⁨⁨המליץ⁩, 8 יוני 1898⁩ — ⁨Page 7⁩

בקובה. כל ‭'"'‬ העובר על הפקודה הזאת יהשב למרגל, אשר עליו יחולו י ח ק י הצבא. ‭??‬• . • • ‭;. ?‬ י ;_קינגסטאן. ־־ פה נתקבלה ידיעה, המאשרת אה ' השמועה, מאניה ספרדית לנפץ מפצים נהרסה ונשברה כלה על. ידי אנית : המלחמה האמריקנית ' נודע ‭Oregon"‬ , אם ‭? "‬ בנסותה י האניה ? לנפץ לעבור ' מפצים אל סאנט־יאנה הזאה היהה , וכל האניה אנשי ‭Terror"‬ האגיה , או אבדו ‭. . Juro . r"‬אין . האניך הדבר , • ‭* Oregon‬ ראתה בשוט סירה אחכה הלוך ושוט לארך התוף וההן לה אותות לעמד מלכה‭.. ‬על האותות האלה באה השובה שלא כהלכה. אז• החלה האניה ‭. Oregon"‬לירות ורמו ן־קלע בן שלש עשרת אצבעות נפל בטבור האניה לנפץ מפצים. ניו־יארק‭-. ‬־ לעתון ‭, taring Journal"‬מודיעים בטלגרמה מקיגגסטא ן, כי אצל _פונטה־קאברה מסאנט-יאגה מערבה עלו ?על'החוף, לכלהפתות , המשה אלפים אמריקנים , אשר התחברו אל שלשה ? אלפי המתקוממ"ם של גרסיא. מאמתים את י הדבר , כי לא ‭' , ‬ קשה היה על האמריקניםלעלות : על התוף. גם כלי נשק גדולים לשום בהםמצור העלו אתם שמת. סופר העהוגים היושב באנית האדמירל של פלוגת האגיות , י החוסמות דר ך סאנט־יאגה, מודיע בטלגרמה , מ , אין כל יסוד לשמועה, כי האניה ‭, Oregon"‬הטמעה אניה ספרדיה לנפץ מפצים. לעהון ‭, Ewening Journal"‬מודיעים בטלגרמה מקאפהאיטי , מ בליל הראשון בשבת הכו למלהמה הדשה אצל ' סאנט־יאגה י . הספרדים שלחו י צבא רב האמריקנים אל שפה הים צבא , להפריע רב? וכלי את האמר נשק יקנים בפונטה מעלו "ק_^ ת ברה על , היבשה י . הרחוקה . כפי מילים הגשמע ' א העלו חדיכ מסאגט־יאגה.

פלוגת מדריד אניוה . צי — אמר לעתון יקה, ‭Jmparcial"‬ אשר בה " עשרים מודיעים אגיות בטלג , י רמה הדשה מסאגט־ את היריד י א גה ‭, . ‬ מום : י מ השבת בשעה העשירית ' בערב. היריהארכה עשרה רגעים, אך הכדורים לא הגיעו עד הסוללות , אשר על כן לא עגו על היריות. בלגרד‭—. ‬ הבחירות אל הסקופשטשיגה עברו במגוהה בכל הארץ. נבחרו קי"כ ליברלים, ם"ב הולכי קדימה , י"טנייטראלים י ורדקל אחד . ט_^הערא‭—. _]‬ _הוגיזיר הגדול אמין עדולה י הגיש בקשה התפטרות י ממשמרתו ובקשתו נתקבלה. נוסדה לשכת שרים הדשה ובראשה עומד מושיר ?נחלה. י ? ־‭——‬ •‭*~<J>‬־‭- : « <>-«*^ ‬

