⁨⁨הבקר⁩, 10 פברואר 1947⁩ — מבולןר עד בוסר בעיר ובכפר [⁨כתבה⁩]

מבולןר עד בוסר בעיר ובכפר

•דושל־ים די־יז-אליות יצא לאירופה בדרך הא"ד לאהד שאירגן עיי היעד הבאיחד לעזרת יהידי פילץ בירישלים. בחבילות בצרכי ה ל בשה ובזון. היועד הכאוהד החל בהרשבה לבשליה הבילית בייהדית יגם הבילות רצה' לקראת חג הפסה. הריצים לכלול את הבילו־ תיהב במשלוח הבא צריכים לפנית אל היעד המאוחד, בירשלים רחיב בן־יחידח 6 ובחיפה, דה' הרצל ‭. 26 ‬ טכונו י ת בשביל חברת חחשפל ־ידו־ שלביה הגיעו לנמל היפה, — מידיע . אל־ יהדר־. • המכונות פורקו והועברו מיד ליר־י שלים• משרדי הג־וינמ בירושלים נמצאים באופן זמני במשרד הברת אמיקא, בית רכלין. דה־ המלך ג'ורג' ‭. 50‬ (סלפ-ן בס. ‭4304‬) הזבנות לחבילות והעברות כספים לקפריסין אפשר למסור באפן זמני במשרד הבנק הברכזי לסוסדית שתיפיים בא"י בע"ב. יר־שלים, רח' השולל ‭. 2‬ קובה גי. המשטרה בין יושבי בית הקפה שממול לחהנת הרכבח בירושלים. האקדח נבצא ב?יסו של כאדר עבדול פמאם• וזה לא יכול לנבק את סיבת נשיאת האקדח במשטרה. הוא נלקח לחקירהמשסר־ ל" אתמול היצאד, נגדו פקודת מעצר עד לבירור דינו בפני בית הסשפס הצבאי בירושלים.

תל-אביב בנית. ירצה ביום השבת. ‭15‬ לה ז. בשעה ‭11. 30‬ לסנהיצ בפני הברי התאגדות הציו - נים האקדמאים בת' א על הנושא , הכלכלה והמדיניות באדץ־ישראל? ההרצאה תתק־ יים במועדון חציינים חכלליים ברחיב הבלך ג־ורג' ‭. 33 ‬ הכלכלה של עירית תל־אביב מד מ. שלוש עם נציגי הקצבים בדבר השביתה. המשא ומהן נמשך• וכפי שנודע לנ י אין המכשלה נוסה לקבוע מהירים במסחר הסיטונאי של בשר, והעיריה מתנגדת בכל תוקף להע־ לאת חםחירים במסחר הקמעוני. בישיבה המועצה שתתקיים חיום ידונו בשאלת הבשר. סבירים, כי בימים הקרובים תס־ תייס השביתה. משרדי המהלקה הוטרינרית של הממשלה בתל־אביב (הנמצאים באזור המבוצר) עברו באופן זמני מול תהנת הרכבת לנוסעים. חומר לבדיקה יש למסור לאורוה של המעבדה הוטרינרית בכתובת זו. תערובת "עש ואדמת־, " בתל-אביב הבתח בשבת מאלפי מבקרים, ורבים חזרו מחוסר מקום. בעלי הכרטיסים מספר ‭. 91 ‬ ‭212‬ וצהיבים). ו־‭331 . 111‬ !ירוקים) זכו בטיולי הנם בארץ• ביום ב־ אחה־צ ביקיר ארגיו נשים לשווי זכויות. תערוכה ארכיאולוגית במוזיאון ת"א נפחחת. עם גמד השינויים בקומה השניה. הערב, יום ב'• בשעה 8 באולמות החד--שים• הנוישא הוא — . התעיגיה והמלאכה בימי קדם". התערוכה נערכת עיי המוזיאון בשיתוף עם מיזיאין הארץ יהחברה העברית לחקירת ארץ־ישראל ועתיקותיה. לרגל עבודת הביוב תיסגר לפני תנועת כלי הרכב השדרח חצפ־נית של שדרות רוטשילד בין חרחובות יבנה ובצלאל־יפה. חחל מיום אי. 9 לח. ז. . ועד להודעה חדשח. הערב בשעה ‭6. 30‬ תתקיים בהוצאת ספרים נ. טברסקי. רחוב צילנוב ‭, 2‬ ההגרלח החדשית השלישית, בין חיתמי הספריוח . לקורא תש־ז'. קטטה פרצה אתמול בשעה 5 אהה־צ ליד קולנוע . מוגרבי־ בת־א בשעה שכמה צעירים חלקו בין העוברים ושבים כרוזים בגנוח הסידור. שני שודדים ערבים. שאהד מהם היה מזוין באקדח חתנסלו במוצ"ש סמוד לחצות על אליעזר הולנבאיפ. בעברי ליד מועדון . תיר־ על שפת ימה של ת"א. שדדו ממנו ארנק ובו לירה במזומנים. פנקס צ'קים יארבעה ציקים משיכים ל בנק ברקליס ע"ס

