⁨⁨הד המזרח⁩, 26 אוגוסט 1949⁩ — חברי _המשלחת הספרדית _מצרפת בארץ [⁨כתבה⁩]

חברי _המשלחת הספרדית _מצרפת בארץ

, כדי לחקור את מצב העולים החדשים בארץ, הגיעה בשבוע •שעבר ?מפריז משלחת בת תשעה אנשים מאנשי, האיחוד הארצי של הספרדים בצרפת. בראש:המשלחת ע ומד הד"ר בנבנישתי ושני חבריה הפעילים הם מר פאפו ומר נמר. האורחים •הנכבדים נפגשו עם חברי. המשלחת הספרדית מארגנטינה מר אשר אלחםיד יומר א. אבולעפיה, וכן:עם חברי האיחוד •הארצי בארץ. ?תאורהים בקרו , בשכונות העוני בירושלים, בבקעה, בעין כרם' בדיר יסין. ובקיבוץ נוה־אילן שבו התישבו רבים מיוצאי צרפת. אורחים אלה תיו אחראים לעליה מצרפת וצפון אפריקה ועודדו תרבה מן 'העולים דוברי צרפתית וספרדית לעלות ארצה. רבים מבין העד לים האלה מתדפקים עתה על שערי הקונסוליה הצרפתית ומבקשים לחזור. האורחים באו לחקור את הסבות לכשלון ?העליה למען 'הביא את התי־ קונים הדרושים. בבקורם במחנה . העולים . בגבעת שאול ב' נוכחו האורחים לדעת כי במחנה כולו לא נמצא פקיד אחד. שיבין את שפת העולים ממרוקו' תורכיה, בולגריה ויוגוסלאביה,

, נתברר שוב כיצד פשה , בקרבנו נגע הפרו־ טקציוניזם שאינו מאפשר ?להקל במקצת את סבלם של עולינו. 'וגם, בקשר לתזונה קיימת. התמרמרות. אמנם מצרכי מזוגות יש במדד, מספקת' אולם התבשיל אינו לפי טעמם של העולים. והאם כה קשה הדבר למצוא טבחים שיבשלו מאכלים כאלה שיהיו מתאימים לעולם מארצות המזרח י העולים נמצאים במחנה מזה ששה חדשים ורצונם . עז לצאת לחיים רגילים ומועילים. שמהר, רבה אפפה את ?האורחים בשעת בקו־ רם בקבוץ נוה אילן, •הנמצא על אהד ההרים בסביבת ירושלים. רוב חברי הקיבוץ הזה עלו מצרפת' וכבר השתרשו. בארץ. האורחים — ציונים ספרדים — עברו במשך כל תקופת ?המלחמה במחתרת, ומזכירם מר פאפו פרסם ספר זכרונות על תולדות חאחוד הספרדי , בצרפת‭., ‬הוא היה גם נציג הספרדים בצרפת בשלושת הקונגרסים שהתקיימו עד ע תה‭,. ‬האורחים לוקחים גם •חלק פעיל במגבית המאוחדת, יצ"ו, "הדסה" קרן "הגנה" ועוד.