⁨⁨המשקיף⁩, 10 דצמבר 1942⁩ — ירושלים [⁨כתבה⁩]

ירושלים

רבני פולין אצל המיניסטר קוט' , ביום ה ‭3. 12‬ בערב בקר הרב ד' שלמה דוד כהנא, נשיא איחוד רבני פולין בלוית המד ד• כהנא את המי־ ניםטר קוט במלון המלך דוד. הרב כהנא קדם בברכה את פני המיניסטר לשהותו בירושלים עיר הקודש והביא לפניו את שועת־יהודי פו־ לין לשים קץ לטבח האיום ולהצילם בכל הדרכים האפשריים. המיניסטר ? קוט הודה •לרב הישיש בעד ביקורו וברכתו" הביע את צעדו העמוק לרגל האסון הנורא של היהדות הפולנית המוצאת לטבח, והבטיח שהממשלה הפולנית עושה בל מה ש - ביכולתה להצלת יהודי פולין. ביום ב' התקיימה פגישה עם משלחת איחוד רבני פולין בה השתתפו הרבנים: כהנא, סורוצקין, מישקובסקי והד"ר ז. •כהנא. דברו בדבר מצב הי־ הודים בפולין והפליטים ברוסיה. א. בן צבי םירב לקבל משלחת של סטודנטים

מוסרים לנו, כי :משלחת של ועד־ הסתדרות הסטודנטים ביקשה להתקי בל על ידי יושב ראש הועד הלאומי מר י. בן צבי בקשר לידיעות על הזוועות בפולניה ותגובת הישוב ומר בן צבי סירב לקבלה. 60 שנה לעלית יהודי תימן חגיגה למלאות 60 שנה לעליה יהודי תימן לארץ-ישראל נערכה אור ליום אתמול בירושלים. המסיבה נערכה בחסותו של מ. כ. השופט העליון גד פרומקין ובהשתתפותם של זקני עלית תרמ"ב התימנים. פתח וניהל את המסיבה עו"ד מ. קהתי ונאמו, ג. פרומקין, י. ד. גויטייין עובדיה וזקן אחד מראשוני העולים מתימן ילא"י לפני 60 שנה. בשירה וריקודים תימניים ננעלה המסיבה תוך מצב רוח מרומם. הנואמים בדבריהם הדגישו את הרצון העז המפכה בקרב יהודי תימן לעלות לארץ, למרות המכשולים הרבים העומדים על דרכם.

אשת השאה הפרסי ־ לשעבר ואמו של השאח הנוכחי הגיעה אתמול לירושלים. אדווין םמואל - מ"מ הצנזור הראשי אדוויין סמואל נתמנה למ"מ הצנזור הראשי לפי הודעה המתפרסמת בעתון הרשמי של היום. בהבימה" " הערב ב־8 באולם "אדיסון" ירושלים "כוכב ‭. "השחר ‬