⁨⁨הבקר⁩, 20 נובמבר 1951⁩ — דר ודיס דגמן נבחר מחדש לנשיא המדינה [⁨כתבה⁩]

דר ודיס דגמן נבחר מחדש לנשיא המדינה

טקס הבהירה - במושב הגיגי של הכנסת. - מתיך ‭99‬ הברים שנכהו בכנסת הצביעו ‭85‬ בעד. ‭11‬ הצביעו נגד (הרות. מק"י)־ ו3 נמנעו

— מאת ס1פ־ו הפודנזנפו' ?ל . הבזקי• — כשלוש קריאות - יחי הנשיא, ובשירת "התקוה'' הוכ־ז אתמול כמעמד חגיגי כפנפת על בחירתו מחדש של ד"ר הייפ כן עוזר ויצמן לגשיא ישראל לתקופת הכגפת השגיח. ד"ד ויצמן היח המועמד היחידי. שמוגיפ וחמשה חכריפ הצביעו בעדו, אהד עשר !חרות, קופיניפפיפ! — גגדו ושלושה נמגעו. הטקס ההגיגי של בחירת הנשיא שארך שעה ורבע נערך במושב מיוחד של הכנסת שדחתה את יתר הדיונים להיום מפאת כביד המעמד.

י אוי־ת הג אוירת חג השתררה בננפת לפקפ הבחירה. היציע התמלא אורחים, קציני צבא ואישי הפוינה. בשלש הקשות הפ־ סיש פתח ריו"ר פר יופף שפרינצק את המושב כששלושת פנניו. יושביפ מא־ חוריו. היו-ר פתח את הפקפ נהקראת פעיפי חוק המעבר. בחוק המעבר נאמר: . נשיא המדינה ינחר על יוי הכנסת בבחירות חשאיות. המועמו שילכל למע־ה ממחצית הקול-. הוא הננחו• לא קינל המועמו רוב כזר. מצביעים שנית. לא קיבל הוב כזה בשניה חוזרים ומצביעים. בהצעה השלישית וכן בכל הצבעה נוספת. לא יועמו לבחיוה הפועפו שקבל בכחירה הקוו־ פת את פסטר הקולות הקסן ביותו• המו־ עפו שקבל בלוצבעה שלישית או אחריה למעלה מפחצית הקולות הוא הנבחר'. בטקפ אתמול יא הופעלו הוראות אלו כי ויר ויצמן היה המועמו היחידי. שכע פיעות מציעות את דייר ויצמן לפני הטקס הניאו זקני הסיעות את הצעות המועמו. חנר הננםת יצחק נן צני (מפא-י) הנריז: . הנני מתננו להציע נשם מפא"י את הדיר חיים נן עוזר ויצמן לנשיא מדינת ישראלי. אחריו חזרו על אותו ניסח: דיר חייט בינר !סיעת הציונים הכלליים), ד-ר זרת ורהפטינ (הפועל המזרחי). דיר פנחס רוזן , הפרוגרסיבית, הרב מרדכי נוריק (המזרחי) אשר קרא את הפסוק מירמיהו: . זכרתי לך חסו נעוריו', סייף א־דין אל־זועבי ;הסיעה הוימוקרטית הערנית), פריו חמ• דן (פיעת החלאות והפיתוח). מפ"פ מודיעה שתצביע כעד ד"ד ויצמן פר בר יהודה (מסים) הפביר את תמיכת םיעתו בויצמן. כהודעה נאמר כי מסיט החליפו: להצביע בעד דיר ויצמן כנשיא המדינה מתוך הכיר. בזכויותיו האישיות נמפעל התקומה המדי-

נית וקשריו עם תנועת הפועלים החלוצית. אולם אין פטים זהה עפ השקפותיו הפויניות של הפועפו. הפפלגה פא־ חלת לנשיא שישא את תםקיוו ננאמנות לעצמאותה של המדינה וקיופתר, החבור תית המקנצת פזורי ישראל. הרות" מפכירח חתנגדותה " מר אריה בן אליעזר ;חרות) נימק את ההתנגדות למועמד באפרו כי המועמד מסמל את משפר התנופנות בישראל מאתמול הנמשך גם נממשלה זו. מדינת ישראל קמה כתוצאה ממלחמת החרות רווית וס. המדינה היא רק שלב בשחרור הארץ. חזון זה אינו מתגלם באישיותו של הנשיא. לכן מתנגות חרות למועמו. ־ודעת מק"י פר מיקוניס (מקיי) אמר שהפועלים המהוים רוב בכנסת היו צריכים להעמיד מועמו פיעלי• . לעיניו ונחםותו של הנשיא עברה המרינה תהליך מסוכן של בזביז הישני העם• המרינה הסבה למכשיר בידי משעבדי עמים ומציתי המלחמה האנגלו־אמריקיים• לכו אין פטריוס נאמן, יכול לתת אימון בנשיא־. ההצבעה היו־ר קבע כ' לאחר ההודעות הסתבר שישנו רק מועמד אחד ומינה את חברי הכנסת זלמן שזר' שושנה פר־ סיץ ואהרן ציזליננ לחברי . הקלפי' למדן הקולות. לפי האינ נקראי חברי הכנסת על ידי מזניר הנית להצניע. חנרי הכנסת הטילו את "קולותיהם־ נפעספות מיוחדות שעליהן הנתונת . הצנעת הנשיא-• י• אירי ממפא"י המיל אח המעםפה ונרו : שהחיינו: הנר הננסת י. לורנץ מאנידת ישראל יצא מהאילם לנזני הקראת שמו. יו"ד הכנפת מכ-יז על בהירת הנשיא לאחר מנין הקולות הנריז היו"ר על הנחירה. . חנרי הכנסת, העם נציון הניע את הוקרתו ואמונו נמנהינו. ונחר ננשיאר. הנונחי של מדינת ישראל ש-מ-שיר לכהן לנו ננשיא המדינה. העם מוסר את נרכחו בבחירה זו שיהיו ימי נשיאותו מאושרים ומבורכים לעם ישראל• נימיו וניסינו יתננס העם בארצו ויהנצר נה? מדינת ישראל מאחלת חיים ארוכים לנשיאה. יחי נשיא מדינת ישראלי. הסקס ננעל נשירת החקוה.