1י ה מ ל תמה. ‭? ' . ' ‬

. לא רק הלוהמים , הספרדים והאמריקנים י ‭., ‬כ"א נם הסופרים ' הנחלקים לשני מחנות משתדלים בבל י . כחם י ‭. . ‬ לנצח ־ זה את זה בהשערות בידיעות ושמועות שונות סברות ' הסותרות נפשם או‭?. ‬ לפעמים מאויי לבם אשד ‭, ?‬ איש את אישי אחוהה לפי . בהשמיעם רגשותיו ונטיותיו חדשות לא א חת שר . הממלכות רובן הם הלוחמות. , לפי דברי הקרייצצייטונג מצבם של צבאות, אמריקא. מעציב מאד . אנשי הצבא האטדיקגים — לפי דברי העתון הזה — שולהים 'בבזה ידיהם לבוז את תושבי ארצם. בבוא בעל אחוזה אחר להתלונן 'אל שר 'צבא אהד על אנשי הגדוד הפושטים ידיהם בגזל שלקחוממנו ‭'. ‬מרכבח וסוסים?גירש ' יבחרפה? ? . ושומע לא היה . לתלונתו. אנשיי הצבא משתובבים ‭?:‬ וממאנים י •לשמוע בקול י פקידיהם י ומצויהם . בין אנשי י הצבא המתנדבים רמס רכי לבב המה אשר מיראם את המלחמה. יעזבו את המערכה ע"י אמתלאות שונות‭. :. ‬גם פהד המרגלים נפל על האמריקנים ורבים מעם הארץ יאסרו בבתי סהר מפני י החושדים"־ בכשרים‭.. ' ‬

‭??? -?Jit‬ כאלה וכאלה ישמיעו העתונים חובבי ספרד ‭: , ‬ המריעים הרועה _עלי" נצחונות ‭.. ‬ספרד והמםפיחם את אמריקה. אבל אסנטה . אזן לשמוע אתי-דברי האמריקנים . ־ומחזה. אחר יופיע לנגד עינינו. מדבריהם נראה כי לא דבים ולא יער: הם לא . רק מכחישים בנצחונוה הספרדים י ב' ?א נם כופרים בעיקר ?המלהמה אצל י ם"ט יאגא . הסופר מוואשיגגטאן לעהו ן " ווארלר" כותב לאמר: פקידות צבא הים לא צותה כלל את שליי לא ללמד את םאנט . יאגא ולא "להשתיק את. קול כלי י התותח ממבצרי ספרד. על שליי נטלו רק לעצור בעד םירבירה אם יאמר " להמלט וגם . זו לעשות הוץ ליריות כלי התוהה מן המבצרים, במרחב ים . למטרה זו נתנה , ביד שליי אםבדרא כבירת כח די לעצור בעד סירמרה אבל לא להתגרות ‭?"?‬בו . מלחמה. וכאשר הכיר שליי מום השלישי. לשבוע בבקר כי הספרדים עוסקים , ' בבדק מבצרי ההוף ההל'ליחה אל החוף להפריע את העושים במלאכה. היריד, ‭,, '‬ארכה שעה אתת אבל הספרדים י עמדו הכן עלי מקומם־ מבלי תת ומתו ך נפץ _^ י וברד י ותקלקל של רק כדורי אנית מות מצפה השיבו ' אמריקנית אל חיק י • ? אהה לוחמיהם ‭.. ‬אבל מריה שליי . אשר השיג לא את הצליחה חפצו והמ כל בצר כ ך קאסטעל־מארא נהרס עד היסוד ובבצעו את מעשהו זה שב שליי אדור , יען כי‭:;‬לא היתד בדעתו להלהם אל םאנט יאגא בטרם תבוא שמה אסכדרה כבירה

