⁨⁨הבקר⁩, 12 פברואר 1964⁩ — מהר-יום האם [⁨כתבה⁩]

מהר-יום האם

יום חמישי. ‭13‬ ביגואר ‭1964‬ הוכ' יו בתל אביב, ליים המם. מחלקת החינוך העירונית, קבעה כי ייפ זר, יוחג בבתי הספד. שיחות המוריש ?פ תלמידיהם, עצרות חגיגות מרכזיות בכמה בתי ספר, קישוס הכניסות לכוך הספר בפרחים, והזמנת האמהות >בקור בבית הספר. — יהיו חלק פן האירועים. לשעה אחת־עשרה, הוזמנו האמהות בתל אביב לבתי הספר של ילדיהן שם יתקבלי בברכה על ידי הילדים, המירים והתלמידים, ותהינה נוכחות בתוכנית אומנותית, שתונש על ידי ו־וילדימ. הלשנה הצעירה שתפה פעולה עם העיריד. במכצע קיש"ט חלונות ראוה, בהתאם לנושא יום"האם. קישוט שמטרתו עדוד קנית מתנות לאם. מתנות פעשי ידי הילדים יוכנו בבתי הספר, יוגשו לאמודית בשעת החגיגות. אמהות ועדי־ההורימ תוזמנד, לעצרת ממ | כדת באולם ה"קאמרי"• ראש העיד ן העיד יקדמן בברכה, והן תהננד, מ־' ן תוכנית מיוחדת. ראש העיר אף ד, ־. '' ציא מודעה עירונית מייחדת לכבוד; החג. בו הוא מאחל ברכתו לאמהות. : וו הפעם הראשמה שתל אביב חי•: ג&ת, רשמית, יום חג זה. אין בארץ: יום אם ארצי רשמי , ־עד כה היה! נחוג חג זח ברשויות עירוניות שי־ : גות, כהתאפ לקביעה מקימית פרטית. ; גתל־אביב נקבע יום כיט בשבט, שהוא! סמוך ליוס מותה של הנמסה סולד! א' אדר, כיום האם, בשל הטמל חאמהי! בדמיתה של הנריטה םילד. הערך החינוכי של יום האט רב. 1

•זילדיפ משתפים פעולה ברצון ואמהות. אם כי אולי אינן !ומת, ממש, במנוחה יבנופש המגיעים להן ביום זה• נהנות מתשומת לב של בני המשפחה, שיום אחד בשנה אינם מקבלים אד. טיפולה של האם כמובן מאליו. אין דפיסים• קבועים לחגינות• נהוג שבאותו יום בני־המשפחה, בעזרת ראב, מכיניפ את הארוחות ווואגיפ לסדורי הבית• קנית מתנה לאפ, אף אם היא סמלית, אף הוא מנהג יום האם וכן הוצאתה לבלוי עם המשפחה. אם כי פיליטונים רבים מתבדחים על החגיגה לכבוד האם שעורכים בני המשפחה שכפופה של דבר נופלת על כתפיה, ועליה מוטל נטל העבודה לכבוד החג ומביבו, הרי יש בחג חביב זד. הרבה מן המחנך לדיברה הנלמדת עי ידי הילדים החל משחר ילדותם: "כבד את אביך ואמך".. . בתל אביב חשבו, חחילה, לחגוג חג זה בחיסמת . חג האב והאם", אך אח־ ד• מחשבה, החליטו ל"שחרר" את האב מן החג, כדי שיוכל לשתף פעולה עם הילדיפ, בהפתעת האפ. חבל, שאין יופ האם נחוג באופן ארצי, את הילדים מביך, לא פעפ, כשהם שומעים על יום אס, הנחוג בעיר סמוכה, בעיד שבעירם אי במקומם — יום חול• כדרך חגים אחדים רצוי שחג זה ישא גושפנקא ממלכתית כללית• טוב יעשה משרד החינוך, אפ יאחד את החגיגות. ודומני שבחירת תי' אביב למועד החגיגות, הנסמך לזכרה של הנרייטה סולד, הנה בחירה מיצלחת.