‭45‬ לא•'. פועל הורעל אמש מנז אמיניאק בשעת עבידתי בבית החרישת לקרה בדרד ם"ת. הפועל. שמעון גלד. קבל טיפול בתחנת מ. ד. א. ולכשהיטב מצבו נשלח לביתו. שני פספורטים ותעודות אהרות. שנשדדו ביום החבשי בביחו של צבי נבי־ דומי. ברחיב הרצל ‭. 70‬ בת"א. ע־י אנשים שהתחפשו כשיםרים נבצאי במסדרון הבית ברחיב החשמל ‭. 13‬ ישיש המתגורר בא־תו הבית בצא את התעודיח 'הביאן לבעליהן. נראה? כי השודדים זרקו איתן. כי לא בצאי בהן כל חפץ. םנן מפקד משטרת ת-א לשעבר. הקצין הבריטי מילן, נפל קרבן לקבוצח גנבים שחדרו לדירתו כשרינה. אשת הקצין עזבה את הארץ עם הנשים הבריטייח ובהעדרו בהבית נצלו זאת הגנבים. כנראה באנשי הבחנה. וגנבו מכישיר רדיי והפצים אחדיר•

חימה הברת הנפט העיראקית רב"־ה על הכרבל ‭42‬ דונם בסתום ש־' ראה אלף לא־'. כדי לבנות עליהם דירית בשביל פקידיה. - מוסר . א־דיפאע .

טבריה 'שנערך ביעד קהי. ת טבריה. התנגו> מר ש. חסין ומד יחיח מזרחי לעצם הויכוח על האשבת בחלקת האספקה ודרשי בירור ניסף בטרם יטיחו את האשבה. שלא כסי שנמסר בנליון מיום ‭6. 2. 47‬ מפרוטוקול ישיבת הק־ הלה בטבריה. המנושלים בטבריה היו במשך ־ום אתמול בהולים לצאת את דירותיהם עד השעה שנקבעה להם למפרע. הפציהס הת־ גילי ברחובות עד אשר פונו הדירות ל שם סידורם. התמרמרות יכאב שוררת בקרב הנפגעים? . הפקודה פגעה באזרחים שקפים בעיר שקטה שלא קדו בה ש־ם מקרים עד כה־. כדבריה? ל סיפרי העתונות.

כפר תבור ועדת-ההתישבות שליד התאהדות האברים תבקר הערב, יים בי. בכפר־תבור. בקשר לתכניות חהתפחחות של המקום. בכאן תצא ועדת־החתישבות לביקור? כיסוד־ המעלה. ביקור זה עמד להיערך לפני שמעיים? אך נדחה בגלל המאורעות.

חדדה ‭11. 000‬ לא"י הכניכה חדרה למגבית החתגיסות וההצלה בשנת י<‭. 194‬ בתיך סכים זה - כשלשת אלפים לא־' גגבי באוקן ישיר ע־י מוסדות מרכזיים מפקידים. תושבי הדרה הנמצאים במקים עסקני חמגבית בחדרה מקיים השגה ל הגביר עיר יוחד את הפעי ל ה במושבה.

