהם פינקעלשטיין, זלמן דאב, מאיר טשער־ ניצער, עזריאל אורינשטיין מכפר האליוועל, העשי ליטוואק מכפר הוניקוב, הירש מענתל פיווען מכפר קדאםנאםיעלקא כ"א 1 ר‭, '‬ בךציון זובמאן 65 ק י , יצהק שוהט 60 ק‭, '‬אברהמ צבי ציטראן מכפר םקניט, ליב עהרליך, טובי' שניידער, • היים לב־טוב, מי דכי יתומ, אריה קאטשקע, יהושע דודילזאק, מיכל ראטפאן_, אבא שוהט, אהרן יונה טרייבערמאן, בן־ציון בורשטיין, זוסיא צעהאוויי, הוד. קריממערמאן, יהודה זאלצהענדלער, פנחס כליבם, שמואל העלליר, י. ל. זובמאן, המאספימ ז. עהרליך ומ. העלליר ב"א 50 ק‭, '‬משה העלליר, הוה העלליר, אברהמ האק_, אפרימ גיקילשפארג ( כ שו "א "ב) ‭, 30‬ ק מרדכי י , אלתר העגדלערפעל אקערמאן, , אברהם יהושע פריממערמאן האכשטיין, ( צבי שו"ב)קא , רעצקי ישעי' הערליך, ליזר שגיירער_, צבי טאבאטשגיק, משה ווייגשטיין, יעקב שוהמ, ישראל ליב מאליאד (הובש‭, '‬יעקב סגל, זוגא קוגיק, מיכל זפרן מכפר תסיבליא, שאול ריביטש, ברוך ליגבערג, יוסף מרדכי כהן, ליב כהן מכפר דואושק, יעקב דערלאכטער, גהום פתגער־ מאן, אהרן בערדמא דוד ן, דוב מא הו טיל יטרייבער שגיידער , ברוך מ. זאלצהעגדלער אגגופולסקי, רפ יצה א ל ק פיגקעלשטיין האק כ"א ‭, 25‬ ק/ האק ‭1 _^ , BopaHHHi. _Ciaxifi MHxaHj , 10B1ro'b Ba a , _aiescKift‬ ר' והמותר ג"ק. ס"ה עם הקודמימ ‭6, 558. 93‬ רובל.

השמטה: שמוח שני בגליון אנשים ‭: 119‬ ברשימת חרש המםגר המנדבים _*קדענט בטשנסטוה ‭'1‬ ר ' מאיד וב "לטובת דוב קראקאווםקי היתומים‭60 , "‬ נשמטו ' ק ‭Directeur L. Rabinovitch. . ‬