⁨⁨הבקר⁩, 13 מאי 1954⁩ — השינויים בחוק השיפוט הצבאי [⁨כתבה⁩]

השינויים בחוק השיפוט הצבאי

— מאת סופרו הצבאי של . הבוקר־ — חשונח שבחוק השיפוט הצבאי החדש לנכי קודמו, וחשווה ביניהם הופכר אתמול ע"י פנן אלוף מאיר זוהר, חפרקליט הצבאי הראשי בפנישה כתל אביב. הצעת חחוק המונהת עתה על שולחן חכנפת לוטשח ועוכדח כשלביח חפופייפ על ידי ועדת שרים כהרככ: ‭. 6‬ רוזן, שר המשפטים, X לבון שר הכטחוז. וי. פדליו שר חכריאות• ובראשו יעמוד

הצורך בהוקה המושה גתנלר, מאחר שתוקת השיפומ הקודמת גועדה לשמש ארגון מתתרתי שאיגד. הולמת צבא סדיר הבגוי לא על התנדבות אלא על גיוט חובה. אמנפ בפשך השניפ האהרו• נות הוכנסו שיגוייט רביט בהוקת השי־ פוט הקווטת (תש־ח^ אולם ווקא שי־ נוייט אלד, נפלו את האמירות שבחוקה, וכמו בן נתגלו מוי פעפ בפעם פתירות בין הפעיפיט שתוקנו לבין אלד. שלא תוקנו. בשעתו הוכנה הצעת תוק שיפופ צבאי והש־ס), אך לא המשיכו לספל באישויה ממון שנתקבלה תוך זמן קצר, לפני שהתקבל תוק שירות הביסתון והוק שירות מילואיפ לצבא הקבע. ומ זמן שהנמיון המשפטי של בתי היין הצבאי היה ול. בהצעה החדשה שתובא לדיון הכנפת הושארו כל אותפ הפעיטיט שבתוקה הקיימת אשר עמדו במבחן המציאות. כמו כן נעשתה השואה עם התוקיפ הצ־ באיים של אנגליה, ארצות הברית, צר־ פת, יומה, שוויץ ובמקומות ססויימים גפ עם התוק הצבאי הנימני שלסני היס־ לד. כמו כן נלקה בהשבון התומר שנצ־ סבר בבתי הוין הצבאיים, ובית הוין העליון במיוה שננע בהמלסותיו לעניני צבא. הצעת ההוק עברה ביקורת של יעות מפקדיט בתיילות השוניט — יבשר, אויר. ים — ובורנים השונים — מאלוף פיקוו ועו מםקו פלוגה. החוקה הצבאית בני"ד לאזרחית כוללת פ1נעו ח"ת. אן >‭0נ11‬ו וה •וסל רק במקור, אחו — כשהוכח מעשה בנוה של הנאטפ. אחו השיגויים הבולפיפ בהוק התוש הוא האפשרות לוון וין צבאי מי שנמטר לו גשק פסעפ הצבא בקשר למעשיפ שעשה באותו נשק. הכוונה היתד, כאן למתישביט בפפר המתזיקיפ בנשק צבאי? כן יהיה נתון לשפיטה צבאית העובד בשירות הצבא או בשלימותו, ןוהכוונה בעיקר למפעלי תעי. -ייר. צבאית וכו־). ההצעה המושה מבטלת את ההגבלה עאפשי להעפיו מייל לפגי מת יין צמ אי רק אפ העבירה היתה בפפגית הצבא או עקכ השתייכותו של התייל לצבא. תיווש נופף הוא עונש . התראה־ כאמו פן העונשיט הקליט. התפתמותו של צה־ל ט תגליתגט בצורך להכניפ עונש של . ריתוק לאניה־ והקמת בית דין ימי לנמ כלי־שיט הנמצא מחוץ למ-מי יש• ראל יותר טאשי 21 יוט ללא טיבה פפ־ פקת. חחצעח חחושוו כוללת עונש גירוש מהצבא. עונש זה :ששי יהיה להטיל יק על חייל שדרגתו איננה נמוכה מפמי, והעוגש יגרור שלילת הורנד. הצבאית ושלילת זכויות אזרהיות, במידה שהחוק האזרמי יקבע אותה. בהצעה המרשה מפורטו!! ‭80‬ עברות לעומח ‭35‬ בחוקה הקיימת. העוגשיפ המקממלייט הוגדלו ביין? כמ. לגבי השיפוט המשמעתי הרי הוגבל זה לתייליט ולקציניט עד דרגת רב פרן. כאן אפשר להטיל נם עונ* על תנאי שיבוצע רק אפ התנאי להתנהגות טובה לא קוייט. התלסת משפעת איננה לפי ההצעה טעשה מת דין, כפליט אחרות יתכן ומייל יובא למת וין צבאי נט לאתר שעמד למשפט משמעתי. מלבו הקמת מת דין ימי, קובעת ההצעה ששי הבטתון ישאי להקיט מת דין שוד, שפטק דיני אינו דתן לעיעוי וטבוצע טיו עט אישוד הפםקו הפומב את מת־הוין הזד. מת־דין־שדד. יכול להוציא גט טטקי וין טוות אבל בתנאי שכל מברי מת היין קיבלו אח ההמלטה פה אהד. מת דין שדה יפעל רק בתקופת לחימה. וההחלטה לנמ פירוש המושג . תקופת לחיפה־ תתקנל בהת־ אט מורד הפתעורי. תמעד. החדשה טבזלת את נשיאות