הראויה לחפץ הזה וגם ‭' ;‬ בטרם' אפשר יהיה ' להושיב על האי ' מחנה רב ? הראוי לדבר. האמריקנים מקוים גם לעזרתהמתקוממים אשר בעת האחרונה באו נתליפות דברים ומשא •ומהן עמהם. אניד, מבשרת י אתת שעמדה והתבוננה בקרב שהיה אצל סענט יאנא המאה ידיעות יוהד מפורטוה. לפי דבריה קרבה אנית מגן אמריקנית אל חחוף ות ך שם שבע אניות ספרד שונות. ברצות האדמירל שליי לגלות את מקום חיל הספרדים הגעלם ואינו גראה. מצד . הים גמר כלבו לערוך הגרה . עם הסוללות אשר על? החוף. •מאגיות• האמריקנים וממוללות החוף ירו בכלי. תותח אבל כעבור חצי ישעה חדלו י שלש סוללות 'שעל ? החף ואניוה אמריקא ליחה , ועוד כעשרים רגעים ארכה יריה רפה מצד הספרדים והאמריקנים. כלי נפץ אחד שגפל על. אגית מגן ספרדית אהה הצית י כת אש אבל מתח ' לכבותה, אהרי כן שב שליי אהור. בקרב הזה לא נבלע לאניוה אמריקא, ועפ"י הטלגרמה מפארט אנטוגיא שבאי?יאמאייקא גורע כי אגיה המגן. הספרדית קריםטאבאל קולו ן נתקלקלה כי נפלו עליה ' שני בחרי נפץ • מאניה מאססאצישעט ' האמריקנית. הספרדים ירו ש ילש מאותיריות והאמריקנים שבעיםוחמש, יכל אניות אמריקה יצאו: שלמות אך גם נזק ' הספרדים היה קטן ‭., ‬ . דין נם הידיעותהאלה להזהירנו לבלתי קבל את כל השמועות בדבר גצחונות הספרדים ' ?באמונה שלמה . גם הידיעות?הבאות על אודות הפץ ספרד לפגות אלממשלות אירופא שההערמה י בדבר ולעשות שלום של כמד בין אמריקא וספרד , גם הידיעות האלה אינן מתאימות ' כלל עם בשורות •הגצתו ן. החפץ הזה אס גם אמריקא הסכים לו יעשה רקבמחיר _ל הנחות ידועות שהעשה ספרד ועליה יחיד, לבטל רצוגח י מפגי רצון אמריקא בעגיגים רבים‭,. ‬ אבל איך שיהיה מה טוב היה• לו חדלו קולות כלי התוהה ושפך דמי אדם והמחבים י יבחרו להם דרך אחרה לישר סכסוכים לא? בחרב כי אם באמת ובמשפט ‭????_afrn?? 1 —. ‬

» ביתחוניו. (המשך מגו' ‭(101 ‬

והנה יוסף הכהן בקדמוניות ‭13, 8, 1, ‬ ובמלחמות ‭7, 10, 8. ‬ יאמר " בי עוד סבה אחרת היתד הימים חוניו , יקום לבנין עב"ל איש הבית . יהודי ההוא פתר , ויבנה כי עוד נבואת מקדש לפני ישעיה לד שש ' אלהי מאות י"ט ישראל שנד י"ח ‭. , ‬ נבא י" בארץ ט ישעיהו "ביום מצר ? יה י ההוא בן ועל אמוץ יהיו הנבואה הנביא חמש , ערים ההיא כי כאחרי נ_^ען ‭, *‬ ויוסף בן‭' ,, ‬ בארץ מצרים לה' בתוך מדברות . ארץ מצרים שפת כנען ומצבה ונשבעות אצל גבולה ל'ך צבאות לד‭, '"‬ עיר אך ההרס לפלא יאמר ־כי בנבואה לאחת ההיא ביום ההוא לא נאמר יהיה בדברי מזבח יוסף שאיש יהודי יקום. ויבנה מקדש לד' בארץ מצרים ‭_, ‬ י והשבעים ועוד תרגומים תרנמו כאן "עיר הצדק יאמר לאחת" כמו‭.. ‬ש קרא ישעיה א' כ"ו לירושלים לעיר הצדק ‭. . ‬ וזה אבל שחשכו כנגד בעלי זה יש התרגומים נוסחאות האלה בכתוב את זה שהיה עיר השמש כתוב הידופוליס עיר החרם, מקים ועיר מקדש החרס, ועיר חוניו ההרס, ראה קעניקאט ודי ראססי. ויש נוסחאות שכתוב כעין קו"כ עיר ההרס ועיר ההרס, וכ_1 תרגם יונתן קרתא דביח שמש דעתידה למחרב, ומובא תרגומו במנחות ק"י ע"א, וכל זה תקון סופרים מאלח שחשבו את בית חוניו לבית ע"ז. ובפסיקתא דרב כהנא הוצאת הרב הגדול ר' שלמה שמש איליופוליס באבער נ"י בתיקון ' ד ם"ג מהרש ע"ב "ב ביום הנ"ל ההוא . • יהיה "'' חמש עדים ‭'?‬ וגו' •' ואלו הן חמש ערים• כו' עיר שם אבל ומה ' ר מאיר שפתר חולק יוסף נבואת ע"ז ובאר ישעיה נבואה על בית זו על חוניו מפלת , הנה סנחרב מציגו שגם " יצא ר' הזקיה יהודה ומצא פתר בני כן במנחות מלכים מצרים שהיו יושבין וגו' הלכו בקרונות י לאלכסנדריא של זהב הדירן של מצרים שלא ובנו לעבוד מזבה ע"ז שנאמד והעלו עליו ביום לשם ההוא שמים יהיו " חמש כו' יע ערים "ש בגמ בארץ ‭. '‬ יעו"ש בהערותי ובספרי י , סדר ' והרב עולם ר" רבה א גייגעד עם הערותי ז"ל כתב העירותי באורשריפט שמקור צד ר' 78 מאיר שכל הוא הנבואה הסדר עולם ההיא פרק בישעיה כ"ג נוספת מזמן מאוחר ואינני מודה לו בזה שכבר יוסף הכהן השבה לנבואת ישעיה ,

