⁨⁨המשקיף⁩, 30 נובמבר 1939⁩ — עובדי‭™--‬ היהודים בתחום המושב הנאצי [⁨כתבה⁩]

עובדי‭™--‬ היהודים בתחום המושב הנאצי

הגיטטאפו חוטפת ומוציאה להורג יהודים בהמונים‭100 -. ‬ יהודים ליום נקברים בוורשה‭-. ‬ ליהודים אסור לקנות בגדים ונעלים 50 אחוז של העיירות היהודיות בפולין נהרסו כליל

. לונדון‭28, ‬ (םט"א‭—. (‬ על מצב האנוסים החדשים בתחום המו־ שב י היהודי בלובלין מודיע היום "דיילי אקספרס" פרטים אלו דרך אמסטרדאם: בתהום המושב לובלין רוכזו עד היום ‭54. 000‬ יהודים. רובם מועברים בפרך ע"י הנוגשים הנאציים. גם נשים ובני נוער רכים מוכרהים לעבוד בשדות לא פחות מ־12 שעות ליום תחת פיקוה מזוין. מגפות שונות נפוצות בין היהודים האומ־ ללים• כמה מן האנוסים שניסו לברוח הומתו ביריות. וילנה‭22, ‬ (םט"א‭—. (‬ בידיעות האהרונות משטה הכיבוש הגרמני בפולין נאמר. כי 15 . יהודים מבין 30 שנאסרו ע"י הגיםטאפו כאהד מבתי הקפה בלודז הומתו ביריות‭15. ‬ החיים שהוכרחו לקבור את אחיהם ההרו־ גים הועברו למקום בלתי ידוע. ג'יניבה 29 (סט"א‭—. (‬ לפי ידיעות מהימנות משטה הכיבוש הגרמני בפולין אסרו הנאצים על היהודים לקנות בגדים, נעלים ולחם לבן. הנחתומים היהודים קיבלו פקודה לאפות פת קיבר מתערובת סובין בלבד.

בהודעה למנהיגים היהודים בורשה נאמר, כי השלטונות הנאציים לא• ישימו מכשולים בדרך היהודים הרוצים להגר מפולין לארצות אחרות‭19. ‬ יהודים שברשותם ויזות לארץ־ישראל יורשו בקרוב לצאת מתהומי גרמניה ולעלות לארץ־ ישראל. פריז‭20, ‬ (סט"א‭—. (‬ מיליון וחצי יהודים נשארו בשטה הכיבוש הגרמני בפולין, מהם. חצי פדל־ יון בוורשה גופה שרובם פליטים מעיירות חרבות‭—, ‬ מציין מר טרופר (מנהל ג'וינט באירופה) בסקירה מיוחדת עפ"י

ידיעות מהימנות שנבדקו במקומם ע"י מסיירים אמריקאיים מטעם ג'וינט. בסקירה נאמר, כי קרוב י־‭50%‬ מכי העיירות היהודיות בפויין נהרסו כייי מפעולות המלחמה. בוורשה עצמה נקבע מםפר האבירות היהודיות ל־‭. 20. 000‬הממוצע היומי לקבורות יהודיות בוורשה עלה למאה לעומת עשרה לפני המלחמה‭80%. ‬ מיהודי וורשה י ופליטיה זקוקים לעזרה תכופה‭50?. ‬ בתי תמחוי מחלקים ‭12. 000‬ סעודות ליום. במשך השבועות האחרונים הולקו ‭15. 000‬ הבילות בגדים בין היהודים הנצרכים.

ג' נ י בה‭25, ‬ (םט"א‭—. (‬ לפי ' ידיעות מלבוב נמצאים שם עסקנים יהודים אלה מוורשה וסביבותיה: הרב הראשי פרופ' משה שור ואשתו, השופט מכסימיליאן פרידה, עו"ד י. בוימברג, יו"ר הסתדרות , הפרקליטים היהודים בפולין, העו"ד היהודי הידוע מרגולים, עו"ד ספר, התעשיין היהודי הגדול קמיניצקי , אליהו מזור (ראש הק־ הל בוורשה לשעבר‭, (‬מויריצי מייזל, המהנדס מורים זיידימן (אחיו של הציר לסיים הפולני‭, (‬ד"ר רוזה לינדנבוים־ הורביץ וד"ר סבה לינדנבוים־גוטליב — מעםקניות. ויצ"ו.