בית הרין הצבאי העליון, עכשיו קצין שיתמנה על ידי שר ד. מ מהון לפי המלצת הימפכ־ל. כמקיים של עירעור על פפק יין מרת או עיר־ עור על שאלה פשפסית משובר. יהיה בית הוין הצבאי העליון מורכב מהפי־ שד. שופטים אשר לפתות שלושה פהפ יהיו בעלי הכשרה משפטית. אין עירעור נוסף על החלסת בית הוין הצבאי העליון י. שינוי בולט אמר בהצעה התדשה הוא הסיבה המשסמט הצבאייט לסומ־ בייט מלבו אפ יתליפ אב בית־הדין ועל הכרמ מיומו בסוויות. מפני אותו צורך של שמירה על פוריות, לא יוכל כל ו עורך דין להופיע כסניגור במשספיפ והצבאייט. הנאשמיפ יוכלו לבהור לעצ• מם ו םנינורים רק מתוך רשימה מאושרת על ידי הרממכ־ל. אכל כל מייל וכל קצין ן יוכל להופיע כפנינור במשפט צבאי. שינוי נופף שבודאי יעודד ויכו• הים מן המשסטניפ שבכנפת, היא ההצעה לקבל את השיטה הנהונה באירופה ואשר מתגגדיט לה בחריפות יכה במדינות האנגלו סכפיות , 'היא שיטח קונטיונסציה של העויפ כמקיה שמתנלות פתייות ביניהט. כלומר לפי ההצעה רשאי בית-הוין להפגיש בפזיו את הטדיס הסותרים זה את זח. בעוותס. כוי לחניס לאמת. לפי ההצעה לא תהיה יותר אפשרות , למפקד להקל בעונע, ורק בית הדין , העליון או הרמפכיל יוכלו לעשות !את. בין הפעיביט שהושארו בהצעה הח- , דשה כלול הרכב בית־הד־ן הצבא• !שלרשה שופפיפ בעלי ועה שיזהו בית הדין , הצבאי יהיה בעל שישוט אקפקלופימ לנמ , עבירות צבאיות ושיפוט מקביל , על חייליפ שעברו עברות אזרחיות. כלו(מר: נפ להבא יובלו השלטונות להחליט אט , להעמיי תייל שעבי עמיה אזיהיח , לפני מת יין צבאי ו אזימי. הוקי וההוכחה המקובליט בבתי היין האזדמ"ם יתייבו נט לתבא את בתי הדין הצבאי, כבעבי כן נט בעתיי יוכל התובע ונם ו הנאשפ לעיעי בכל מקרה על פפק דין ן של בית דין צבאי לפני בית הדין הצבאי העליון. •יצא טן הכלל — פסי מן , של בית דיי שדה. אולפ גפ כאן יוכל המפקי לכפל את פפק הוין •להביא את הנאשפ לדין לפגי בית דין צבאי ממחי אשי ממנו קיימת אפשיוו שי עיעוו. הימסכ־ל, על פמך המלצה של ועיי מיוהית שתעיין מיי שעפ בפעפ בתיקינ של הניווניט ייבי להמתיק אח העונש של הניוון שיופלץ על כי.