‭., ‬ועל מ"ש במשנה מנחות שם "ה בהנים ששמשו בבית חוניו לא ישמשו במקדש ואע"ל אחיהם לדבר " אחר . הרי שנאמר י הן כבעלי "אך מומין לא יעלו חולקין כהני ' ואוכלין הבמות ולא אל מקריבי מזבח' ; ד " בירושלים כהב הרב כי יש אס "ר אכלו ז"ל בהחלוץ מצות בתוך ח"א צד 90 שאין פשט הכתוב כן שאם כדבריהם היל"ל רק יאכלו מצית ולא כי אם אכלו מצות בי כן ' משפט הלשון בבוא פעל עבר אחרי כי אס יורה הפעל ההוא על תנאי שהעדרו יםבכ שלילתהמאמר' הקודם המתחיל במלת לא כו' כמו ולא יאכל מן הקדשים כי אם _ןחץ בשרו במים, ' . אף באן הדבר כן בו' לומר שלא יוכשרו להקריב אם לא שאכלו קודם לכן מצות בתוך אחיהםואז מוחרין להקריב עכ"ל בקצור לשון, ולא העיר על מ"ש בתוספתא מנחות פי"גסי' אסורין ט"ו בהוצאת (צ יל" מותרין הרב צוקערמאנדעל , כדעת הרב שקדמה יש"ד) . להעיר אם לאו בזה יהיו ‭" :‬ יכול מותרין אם (אסורין אכלו ) מצות ?אמוד בחוך מעתה אחיהן כשדין יהיו יהיו לחלק מותרין ופםולין להקריב , לקרב , מבעלי לא הבנתי מומין במד ‭, . ‬ ומה גדל שאמר כח אכילת הח' יש מצות "ר שאס מעשית יאכלו שאר המצות מצוות בתוך ?ועל אחיהם . זכרוני אז . וכבר שהחכם ' הוציחו הקראי על י א זיופו ב"ןרש , "ףייף ז וכתב שמצא בספר שכתוב בו כי אם אכלו מניות בתוך אחיהם, נציב-אלכםנדריא והגד, עד במד מהר , י נתקיים ויודע־להקיםר בגין חוגיו מכל " נדע אשר מדברי נעשה יוסף ויצוהו במלחמותיו הקיסר להרוס ‭10, 2. ‬ ?את ‭7, ‬ מקדש שכתב _היהודיס " זלופוס , אשר במחוז חוניו מיראתו פן יאספואליו כל היהודים. ויוסיפו להלחם : בו כאשר נלחמו בעד ההוא המקדש ויקח אשר ממנו בירושלים מקצת בו כלי ' ויהי השרת כבוא ויסגור מצות את הקיסר דלתותיו (וועספאסיאנוס . אחרי ימים ) אל לופום מעטים. הלך מת לופום אל המקדש ויבוא תחתיו פולינום והוא לקח גם את יתרהכלי ‭_^, ‬ ויחדוץ על הכהנים משפט מות אם העלם יעלימו ממנו דבד ויצו בחזקת היד לבל יעיז *יש יהודי לגשת עוד אל הבית ויסגור את שעריו