פרדס־חנה . קיליקביים חקלאי־ נפתה חגיגית בבית הכפר התיכין החקלאי של התאחדות ראכריכ בפרדפ־חנה והחלו בנשיעוח החלק השני של הגן ד. ?ומני זנל שמו של הנדבן האגרונום ב. אפלבאיפ.

כתח-תקוה בני; שבכה הדשה בת ‭000‬ מכ־"ר נסתיים בתחנת משלח הברזל של פחח־ תקוה. הסככה הזו פירקה בתחילת המלחמה ועתה תחזור לשמש למשלוח פרי ההדר. הקצב ע. עקביה נקנס בפתח-תקוח בקנס של 6 לא"י על ששחט ללא רשיון יהבשר שנמצא. ברשותו החרס? בבניתו של בית חדורושח . מנן צ ט־ ר־ד־ שייצר קיפות ברזל ומוצרי מתכת אחדים היחל על מגרש רמפעה מול . סר־ צפיה־ (בכביש הראשי פתח־תקוה-תל־ אביבז. עד כה יישיר, האדמה בעזרת -בול־ דיזריס", תבניות הפלדה של בית החרישת עומדות להגיע למקים ישר באנגליה.

ראשון לציון ועדת-יובל. שתטפל בהכנות ליובלה ח־;6 של ראשון־לציון שיחול בט־ו באב. נבחר ע־י הועה'פ של המיעצה. נבחרר גם ועדה מכינה בת ‭11‬ חברים, עם דייר אליקים איסטשינסקי נשיא המועצה בראש• ‭200‬ ספ ־רטאיםצעירים. תלמידי ביתהספר העממי בראלצ. הפגינו בהצלחה רמה ספירטיבית גבוהה בנשף ט־ו בשבט שנערך בקילניע . נעמך.

רחובות נח שער"ם. ליד רחובית. חבריכה תכיל 450 בכי־ע מים ותסתור את בעית המים בשכונה כילה. הבריכה הנישאה. כ־‭20‬ בשרים גבהה. נאה בצורתה יחיא יחידה בבינה מסוג זה. כי בניתה נעשתה בצורת קשתית שקערוריות בכוון פנימי, המאפשרות לבריכת לעמוד בפני לחץ המים - עיי כך רסכו בברזל־בטון. ומכאן — גם הצורר, הארכיטקטונית הנאה. הבריכה הוקמה לפי הפטנט של הבהנדס דיד פריצקר בתל־אביב. כפרי הנאשם בהריגת נער ערבי ובפציעת נער אחר בחגיגת חתונה בכפר זר־ ניקה, יובא לבית־הדין הבחיזי ביפו. - כך פסק השופט מר ב. ששרית קישב כדי! ברחובות בתורת שופט חוקר. אחמר מוחמר אבו־עיסה כבן ‭35‬ מכפר זרנוקה. הובא לחקירה בשלש אשפות: חריגת נער ק?ן ‭. 10 ‬ ופציעת נער כבן 7 ונשיאת אקדוח וכדורים שלא כחיק. הוא טוען: יריתי יריות שמחה באקדוחי.. .

חצור הנטיעו4 הראשונות בקבוץ הן5ור. לידן־יבנה ג. נשתלו בסוף הש?וע שעבר. ע"י ילדי הקבוץ, השוה"צ ג מראשון־לציון. שהובאו במיוחדל נטוע ?מקומם העתיד. נוטעי עצי אורן •ברוש בכניסה לישוב ובמרכזי.

גדרה התאנרפית בפעם הראשינה בנדרה — הופגנה בנשף ט"ו ?שבט של הב־ כבי־הצעיר שנערך בליל ש?ת בבית־העם. לאחר נאימו של מנהל ?ית־הססר מר נ. שמעוני. ה־פגני תרגילי ספירט. הדקלומים השונים. מעניני ד"פא. זכי לתשואות.

בבד מנחם | עידית עצי תית - כי‭400‬ שתילים ־ באידך של ‭800‬ מטרים 'נטעו בשבוע זה בכפר־מנתם. השדרות תמשיכנה מאדמות גן- ! הירק יעד לקבוץ עצמי.